• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Im yours

Blomman, så där är det att ha full tupp!!! Kramar.

• Fru E

Jag kommer på tisdag har hela dagen obokad men får vara tillgänglig via telefon tror jag. Är dålig på att skriva här och i andra tråden men jag hoppas det vänder snart! Kram till alla!

• lanovia 08

Blommis, underbara du. Oj vad både jag o maken skrattade åtditt härliga misstag. Maken började genast fila på om det finns något sätt att råka få dig o tvätta bilen när vi tittar förbi

• lanovia 08

Daa... livet är bräckligt. Härligt att kompisens operation gick bra.

• lanovia 08

Min energi att skriva här är ganska reducerad just nu. Mesta av energin går åt till en grymt trotsig tjej. Jag står många gånger o bara undrar vad som hände just denna gång. Varför detta utbrott och var tog den glada goa tjejen vägen. Hon letar riktigt upp anledningar där hon vet att jag kommer säga nej o sedan skriks det o gormas i höga skyn. Visst bråka hon lite med makwn men ftämat är drt mig hon testar. Jag försöker ha tålamod men totalmisslyckas mellan varven.

• Hvidbrud

Åh, Lanovia! Känner igen mig i din beskrivning... Hur kul som helst... Not. Nu har jag börjat säga: nej. Det hjälper inte. Och lyft in henne i sitt rum och sagt att hon kan komma ut när hon lugnat sig, eller bara flyttat henne till en annan sak som hon gillar. Hon verkar gilla det. Lugnare och gladare efteråt. Så idag: 2-0 till mamma

• ingenjörsbruden

Daa: Vila i frid Farmor. Hoppas det går bra för din vän.

Blommis: Fniss! *drar upp skägget o rodnar* Tack för du delar med dig!

Lanovia: Ja var får de allt ifrån?! Försöker också köra på Hvidis linje, men det går inte alltid...... trösten med att de tar ut det på den person som de är trygga med.....den väger föga allt som oftast.......*dagdrömmer om lite mamma-uppvilning-spa-semester*

Tisdag......va roligt att så många verkar kunna komma! Enda problemet är att jag har en besiktning på morgonen i Malmö.....svårt att säga hur lång tid den tar......men gissar på att jag är färdig där vid 11.....Hvidis, följer både stora o lillen med? Jag har ju en stol i bilen så om du har en bilstol så kan du få åka med mig?!?
    Tänkte hämta busan på dagis vid 14 när hon sovit så hinner vi prata o äta lunch. Kanske följa med till dagis o kika?
    Hemmet är öppet för besök från när jag kommer hem ....kan skicka sms eller ringa om ni vill.....men säkrast är att vi säger vid 13-14 annars.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård