• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Hej!

Lever efter gårdagens tur till den där butiken i Halland (där det snöade, huga!)

Herr A mår just nu iaf bra och äter så där bra/dåligt som han gör när han har s k bra aptit. Tittar in lite senare förhoppningsvis, för här är att kommentera, men nu är det begravningspyssel och så!

*vinkar*

• lanovia 08

Hvidis, duktig liten tjej du har. Haha skrattar åt goe J!

• Fru E

Lanovia-oförskämt bra dagens i-landsproblem är att jag är trött hade kunnat somna åtta på kvällarna men problemet är att jag inte kommer i säng för det är så mycket man vill hinna med..
    Vad ni kämpar med både A och hunden *hejja* ni kan inte få avlastning av mor/farföräldrar?

• Daa
    lanovia 08 skrev 2012-10-30 10:11:27 följande:
    Inatt fick vi äntligen sova normalt, dvs något litet avbrott men imget nämnvärt. Vaknade halv sju av att E hade kissat i blöjan o ville på pottan. Man vaknar liksom med en sådan glädje när man inser att det är morgon o hela natten lyckats passera smärtfritt, nästan så man känner sig pigg en kort stund. Både jag o maken var ur sängarna innan hans klocka ringde. Sedan varar ju den energin inte särskilt länge... 2,5v värdelös sömn repareras inte på en natt, men så SKÖNT det var!
    Skönt med en normal natt. Hoppas att det håller i sig. Kram!
  • Daa
    Tinkerbelle skrev 2012-10-29 12:23:47 följande:

Daa - mysigt att se att du är kar här på BT. sist jag "såg dig" tror ajg du var med barn.. Hur mår den lilla familjen?

Tinker: jodå, jag har varit här hela tiden. Det blev väl att jag fasade ur tanttråden och hamnade i den här när bebisverkstan krävde energi.
    Tack, vi mår fint. Du kanske har räknat ut av mina inlägg att jag har tvillingar på snart två år (alltså, det är mindre än två månader tills parvlarna blir två år! ), Axel och Fälga, a k a parvlarna (och här hemma kallas de ganska ofta för knasbullarna... *hjärtar*).
  • lanovia 08

Fru E, ja denna graviditetströtthet... Men skönt att det är bra förutom det.

Vi får en hel del hjälp. Sedan är det liksom mycket som de inte kan göra. Fram tills nu har jag ammat A på natten, annars har mamma sagt att hon ska ta honom för oss. Eller att få T o äta, nu äter hon från pappas händer också innan var det nästan bara jag som dög, knappt ens maken. Men som sagt våra föräldrar försöker det de kan.

• Daa
    Hvidbrud skrev 2012-10-30 11:15:15 följande:
    Hua! Tack gode Gud för kaffe. Efter "mittinattentoabesök" med fröken E tyckte hon att det var dags för frukost. Då visade jag henne klockan och sa "när första siffran är fem är det fortfarande natt. Sov nu. Det funkade! Hon har blivit så självständig min stora tjej. Vill lära sig allt, bokstäver och siffror just nu. Igår spelade vi Uno och det gick jättebra!
    J har slutat gå... Nu hopplar han hoppsansteg överallt och överfaller oss med frygtlösa tacklingar! Sen gapskrattar han! Och ska pussas... Ungar!
    Så kul att hon vill lära sig så mycket! Tänk att hon har blivit så stor...
    *skrattar åt Js påhitt*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård