• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Nä, ingen bilstol hemma... Men kan kanske fixa! Tackar för erbjudandet. *hjärtar* återkommer. Ninnis: förresten. Huset ser ju jätte härligt ut. E undrade varför de var stygga där?!? Var får hon allt ifrån?

• Hvidbrud

Fast, två ungar plus vagn plus barnstol i bussen är mindre roligt vid närmre eftertanke...

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-06-03 13:10:51 följande:
    Så är det fixat med barnstol!
    Oh va bra! Om du vill slippa släpa den på bussen så kan jag komma förbi på fredag o lämna den då. Men det är ju rätt många dagar kanske....

Stygga i grannhuset.....hmmm var fick hon det ifrån....den tankevindlingen hade varit spännande att följa.
  • Ninnnis

Hvidis, hon kanske tänkte att de måste vara stygga som flyttar från oss? Det är ett jättefint hus med trevlig trädgård. Och om ett par år kan Batman ta tåget till jobbet

• Ninnnis

Ska vi alltså komma vid 13-tiden på tisdag? Eller vill ni höra av er när ni är på väg hem?

• Hvidbrud

Ingis: det låter jättebra! Vi har ju ingen bil ergo ingen användning av den innan ändå. Åh vad roligt det ska bli att träffa er. Nu ska jag bara kolla upp med säkerhet att bilstolen kom med till Malmö från Sölvesborg...

• Hvidbrud

Jag vet inte vad hon tänkte... Mamma, stygga som i sockerbagaren. Är du stygger så går du gå. sa hon.... Mitt lila hjärta. Som hon snackar just nu den lilla loppan!*hjärtar*

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-06-03 20:54:35 följande:
    Jag vet inte vad hon tänkte... Mamma, stygga som i sockerbagaren. Är du stygger så går du gå. sa hon.... Mitt lila hjärta. Som hon snackar just nu den lilla loppan!*hjärtar*
    Hon är ju klok som en bok! Kan inte bara sångtexten....hon FÖRSTÅR den o kan tillämpa den i verkligheten! Smart tjej!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2012-06-03 20:14:19 följande:
    Ska vi alltså komma vid 13-tiden på tisdag? Eller vill ni höra av er när ni är på väg hem?
    Jag smsar när jag o Hvidisen är på väg från Malmö så är det fri indroppning när man vill!

Hvidis: Ja kolla nu så den verkligen kommer med. Då kan jag lämna den till er på fredag lunch så slipper du kånka den på bussen!
    Va smidigt o härligt det där grannhuset till Ninnis låter...o så praktiskt med pendlingen....

Fru Bygg kommer också!

Fru E: Underbart att du också kan komma. Hoppas att du mår bra o att allt är ok! KRAM

Syrinx? Solde? Smsa om ni kommer...mest m tanke på maten...husrum o hjärterum finns det gott om!

Jag är på utbildning hela dagen i morgon o som sagt har jag en besiktning på fm på tisdag....så är det ngt så smsa eller ring! Hinner nog inte in här igen....tyvärr!
    Nu ska jag gå ut i uterummet o pyssla om mina tomatplantor så de får bra stöttning o kärlek!

o kram!
    Tänk....över 17000 inlägg! Grattis till Im yours som knep den!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård