• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Tinker, tack för uppdateringen!
    Ja, du har väl kanske läst dig till här att jag är skild sedan ett år. Och ärkeaset flyttat tillbaka dit där han kom ifrån och har ny kvinna och nu även barn.
    Och pratar inte med mig. Alls.
    Otrogna jävla svin Må han ruttna!!! Demon
    Så, vad skönt det var att skriva det

Hur gammal är din flicka nu? Har för mig att hon var i samma ålder som min T va?

• Norrskensflamman

Nu har jag tvättat upp mig. Vilket är en pärs. Men med tvättolja så går det, även om det är ont.
    Nu ska jag softa lite till innan jag stapplar upp och börjar förbereda middag. Idag blir det hemmapizza. Hittade ett sånt där Pizzakit i kylen. Det blir nog bra.
    Längtar efter min musiker och mina små stjärneljus Hjärta
    ATT jag är glad att jag har dom. Alla tre.

• passionsblomman
    Fru E skrev 2012-10-26 11:44:15 följande:

BF-lista:

Fru E-130106
    Ninnis-130215?
    Leksi-
    Ankan-

HA!

Då är jag säker på att det blir så att EA´s knyte får dela födelsedag med mig-som är den 7/1, och dessutom kommer Ninnis parvel att dela SIN födelsedag med min son-vilket är den 17/2. Det blir bra.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ankan80
    Fru E skrev 2012-10-26 11:44:15 följande:

BF-lista:

Fru E-130106
    Ninnis-130215?
    Leksi-
    Ankan-

BF-lista:

Fru E-130106
    Ninnis-130215?
    Leksi-
    Ankan-121117

• Ankan80

Fy sjutton flamman! Hoppas du snart blir bättre!!!

• Ankan80

Är ledig idag och på måndag och gud så skönt att bara dra runt o göra vad man själv vill!
    Har städat och sorterat lite. Spelat en massa musik - HÖGT och bara njutit. Man vet aldrig hur det blir sen med bebbe nummer två

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2012-10-25 22:37:22 följande:
    Om Syrinx delar med sig av sitt kladdkakerecept så lovar jag att titta in oftare
    Då kommer det omedelbums!  

Syrinx kladdkaka:

100 g smör (fuska inte med margarin!)
    2 ekologiska ägg
    3 dl socker
    1-1,5 dl mjöl
    1 dl kakao
    1,5-2 tsk vaniljsocker
    en nypa flingsalt
    en nypa cayennepeppar

Smält smöret. Vispa ihop äggen och sockret, det får gärna bli lite småfluffigt och ljusgult. Rör ihop de torra ingredienserna och blanda sedan ihop allt.
    Häll ner i smörad form, gärna strödd med kokosflingor, och skjutsa in i ugnen på 175 grader i 22-23 minuter. När kakan är klar är den helt stelnad på ovansidan, men om man skakar lite lätt på formen ska kakan röra sig litegrann, fast inte för mycket. 

Njuuuut av din busenkla men supergoda kaka!
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-10-26 09:21:04 följande:

Syrinx: Blev det någon lurvboll?

Vi ska dit imorgon och titta! Iiiihh så spännande!  Hjärta Jag lovar att hålla dig, och andra eventuella intresserade härinne, uppdaterade!
  • Syrinx

Flamman, men usch och FY så otäckt ont! Hoppas att det blir bättre snabbare än kvickt! Vad tråkigt att du missar konserten ikväll. Krya på dig. 

Solde, hur var det med Amaretto? Är han okej?

*vinkar till Tinkerbelle* Kul att "träffa" dig! Jag har bara hängt här i tråden i ett år lite drygt, så här är kort om mig: Skånetös för tillfället, gift sedan i maj och med en lurvig liten mise som hushållets självklara regent. Stickande, bakande och blomälskande frilansmusiker.  

• Syrinx

Blomman, näää men vilken sak att säga! Hoppas att han inte tar till sig det! Tusen gånger heja till er båda!!! Håller tummarna så hårt att de vitnar för att han får brandmansjobbet! 

passionsblomman skrev 2012-10-26 14:09:29 följande:

Det blåser på tvären och benen vill inte nudda jeanstyget därinne i brallorna.

Det är precis därför jag aldrig skulle få för mig att dra på mig ett par jeans. Burr, så kallt! Tacka vet jag en gosig kjol och tjocka yllestrumpbyxor med mamelucker under när det är riktigt kallt ute.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård