• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Syrinx skrev 2012-10-25 15:46:11 följande:
    Jag vet inte vad frågan är, men svaret är ALLTID kladdkaka. Mums! Jag vågar nästan lova er, flickor/tanter (välj vilket epitet ni vill), att min kladdkaka är så gott som oslagbar. (Jag ber om ursäkt för avsaknaden av jante, men ibland kan man inte åma sig.)
    Men var är receptet då??
  • Ninnnis

Flamman, usch och fy, stackars stackars dig! Både för att du har så ont och för att du missar allt det roliga du hade planerat. Stor kram och hoppas du blir bättre snart!

Blommis, jag saknar också er! Jag läser allt som skrivs men hittar inte alltid tiden att kommentera. Dessutom är ipaden jobbig att skriva inlägg med, och det är oftast den jag surfar på hemma. Jag jobbar ju bara tre dagar i veckan jusrt nu, vilket gör att jag oftast har mycket att göra när jag väl är där. Och när jag är hemma blir det inte mycket tid över när lilleman och hundarna har fått sitt. Det tid som blir över går åt till att försöka röra på mig och sova (graviditeten gör mig inte piggare direkt...).

Så där ja! Där kom en liten egorapport När jag ändå är igång så har jag precis kommit hem från en kurs i första hjälpen för hundar. Med tanke på lillskruttans eskapader och storvovvens brutna sporre förra veckan känns det som väl investerad tid och pengar.... 

• Ninnnis

Om Syrinx delar med sig av sitt kladdkakerecept så lovar jag att titta in oftare

Nu ska jag krypa till kojs. Kram på er alla finingar!

Just det, jag är i vecka 25 nu  

• Fru E

Kladdkaka mums!!!!! Flamman- vilket elände! Blommis-oj samlar truls skor än? V30 passeras här och lillebror roar sig med att trycka upp rumpan mellan revbenen och huden.....

• passionsblomman

Ninnis, nä jag veeeet-livet rusar vidare med oss allihop på olika vis-det kommer att krävas viss ansträngning om vi ska hålla ihop oss har jag en bestämd känsla av. Fast mer som att slänga in en rad-utan att ha just ansträngt sig så mycket egentligen-än att fundera för mycket och så blir det inget av.

Jag hoppas få följas åt en bit till!

EA, ja jag tror han kommer att samla skor-och strumpor- för alltid och i evigheten och vovvarnas himmel är jag säker på att han är fast och lycklig i övertygelsen om att vovve-paradiset svämmar över av lagom doftande skor och helsvettiga strumpor. För bättre än så blir det nog inte.
    V30?!? -vi behöver verkligen en bf-lista hrä nu! Jag har inte koll märker jag! Helt sjukt vad det kommer att ploppa framöver!

Tinkerbelle! HEEEEEJ! vad sjutton! Det var sannerligen inte igår! Hit med en uppdatering om livet tack! Tror merparten här behöver en presentation också, eller åtminstone några stycken måste det vara som inte vet vem en tant som du är. HUR har du det? Spökar ärkeaset än? Kör ni på med innebandyn? Berätta berätta berätta!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Tinker!!!! Heeeeeeeej  

En gammal tant som tittar in, så trevligt

LÄgesrapporten är att jag är något mindre svullen idag, men tanken att stoppa in paketet i ett par trosor känns inte alls lockande....
    Så jag blir hemma idag. Och ingen konsert heller. Skulle inte kunna njuta
    Igår missade jag T:s konsert med klassen på Folkan, men musikern var och supportade henne och visade en filmsnutt åt mig o lilla K sen.

• Norrskensflamman

Jag tror också att om vi ska hålla igång den här tråden måste vi tillåta oss själva att bara slänga in en rad. En statusrapport på några ord räcker gott de dagar det känns så. Och inte be om ursäkt för att vi är "ego". Man kan omöjligt hålla i minnet precis allt som händer alla och sedan orka kommentera varendaste en... Då är det klart att det blir alldeles för jobbigt att "kika in" och skriva.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård