• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2012-11-10 11:32:07 följande:
    Godmorgon! Halvtolv o har ännu inte ått ur sängen. Barnen o hunden är hos farmor o farfar o vi har sooovit o njutit. Men vad jag har saknat lillgrabben, första gången han är bortlämnad.Det satt långt inne för mig aty låta honom åka med.
    Skönt att ni fick avlastning och att ni fick sova!
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2012-11-11 20:28:48 följande:
    En av mina tjejer på jobbet började gråta när hon hörde att jag skulle ta över. Av lättnad. Det är stort detta. Jag får sån lust att ge det hela och köra detta som ett integreringsprojekt, få dem att förstå demokrati och egenvärde...
    Jag förstår att hon grät av glädje över att få dig som chef Heja Hvidis!
  • Ninnnis

Här har helgen varit väldigt lugn. Lite för lugn för min smak, men kan man knappt gå så är det bara att "foga sig i situationen" som min mamma så fyndigt uttryckte det. Lördagens hundträning föregick tex utan hund, och jag försöker verkligen vänja mig vid att inte kunna röra mig obehindrat. Men jag märker att det tar på humöret att gå runt och ha ont hela tiden.

På torsdag åker jag på egen hand till lillasyster i Prag, jag hoppas det gör mer nytta än skada att komma iväg över helgen och koppla av utan måsten och vardagsstress. 

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2012-11-12 12:19:36 följande:
    Men idag saboterar häxan för mig.... Suck...
    Mäh?! Måste hon jävlas in i det sista?
  • Soldemor
    Hvidbrud skrev 2012-11-12 12:19:36 följande:
    Men idag saboterar häxan för mig.... Suck...
    S--kärring, men det är kanske hennes hämnd så här på slutet?
  • Tinkerbelle

Hej på er,
    Kikar in i förbi farten.
    Har varit några hektiska veckor minst sagt. I helgen har jag varit helt själv och för första gången på länge kunnat sitta i soffan och stirra på dumburken utan att någon ropat eller stört...
    Har haft tid att städa också och få ha det fint utan någon som stökar ner - tills maken kom hem i natt och nu ser matplatsen ut som ett bombnedslag igen då han envisas med att pack upp resväskorna på köksbordet. Skrikandes 

Hvidis - har läst lite om din kamp på jobbet och skickar några stärkande tankar till dig! Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver. {#emotions_dlg.flower}

Till sist så verkar det som jag och Flamman kan bilda en klubb. På mig satte sig dock viruset som ett litet kluster på vänstra skinkan. Vet f*n inte hur det gick till. Blåsorna var bara där när jag vaknade för en vecka sedan. Mor min är sjuksköterska av den gamla sorten och hon gav mig bokstavligen talat förhållnings order om hur jag skulle mota olle i grind. Kan ju säga att jag har haft munsårs sorten sen jag var liten bebis. Har haft det i lungorna också tydligen - inget jag själv minns.
    Nu är jag mest rädd att jag ska smitta familjen. Alla handukar ock kläder åker därför in i tvätt maskinen på stört. Många tvättar blir det... Gråter

Kram på er nu ska jag försöka jobba lite också!

• Hvidbrud

Tinkerbelle: tack för tankar och blomma!

Tack och liv har jag en av mina chefer på min sida, hon tror på mig och stöttar och peppar! Allt gott till henne! Mötet i morgon med hotellchefen (som är rasande på mig...) är inställt för att hon fick lunginflammation idag, så jag och mitt lilla team ska ha möte och samla våra idéer och tankar till något mer konkret. Onsdag är det action!
    Men blä vad jag har ont i magen

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård