• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Fru E skrev 2012-05-21 20:28:18 följande:
    Ninnis-har SÅ rätt fick se ett tickande hjärta idag och är i v 6+5
    Ohh, vågade inte gratta innan, men fick rysningar i hela kroppen när jag läste detta (och lite fukt i ögonvrån!)
    Så underbart!
    Nu har jag inte läst fram till idag, är egentligen bara på sid 1678, så jag hoppas verkligen att allt är bra fortfarande!
    Annars får du slå på mig i morgon!!
  • Soldemor

Nu får det nog vara sluthängt vid datorn för idag., Tror att möbeln på övervåningen ropar på uppmärksamhet. Skall nog lägga mig med Magnus Hedman ett slag...ja, hans bok alltså!

Skall bli jättekul med trådträff i morgon! Natti!

• ingenjörsbruden

Full tupp verkar vara en genomgående trend på mångas agendor.....
    Kursen var toppen, sitter dock o jobbar lite här nu osså så att allt inte ska fallera runt om kring.....

Besiktningen i morgon blev ändrad till ett platsbesök så jag blir tom färdig tidigare. ÄR nog klar redan vid 9.30-10.00. Skickar ett sms när den kosan styrs österut.

Siktar på att äta lunch vid 12-13.....nånting.....

Längtar massor efter underbara godingar o massor med kramar! Hjärta

Nu kallar maken o kudden!

:-P :-P

• Im yours

Tack ingenjörsbruden ....... 17000 inlägg och mer blir det. Det skulle vara så kul att träffa er allihop...... kanske får det bli så att vi "norrländskor" får samla ihop oss och dra neröver. Eller vad säger vi??

Flamman; Mmmm .... drömma ska man. Jag blir oxå glad över att du funnit kärleken igen.

Nu ska jag lägga mig och sova. Nattinatt!!

• Hvidbrud

Ok Ingis! Låret bra! Jag ska in om min brors kontor för att hämta bilstolen- hoppas på att vi kommer ut här ifrån innan nio. Så längtar vi. Kram! Och kram för bra män, flamman!

• Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2012-06-04 20:34:18 följande:
    I lördags blev vår grabb 6 mån. Imorgon ska han på BVC besök. Hoppas så han gått upp i vikt som han ska. Vore skönt att slippa extrakontroller o oro. Om han nu får komma till Bvc han har haft feber i 2 dar o idag är han feberfri mmen med utslag... 3 dagars?
    6 mån?! Herrejösses, vart tar tiden vägen....? Grattis till A ♥  Skönt att han går upp i vikt nu! Och det du beskriver låter precis som 3-dagarsfeber.

Glömde säga det tidgiare: Härliga lilla E, hon gör verkligen skäl för sitt smeknamn "Spillevinken"
  • Norrskensflamman

Hoppas ni får en underbar trådträff!! Man blir ju så avundsjuk bara. Vi måste absolut samla ihop oss norrländskor och göra en tripp söderöver! Det skulle ju vara hur skoj som helst

• Norrskensflamman

Klassfotboll igår och tyvärr, tyvärr, förlust. Men det var jämt. Tvåorna gav sig inte i första taget. De kämpade som djur!!! Och T alternerade, ibland ute på plan och slet, ibland i mål. Hon och en av killarna turades om att lösa av varandra i målet. Flera fina räddningar och hon verkar tycka det är jättekul att stå i mål. Men även att "böka på och knuffas lite på plan" säger hon !
    Den fotbollshatande musikern var på plats och stöttade ♥
    I helgen kommer förmodligen ett första släplass med grejer...... Jag har frigjort gillestugan åt honom, så nu blir det pojkrum där. Gitarrer, datorer, TV, soffor, elektronik och musikutrustning.

• Norrskensflamman

Flickorna ringde till sin pappa igår och tackade för presenterna han skickat med en vän som varit "därborta", och så lägligt återvände till vår ort på K:s födelsedag.

Det verkar som att han väntar att vi kommer dit i sommar, för han planerar aktiviteter med barnen för fullt. Aqua park, tivoli, stugan osv. Men han var jättearg när han pratade med våra vänner här, och sa att jag var inte lite fräck som tänkte komma och bo hos HANS familj!!! Faktum är att farfar själv med sambo har erbjudit, ja de förväntar sig det, allt annat skulle såra dem enormt, att vi ska bo med dem.

Sen hade han fått för sig att jag varit så himla fräck att jag tänkte komma dit med musikern i sällskap och att jag t o m bett hans bästa vän göra visum åt mig och musikern!!! Men vilket trams!!!! Jag har aldrig sagt att jag ska släpa med mig musikern dit bort... Inte denna gång iaf. Och visum gör jag själv. Däremot har jag hört med en GEMENSAM vän, om han kan hjälpa mig och flickorna med inbjudan eller registrering om det behövs.

So WHAT?!?! Hade flickornas pappa varit normalt funtad hade HAN varit den första att försöka hjälpa till med sån't som visum, inbjudningar, registrering, så att jag kunde komma dit med hans barn så han kan träffa dem!!! De är ju faktiskt för små att resa själva till det gigantiska landet i öster. Vi snackar ju inte Norge eller Finland här liksom...

Jag räknar dock kallt med att det kommer bli livat och att han kommer ställa till någon sorts skandal när vi är där, typ att jag inte får vara i stugan med hans familj, för där ska HAN vara osv. Så jag ska kolla upp med ett par vänner så att jag har en plan B. Att jag har någon som kan hämta upp mig från stugan (15 mil från stan), och att jag har någonstans att bo medan han umgås med flickorna.
    Jag har ingen större lust att träffa honom, och han vill absolut inte träffa mig, för jag vill inte trigga igång honom. Han hatar mig visst så till den milda grad att han förbjudit pappan och kompisar att nämna mitt namn.

Sjuk i huvet är vad han är. Verkligen. Stackars slamkryparen som lever med honom. Hon vet inte vad som väntar.... när smekmånaden är över. *ryser*
    TACK och LOV att jag slipper leva med honom.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård