• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Ninnis-härligt att Mini är kry igen!

Blommis-håhåjaja sicken chef........

Hvidis-är det idag som är sista arbetsdagen?

• Leksi
    Ankan80 skrev 2012-10-31 12:54:13 följande:
    Halloj!
    Jo, en liten lillasyster tror vi att det blir (vågar inte tro på det trots på UL )
    Troligtvis en Amanda.

Vad roligt med en liten tjej! Var BM osäker på ultraljudet eller tvivlar du ändå?

Fint namn!! Det är ett favoritnamn hos oss också men tyvärr finns det för nära i släkten så det kan vi inte ta

• Leksi
    Soldemor skrev 2012-10-31 18:11:55 följande:

Victor 3v

Kan ni förresten förstå att maken inte vill ha hem denna lille prins? Det är Sienas lillebror Victor, 3 v

Obegripligt!!!!

Vilken underbar liten sötnos!

• Leksi
    passionsblomman skrev 2012-10-31 11:31:40 följande:
    Kladdkaka bjuds runt-provbakade Syrinx recept igår. Det verkade uppskattas, för halva kakan liksom bara försvann. Tyvärr är där alldeles för mycket kvar-för nu kommer jag ju att äta idag med.
    Tackar tackar! Sitter fint så här på sen-eftermiddagen efter en hektisk dag med fakturering & avstämningar. Mums!
  • Leksi
    lanovia 08 skrev 2012-10-23 10:49:27 följande:

Leksi vilken fin mage. Bry dig inte om kommentarerna, folk har bara behöv av att få tycka när det är gravida kvinnor.

Jag fick höra liknande saker andra gången o motsattsen första gången, alla tyckte jag var sååå liten. det roliga var att hos BM var magen nästan identiskt stor båda gångerna... hoho jaja. Iof kände jag mig också mkt större andra gången men inte var det några tvillingar ialla fall....

Tack för stöttning!

Det är ju egentligen fantastiskt roligt att du fick så olika kommentarer när magen var lika stor bägge gångerna. Huvudet på spiken liksom.

Jag ser fram emot att träffa barnmorskan om 1½ vecka, ska bli så spännande att se hur mycket kurvan skiljer från förra gången.

För övrigt fick jag senast i förrgår kommentaren (på jobbet) "Vad gör du här? Du ska väl ha när som helst?"

I vecka 22!! Nåja...

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-10-31 18:29:35 följande:
    Nu måste jag bara berätta dagens nyhet:

Ni vet, sambons förra jobb, med chefen som var helt galen? Som sambon och hans kollega anmälde och drog infacket och rapporterade på alla möjliga vis? Där han gav upp och slutade för att han bara inte stod ut mer?

Den chefen har fått sparken nu!
    Homn had eringt till jobbet idag och bara sagt att hon inte skulle jobba där mer och inte kommer in idag. En avslutning helt i linje med hennes tidigare pålitliga och goda ledarskap alltså.
    Alltså kan vi konstatera att det finns goda skälatt faktiskt ta saker vidare när det är knas på en arbetsplats.
    Fast det tog allt en jädra tid, och det kan knappast sägas att de varit några föredömen i att ta tag i problemen. Snarare har de väl till slut inte haft så mycket till val, efter alla klavertramp och överträdelser den här chefen lyckats med.

Sambon och jag har suttit här och reflekterat över utvecklingen och konstaterar båda att det inte är någon segerns sötma, utan istället en dov känsla av hur tragiskt det är att hon skulle vara så totalt inkompetent och fullständigt ovillig att lösa saker. så maktfullkomlig och otäckt manipulativ. Nu har hon mist jobbet och som sambon sa "hon har ju också en liten son och  så vidare"

Själv känner jag att det kanske talar för att vi båda har behållit en del av vår medmänsklighet och empati, att vi faktiskt till viss del tycker synd om en människa som betett sig genuint illa och stulit enorma mängder kraft och energi från oss i flera år.

Hur som helst: Det lönar sig att ställa sig upp för det man vet är rätt tjejer! Nu jobbar han ju iofs inte där längre-men utan honom hade den där människan fortfarande suttit på fel stol.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag kan bara göra tummen upp och konstatera att du och sambon är väldigt kloka och empatiska människor. Ser fram emot att få träffa er en dag. Den dagen då jag, M och Knoll o Tott ska göra vår roadtrip
  • Ankan80
    Leksi skrev 2012-11-01 17:32:01 följande:

Vad roligt med en liten tjej! Var BM osäker på ultraljudet eller tvivlar du ändå?

Fint namn!! Det är ett favoritnamn hos oss också men tyvärr finns det för nära i släkten så det kan vi inte ta

Tack tack! Nja. Det var väl relativt säkert på båda ultraljuden. Kallade bebisen hon osv. men man har ju hört att de sett fel och det hade ju varit så roligt att få en av varje.
    Det hände tex. en kompis igår. På TUL sa de att det var nästan 100% säkert att det skulle komma en flicka, men ut kom en pojke!!! Så därför vågar jag inte lita på något tills bebisen är ute.
    Att jag sedan handlat en massa flickkläder är ju inte helt bra om det kommer en pojke  
  • Norrskensflamman

Ankan, en lillasyster!! Hjärta Så underbart

Annars tycker jag det har varit mycket så i tråden att ettan varit en tjej och tvåan en kille. Eller...?

Ingis?!?! Hur går det för er??? Ser dig varken här eller på FB? Mår ni bra allihop?
    Skickar en kram iaf och massor med styrka så ni orkar genom de första jobbiga 3 månaderna.

• Ankan80

Skall till BM snart. Har minsann gått upp 16 kilo nu. Usch! Hoppas det rinner av lika lätt som med B. Samlar vatten så hoppas det inte bara är fett :-O
    Går in i v. 39 i morgon. 

• Ankan80
    Norrskensflamman skrev 2012-11-02 08:20:22 följande:

Ankan, en lillasyster!! Hjärta Så underbart

Annars tycker jag det har varit mycket så i tråden att ettan varit en tjej och tvåan en kille. Eller...?

Ingis?!?! Hur går det för er??? Ser dig varken här eller på FB? Mår ni bra allihop?
    Skickar en kram iaf och massor med styrka så ni orkar genom de första jobbiga 3 månaderna.

Ja, det kan nog stämma att många förstabarn varit flickor o sen följts av pojkar
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård