• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Helklädd i en enda färg, gul röd lila grön orange svart eller rosa, mer behövs väl inte, i sommarvärmen?

• Hvidbrud

Här har j börjat gå på riktigt. Han kämpar på till svetten lackar. Går, trillar, kryper ett eller två kryp sen upp igen. Lite småspring och mycket balansering. Så kul! Idag spelade han fotboll med Batman och de var så söta. J träffar bollen och jagar efter den . Vilken melodifestival det var igår! Nu hoppas vi på att Eurovision 2013 kommer till Malmö

• lanovia 08

Hvidis har tänkt på det också. Borde räcka. vad kul att J går o spelar boll. Gullpojke!

• Heloise

lanovia: om hon vill vara ngn an barbaflickorna så kan hon ju ha lite blommor i håret, barbafin är lila och har pärlhalsband, barbalala är ju grön och spelar flöjt, barbabok är gul/orange med glasögon och en bok . Jag älskar barbapapa och Elise oxå, hon hämtar ofta en barbabok och ger till mig med uppmaningen mamma, barbapapa

Härligt att lilla J går så bra

Synrix: hoppas ni hade ett underbart bröllop, ser framemot att få se bilder( hoppas hoppas).

Ninnis: oooo guldägg no2, vad roligt att det blev ett fint 8-celligt!

Mugglan: jag har händerna full med 1 barn, jag beundrar verkligen dig och Daa som har dubbeluppsättning småttingar att hålla koll på

Tack för omtanken ang pws, ja det suger men det är ju en del av vem Elise är och hon är ju perfekt precis som hon är, däremot blir jag helt galen av oro när jag får höra om barn som bara dör i sömnen . Fast jag försöker verkliegn verkligen behärska mig och min oro så att jag inte hämmar Elises utveckling, hon har ju rätt till en så normal barndom som möjligt, hon ska ju aldrig behöva uppleva vår rädsla. Hon måste ju få leva utan att överbeskyddande skiträdda föräldrar begränsar henne. Men i hemlighet är jag så jävla rädd att jag ibland inte kan sova .

Idag ska vi och kika på ett litet hus på landet, vi som itne skulle köpa nytt förens lillasyster börjat på fsk... Det är bara att erkänna vi är inte bra alls på att följa våra egna råd haha.

Panzer ska vara föräldraledig varje torsdag och fredag i 1 år!!!! Fatta vad lyxigt Det här året ska vi ägna åt ett par viktiga saker. 1: vara med våra barn och varandra! 2: gå ner i vikt. 3: börja träna. 4: få in bra matrutiner som fungerar för hela familjen, mao PWS anpassa vår kost. 5: få in motion i vardagen som vi kan inkuldera barnen i mao PWS anpassa familjesamvaron.  (6: Heloise: komma på vad hon vill göra med sitt liv och skriva klart masteruppsatsen). Jag ser verkligen framemot det här, vi måste verkligen ändra hela vårt liv, byta ut våra dåliga vanor, skapa nya bra pws vänliga vanor. Det känns som en nystart, som att börja om från början, som att vi fått en chans till att göra allting rätt, allt som blelv fel förra gången . Så om 1 år ska både jag och P

• Heloise

Ska både jag och Panzer ha nått vår målvikt, fått rutiner på träningen så att det går av sig självt, byggt upp, i mitt fall, ryggmuskler så att min kropp håller för ett aktivt liv,  Det är skrämmande men oxå spännande och det är något vi ska göra som familj, ett projekt som att bygga ett sommarhus, eller resa jorden runt eller göra om köket

Jag glömde uppgift 7: halvera våra matkostnader per månad

• Ninnnis

Goe lille J som går och spelar fotboll! Längtar efter er Vi ses väl hos Ingis nästa tisdag? Vilka kommer?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård