God morron god morron( uttalas med Veiron i ottan Göteborgska, finns väl inget annat sätt att säga god morron på
)
Blomman efterlyste oss, vi har varit sjuka i omgångar i typ 6 veckor, lovely. Först fick Elise, sen Sigrid och sist jag hög feber följt av en dunderförkylning, sen fick Elise, Sigrid och jag magsjuka som aldrig gick över( vi pratar 4 veckor diarre). Topnoteringen på antal bytta bajsblöjor( inräknat dusch och 2 nerbajsade sängkläder) 17 ggr på ETT barn. Nämen så att vi har haft det jättetrevligt
.
Fru E: det är en liten kille alltså
När har du BF? Har ni snackat om något namn?( jag är namnjunkie .-) ).
Läget här är ganska bra, Elise tvåårstrotsar väldigt mycket och jag tror till min outsägliga sorg även att pws börjar ge sig tillkänna i utbrotten. Det är nästan så att hon får en black out när hon får utbrotten och för ett par minuter så är det som om hon blivit besatt. Det sker inte alls ofta och går ofta att undvika men ibland blir hon helt svart i ögonen och så kommer det ett utbrott. Det kan ju i och för sig vara vanligt trots, många av mina vänner säger att de upplevt liknande hos sina 2 åringar. Men ni vet den där mamma-känslan man har ibland, den som man inte kan sätta fingret på men som säger en nått, den säger att det är pws som spökar.
Jaja det skulle ju komma så det är lika bra att det kommer nu då så att vi får se "monstet" vi ska såss mot.
Annars utvecklas hon väldigt bra och snabbt, hon kan redan springa och hoppa på hel fot utan stöd, rätt bra för en tjej som knappt kunde gå med stöd i juni
.
Sigrid, hon är ju bara 100% rent och skärt nöje. Alltså hon är bara så otroligt underbar, hon skrattar, fiser, bajsar( väldigt illa), äter och skrattar lite mer och sover när hon ska sova. Den enda gången hon gråter är när hon fått sig en törn av syrran, är hungrig eller vill ha uppmärksamhet.
Hon har börjat dra sig upp mot sittande men hon gillar inte att ligga på mage. Kanske för att den är så rund
Hon är verkligen mammas tjej, klotrund! 7.6 kg fördelat på typ 63cm. Hon ser ut som en liten sumobrottare med platt nacke och skrattgropar. Jag lägger in en bild i galleriet och gör det öppet för ett par dagar
Panzer slavar på på sitt jobb, där han inte riktigt riktigt trivs. Jag har sökt 2 intressanta jobb som jag hoppas( fast ändå inte) på att få. På fredag är det dags för mig att börja jobba. Jag vill egentligen inte men vi har som alla andra småbarnsfamiljer taskigt ställt( Panzer är ju oxå FL 2 dg i veckan) och jag tjänar ju väldigt bra på att jobba helg, så jag ska jobba fre-sön varannan vecka. Det känns väl så där, Sigrid är ju så liten än(4mån), får ångest av tanken på att vara ifrån henne men det blir väl bättre efter ett par gånger kan jag tänka mig.
Elise ska börja fsk i januari och just nu pågår lite strider med fsk-enheten om vart hon ska gå. Det blir skönt för henne och oss att hon börjar.
den 24e är det dags för namngivning för Sigrid( som knappt kommer i dopklänningen som jag hade när jag var 7 månader och Elise när hon var 8 månader), det ska bli jättekul! Helgen innan ska Elise sova borta för första gången, hos mina föräldrar.
Hushelvetet kommer att lösa sig genom att päronan köper det av mig och tar över lånen, det är inte klart än men fy fan vilken jävla sten som faller ifrån bröstet när det sker! De har blivit beviljade lån etc men vi har inte skrivit papprena eftersom vi varit så sjuka och sen har pappa varit sjuk.
Vi har hittat vårt drömhus( tror vi) och ska på visning på söndag, eller Panzer, kidsen och svärmor ska på visning, jag jobbar ju då.
Hmm what else? Jo jag fick dra miig ur uppsatsskrivandet, det går inte. Jag är så slut på kvällarna att jag knappt orkar andas
.
Idag ska jag teckna mig på friskis, det har gått så där med nya livet, mest för att vi inte orkat ta tag i det med men nu jävlar får det bli bot och bättring. Speciellt om vi ska försöka oss på en trea tll hösten( japp crazy, skjut oss
).
Nu måste jag gå och jaga Elise som drar runt som en tasmansk djävul
puss