• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    September, det är så att det har hänt en väldigt tråkig sak för en av gamla granntrådens medlemmar. (för att uttrycka sig milt) Jag litar inte på iboxens fjantiga lilla symbol, så jag påkallar din uppmärksamhet här. (Ni andra får ursäkta, jag förstår att det väcker frågor, men jag tar inte det mer i tråden. Borde inte ta det här alls, men jag vet att folk missat inboxmeddelanden förr tyvärr) Hör av dig till mig, för vi håller på att samla till blommor/gåva, och du nämns som en av dem som kanske vill vara med?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-05-29 17:14:33 följande:
    September, det är så att det har hänt en väldigt tråkig sak för en av gamla granntrådens medlemmar. (för att uttrycka sig milt) Jag litar inte på iboxens fjantiga lilla symbol, så jag påkallar din uppmärksamhet här. (Ni andra får ursäkta, jag förstår att det väcker frågor, men jag tar inte det mer i tråden. Borde inte ta det här alls, men jag vet att folk missat inboxmeddelanden förr tyvärr) Hör av dig till mig, för vi håller på att samla till blommor/gåva, och du nämns som en av dem som kanske vill vara med?
    Men fy...   *ryser*
  • Norrskensflamman

HÄr är också full tupp... Skolfotboll och födelsedagskalas och så en mor som har cancer och bästa svägerskan ligger på intensiven och skall flygas till regionssjukhuset. Hjärtat/kärlen, kärlröntgen, ballongspränging, bypass...?  Vi vet inte vad det blir.

Ny chef på jobbet. Verkar bra, men det är alltid lite jox innan de är varma i kläderna och så ska ju varje chef sätta sig in i allt och helst också komma med något nytt och ändra, ta nya grepp osv....

Stress, stresss, stress... MEN kärleken frodas och jag med den

Blir inte så mycket träningstillfällen p g a att jag vill hinna fixa o dona lite hemma så m kan flytta in snart!!!

• Ninnnis

Usch, Blommis, nu får jag kalla kårar. Jag hoppas innerligt att det löser sig på bästa sätt för vem det än är. Granntrådens medlemmar känns ju nästan som vänner, även om jag mest var smygläsare där.

• Ninnnis

Om ett par timmar kommer min bästis och hennes dotter och stannar till fredag. Mysigt!

• passionsblomman

Jaha,

Har ni haft en fin Mors Dag ? Ea, inser du att nästa år får du också den där Mammas Dag! Tjoho!

Coolt att Lorén tog hem hela tjottaballongen! Det var hon värd tycker jag, både låt och framträdande.

Grattis Syrinx till Fru-nu vill vi höra! Och jag hoppas grattis till spelningen också!

Fru Sy, hehe, bra beskrivning av beteendet. Jag ser det framför mig. Välkommen till världen där man ganska ofta inser att den där lilla individen har en egen agenda... Man får hänga med så gott det går.

Ninnis, vad mysigt med väninnebesök. Det vill jag med ha-när kommer du?

Apropå det, Lanovia, visst var det den 17 JUNI ni kommer, inte juli?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård