• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Tack för en underbar trådfika idag Ingis! Oj vad vi ynglar av oss! Tack för god mat, fika och sällskap!

• Fru E

Säger med tack för en trevlig eftermiddag har hänt mycket på de här åren som vi "hängt"

• Ninnnis

Idag råkar även vara testdag, så imorse lämnade jag blodprov. Maken fick ringa kliniken den här gången också, och när jag kom hem från Ingis kunde han berätta att jag är gravid

• Fru Bygg

Ingis, tack så mycket för en mycket trevlig lunch/fika! Maten, sällskapet och alla underbara barn (även de i magarna!) allt var toppen!

• Fru Bygg

iiihhh, Ninnnis!
    Jippie!!!!!!! Är så superglad för er skull! Underbart med en liten i magen igen!!!!!
    Det var svårt att köra hem från Ingis och hålla tummarna samtidigt, men det var det verkligen värt!

• Hvidbrud

Ninnis!!!!!! Iiiiiiiihhhh!!!! Åh! Så härligt för er! Grattis grattis grattis! *skuttar runt på små moln*

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2012-06-05 18:14:59 följande:
    Idag råkar även vara testdag, så imorse lämnade jag blodprov. Maken fick ringa kliniken den här gången också, och när jag kom hem från Ingis kunde han berätta att jag är gravid
    YEY!!!!!

GRATTIS!!!!

Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta 
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-06-05 08:26:21 följande:
    Hoppas ni får en underbar trådträff!! Man blir ju så avundsjuk bara. Vi måste absolut samla ihop oss norrländskor och göra en tripp söderöver! Det skulle ju vara hur skoj som helst
    Ohh ja det låter vääääldigt roligt!

Bra du har en plan B inför sommarens utlandssemester. Gulligt av farfar o sambo att erbjuda er boende! Verkar inte vara ngn genetisk defekt....ärkeaset blev väl bara tappat i golvet eller nåt..... gud glömde förse hans grå med kontakt sinsimellan iallafall.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård