• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx
    Ankan80 skrev 2012-10-26 15:04:50 följande:

BF-lista:

Fru E-130106
    Ninnis-130215?
    Leksi-
    Ankan-121117

Åh så kul och spännande!!! 
  • Syrinx

Jag tror jag skrev i somras att min äldsta vän, tillika en av tärnorna på vårt bröllop, helt plötsligt ville ha en paus från vår vänskap? Den där pausen har blivit längre och längre, och jag har inte hört ett ljud. Inte ens minsta tillstymmelse till kontakt ens över facebook, där det kan vara så otroligt kravlöst som att bara "gilla" en bild eller en status. (Apropå facebook - jag förstår verkligen vad du menar, Blomman. Läskigt med företag som har sådan kontroll på oss! Men jag är också glad för möjligheten att ha en enkel, kravlös kontakt med gamla vänner och nya bekantskaper.)

Nåja - jag tröttnade på att vänta utan att veta nu i helgen, och skickade ett sms och frågade om hon hade någon tidsplan, eftersom det skulle vara skönt för mig att veta. Svaret jag fick var att hon var nöjd som det var nu och att hon ville omge sig med människor och relationer som var positiva för henne, och dit kunde inte vår relation räknas. Nähä, så var det med det. 18 års nära vänskap. Jag förstår verkligen inte! Står handfallen inför det faktum att en så viktig relation inte längre finns, och överhuvudtaget att en relation krånglar på det sättet. Jag har aldrig varit med om det förut! Kan absolut inte förstå vad jag gjort som skulle kunna vara ens i närheten i paritet till att bryta helt på det sättet.  

Som tur är har jag en fantastisk storfamilj och många underbara vänner som finns där, sluter upp, stöttar och uppmuntrar. Hjärta För att inte tala om maken, som hittar precis rätt saker att säga, kommer med tröstpresenter, masserar fötter, torkar tårar, svär eder över barnslig f.d. vän eller bara kramas så hårt, så hårt och så innerligt nära som bara han kan. Allt i precis rätt mängd. Hjärta 

Jag samlar alla pärlor till människor och relationer i en tät rad och håller dem mot mitt hjärta, och då känns allt lite bättre igen. 

• Ninnnis
    Ankan80 skrev 2012-10-26 15:04:50 följande:

BF-lista:

Fru E-130106
    Ninnis-130215?
    Leksi-
    Ankan-121117

BF-lista:

Fru E-130106
    Ninnis-130213
    Leksi-
    Ankan-121117

Visst har trådbarnen en tendens att komma i sjok?  
  • Ninnnis

Blommis, så otroligt korkat sagt av handläggaren!

Jag hoppas det löser sig på bästa sätt för både dig och sambon. Att du är viktig råder det ingen som helst tvekan om, jag hoppas bara en arbetsgivare kan inse det också. Annars fpr du göra slag i saken och bli din egen arbetsgivare  

• Ninnnis

Idag blir det tidig läggning. Mini är inte direkt still när han är vaken så jag är helt slut Imorgon börjar det en ny hundkurs som jag ska vara hjälptränare på. Och det är så mysigt att krypa ner i sängen och veta att jag kan läsa flera kapitel i min bok och ändå sova de timmar jag behöver.

• lanovia 08

Hej hopp jag skulle bara gå in o se om någon hade skrivit något idag... oh ja det hade ni, kära nån tjejer vad ni legat i! Ljuvligt att se. Men jag förbjuder mig själv att läsa ikapp. Imorgon ska vi på bröllop o jag har varit svintrött sista dagarna. Ska jag på något vis ha rätt att sucka över trötthet o urdåliga nätter så är det bums i säng nu. Hoppas jag kan läsa ikapp snart.

Tills dess kram till er alla o ljuvligt att se lite aktivitet här.

Måste bara uppdatera lite snabbt. Hunden är fortfarande inte bra, o det väntar återbesök o medicinering ett tag till (kanske resten av livet), men hon har börjat äta inomhus. Tjoho vad det är ljuvligt!!! Det gäller fortfarande att överlista henne o luras lite men framsteget är enormt.

A... ja han lät sämre idag igen men jag drog upp medicineringen o hoppas kunna mota Olle i grind.

Japp sova var det! Inte läsa här... INTE läsa här.

Nattie!!

• lanovia 08

Ok imorgon får jag vi gnälla högt över trötthet. Nu sitter vi på akuten med A. Han blev supertät o vi vågade inte stanna kvar hemma. Tjena vad fort det gick!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2012-10-27 01:53:39 följande:
    Ok imorgon får jag vi gnälla högt över trötthet. Nu sitter vi på akuten med A. Han blev supertät o vi vågade inte stanna kvar hemma. Tjena vad fort det gick!
    Men åååhh! Jag som just skulle skriva heja efter ditt förra inlägg. Hoppas ni inte behövde vänta så länge och att han blir bra snabbt. och att ni kommer iväg på bröllopet ändå.

Fast heja hunden T som äter! 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård