• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2012-11-08 22:36:28 följande:
    Och, ja, haggan jobbar sista dagen på torsdag. Vem som ska ta över, om det blir en ny från "mitt"bemanningsföretag (dvs jag) eller om hotellet anställer en själv och använder bemanningsföretaget till städ enbart, är under förhandling, men jag är klar att träda till om det skulle vara så det blir...
    ÅH! Hejja hejja! Där ser man-det kan ibland löna sig-inte bara kosta dyrt, att stå på sig här i världen!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Jag har länge retat mig på den förtråkning av forumet som blev genom att anonymitetsfunktionen föddes genom tanken med "känsliga rummet". Numera är merparten av allt som hade kunnat vara intressant, postat av "Anonym" vilket är SÅ trist.

Nu fick jag visst ett utbrott och skällde ut några av de där anonyma...

www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4242765.html

Det var länge sedan tanten ilsknade till. Demon

Jag kanske behöver gå i terapi eller skaffa en krok till sambons sandsäck. Obestämd

• passionsblomman

Förresten: ni som känner att orden "strumpor och trosor" får en klocka att ringa, kan imorgon kolla era inboxar. Jag orkar inte kolla av allt det ikväll, men kartongerna står här nu.

• msoderby

Menare ni att man ska ha ångstrumpor på sig för att inte frysa? Dum fråga jag vet. Men ohh så praktiskt.
    LOVE
    MS
    www.brollopsyran.se 

• Ninnnis

Heja dig med matten, Blommis! Nu ska demonen bekämpas! Och heja Hvidis eventuellt nya jobb! Hoppas det blir ditt.

• Ninnnis

Mini är frisk efter två dagar hemma, men jag har fått foglossning. Det har kommit lite smygande men igår kunde jag knappt gå. Jag köpte ett stödbälte igår och ska få akupunktur av barnmorskan när hon är tillbaks från semestern, jag hoppas det hjälper. Det är liksom svårt att undvika att gå och lyfta med en liten son och två hundar som behöver sitt. Jag har ju varit så bortskämd med att kunna röra mig obehindrat och vara aktiv in i det sista, men jag får nog tänka om lite. Idag skulle jag ha haft en heldag i Ullared med två väninnor men jag klarar helt enkelt inte att gå så mycket just nu, så jag fick snällt stanna hemma. Ny ska jag försöka plocka undan lite, helt inaktiv klarar jag inte att vara

• passionsblomman

Ja hejja oss!

död åt Demon och annat jäkelskap som är ivägen för oss!

• passionsblomman

Ankan, hur går det för dig? Nu är det väl typ jättenära att var dags väl?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård