• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Heloise: jag glömde bort att kommentera era framtidsplaner. De låter toppen, tycker jag. Och jag rekommenderar verkligen tid som föräldralediga tillsammans, som ni tänkt (okej, maken och jag kanske överdriver, men det här är en fin tid. Jag får ta att jag tappar en massa duktig-mamma-poäng som inte har varit ensam med barnen på heltid. Men som vi brukar säga: det här är inget vi kommer att ångra på dödsbädden).

• lanovia 08

A blev godkänd på 6månskontroll vad gäller utveckling. Vikten hankar dock efter ännu. Förklaras ju med sjukdommar tror alla men börjar bli dags för vändning. BM tyckte vi skulle börja ge mer mat så idag har fått en extra potion med mat.

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-06-05 18:14:59 följande:
    Idag råkar även vara testdag, så imorse lämnade jag blodprov. Maken fick ringa kliniken den här gången också, och när jag kom hem från Ingis kunde han berätta att jag är gravid
    Alltså herregud Ninnis, du är ju bara inte sann!

Grattis!
    Man kunde ju trott, när allt såg ut som det gör, att ni skulle fått vara nöjda om det ens blev något alls-men ni vrkar ju för bövelen kunna IVFA till er ett fotbollslag helt utan vidare! Vad fasen är oddsen på det där? Snacka om att du vunnit högvinsten dubbelt upp!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Ååååååååå Ninnis, grattis, du värper bara guldägg !!!!!!!!!!!!!

Jag kommer ihåg när jag läste att du plussat med Mini, det var kallt, regningt, blåsigt och jag satt ute i regnet med ett paraply och grät över Elise och sträckrökte, utanför Park Inn i Uppsala. Panzer hade åkt hem och allt kändes bara så jävla nattsvart, och då mitt i allt det där mörka så läste jag att det vart ett plus! Att det skulle komma en liten till ninnisfamiljen!  Sen vart det glädjetårar och helt plötsligt så var det inte så jävla nattsvart längre

Här har det varit en jobbig tid med mkt bråk och tjafs, ovanligt för att vara oss men jag är verkligen helt jävla slut. Noll energi kvar! För Panzer har jobbat över och åkt in tidigare till jobbet och det där jävla huset är ff inte sålt och E är frustrerad och håller på att få kindtänderna så hon sover ännu uslare än vanligt och ja, det har varit tungt...
    Men nu ska Panzer vara ledig i 2 dagar och jag ska få sova i 2 dagar och bara ha egen Heloisetid, det finns ett lapptäcke som ska sys klart och ett vagnstäcke och så ska jag sy påslakan till sängen.

Känner att jag saknar er så mkt men orken tryter ändå
    Ska bättra mig!
    Kramar till er alla!

• passionsblomman

Heloise, det E N D A du ska bättra är din hälsa! Var rädd om dig! Vi vet att du är där. Vi saknar dig såklart, men älskade fina du, lägg krafterna där de behövs, inte ett uns av dem ska gå åt till dåligt samvete eller onödiga borden.

• passionsblomman
    Im yours skrev 2012-06-05 22:32:19 följande:
    Hej Blomman, är du där?
    Hej hej!
  • Im yours

Viftar och tjoar som bara den. Blomman kom fram

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård