• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Vilken läsning jag fick i kväll då! Sån underbar överraskning! Inte får tråden dö!

• Hvidbrud

Här är det jobb tills jag faller kull. Chefen från hell "straffade " mig med att ta hennes kl7 tjänst pluss 8h städ för att jag sa emot henne inför kollegerna.... Nice person. Behöver jag säga att jag har krävt att bli förflyttad from 1 nov?

• Hvidbrud

Iövrigt miste jag fattningen i torsdags och skrek på häxan så att det kändes som en mindre orgasm.... Fast det hade nog blivit en större orgasmatisk känsla om jag hade kunnat behålla lugnet. Men pytt. Jag kan inte jobba så. Jag tåler inte mobbing på arbetsplats, bestraffning av medarbetare och hot med avskedningar och pressning till bristningspunkten arbetsmässigt varje dag. Jag visste inte att man kunde komma undan med denna typen av ledarstil, men jag finner mig inte i det längre. Det är så fult. Det är så obehagligt och så skrämmande att man faktiskt kan vänja sig till klimatet och tänka att, ska det kanske vara såhär? Nä. Två dagar till. Sen ska jag andas fritt igen.

• lanovia 08

Hvidis BRA att du säger ifrån när det är helt galet!!!

• lanovia 08

Flamman hur går det för dig? Låter verkligen inte trevligt det du drabbats av.

• lanovia 08

Daa vad jobbigt att Fälga skulle få krupp när du var själva hemma. Måste ända skratta lite när jag ser framdör mig hur du sitter o äter burkmat. Är ju inte det godaste på denna jord....

• lanovia 08

Igpr stupade vi i säng innan 22, helt färdiga. Sedan tog detbiof lång tid o somna, var alldeles för trött förbo kunna slappna av. Lagom till att.jag höll på o somna började A sin hemska hosta men vi öppnade fönster o medicinerade. sedan fick vi sova rätt hyffsat han hostade några gånger men inget vi behövde ingripa i. Räckte att ligga kvar i sängen o våndas. E tog mina föräldrar hand om. Så idag är jag bata extremt trött istället för o vara helt försörd. Om ett tag skavi iväg på bröllopslunch.

• passionsblomman

Hvidis! Åh vad kul att få några rader ifrån dig!

Det du beskriver borde ju vara undantag och sådant som typ ingen vet hur det känns-för det är så fel så det borde inte förekomma. Ändå är det så vanligt...

Här hemma vet vi ju alltför väl vad du pratar om-det som försigår på sambons fd arbetsplats är SÅ sjukt att det bara inte går att vara där-gäller att komma ihåg det när han nu går här hemma.

Jag har mött så mycket dåligt ledarskap och iinte sällan rena tyrannerna på olika arbetsplatser. många ggr ahr man kunnat tänka "ja ja, men detta är ju bara ett sommarjobb eller extravik" -men AAAAAA vad det ska få vara folk som går och stjäl alla andras energi! Samtidigt som man på något sätt ska vara tvungen att stå och skrapa med foten och bocka för dem. Nä far och flyg!!!

BRA att du reagerar-även om du inte klarar att hålla lugnet. BRA!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård