• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ninnis: jag tänkte på det idag .Får väl se till att skaffa mig en inkomst som kan betala ett hus då

• Hvidbrud

Min lille hos kille ligger här som en gosboll vid min sida. Han har blivit så stor. Hjärtat mitt.

• lanovia 08

Fru sy, jodå runt ett år vill jag minnas att trotset började. Oj vad tålamodet prövas dagligen.

• Im yours

www.finest.se/Lizbloggar

Hej!
    Usch ...... här händer det saker. Jag hoppas iaf att det går bra med allt!!!!
    Här kommer massor av kramar. Ha en trevlig helg!
    / Liz

• Daa

Åh, Blommis, får också kalla kårar. Hoppas verkligen att det löser sig så bra det bara kan.

• Daa

Flamman: så hemskt med din mamma och svägerskan. Hur går det för svägerskan, förresten? Vet ni något mer?

Fru Sy: parvlarna gick också igenom en besvärligare tid vid ett års ålder. Mycket var frustrerande för dem och de åt betydligt sämre än vanligt.

I vår omgivning har det hänt två stora saker. Som nämnts förr, ibland går liv och död hand i hand.

Min farmor blev sjuk och dog några dagar senare, lugnt och stilla med ett av sina barn vid sin sida.

En vän överlevde en svår operation och plötsligt blev domen, max tio år kvar att leva, upphävd och hen har en rimlig chans att få se sina barn växa upp.

• Daa

Gosboll! *hjärtar*

Hvidbrud skrev 2012-05-30 22:38:18 följande:
    Min lille hos kille ligger här som en gosboll vid min sida. Han har blivit så stor. Hjärtat mitt.
  • passionsblomman

Imorgon får jag träffa Didis, för er som hängt på BT länge nog för att minnas henne. En av de redigt gamla ärketanterna...

Vi ska på fest, för att hon fyllt samma som jag, och för att hon just tagit examen.
    Jag har varit hos frissan, och det mina vänner, var minsann inte igår. Jag har färgat och så plattade hon till mig, så hjag känner knappt igen mig, med aldeles raaaaaakt hår.

Och sedan kom jag på att vad fasen! jag har ju inga SKOR till det jag ska ha i övrigt. Panikleta skor och inte ha lust och tid och framförallt så finns sällan min storlek. Nu ärjag helt utmattad hemma igen med två par köpta på öppet köp. Måste senare prova med allt på och se om något av det funkar.

Nu ska jag berätta vad jag mer lyckats med idag, häng kvar...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård