• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy
    Soldemor skrev 2012-06-07 14:33:51 följande:
    Vad är det för något kul som skall hända ¨då?

Helgen efter midsommar är det ett evenemang här som pågår under tio dagar som jag är mycket engagerad i. Både när det gäller mitt egna lilla företag, och så är jag med och annordnar en utställning. Är såklart jätteroligt men jag har fullt upp här. Symaskinerna går värma och tankeverksamheten är lite insnöad åt ett håll kan man säga! Är det någon som är i närheten av mina trakter vid den här tiden kan jag verkligen rekomendera en utflykt hit!

Sedan mitt i detta ska jag byta jobb till hösten, ska vara på två andra skolor. Så idag har jag och E varit och hälsat på min gamla skola, jag har plockat ihop mina saker och lämnat in nycklar. Känns skönt att ha det gjort! Ikväll är det studentfirande och det är det på fredag oxå. Inte på nära håll heller precis utan 15 mil iväg... men vi kör ändå bara över kvällen. Är så skönt att vara hemma i morgon och E sover ju ändå i bilen ikväll.

Nu ska jag återgå till mitt.

har ju inte grattat Ninnis här, det måste jag ju göra oxå. GRATTIS; GRATTIS; GRATTIS!! Hur mår du? 

• lanovia 08

Ninnis tack. Nu är vi snart framme i Karlskrona. Vi åkte tidigt imorse mwn har också tatt oss tid att stanna på vägen o titta lite. Barnen är jätteduktiga o accepterar en dag i bilen. Imorgon ska vi träffa Fru Bygg med familj. Me like!

• passionsblomman
    lanovia 08 skrev 2012-06-11 16:32:15 följande:
    Ninnis tack. Nu är vi snart framme i Karlskrona. Vi åkte tidigt imorse mwn har också tatt oss tid att stanna på vägen o titta lite. Barnen är jätteduktiga o accepterar en dag i bilen. Imorgon ska vi träffa Fru Bygg med familj. Me like!
    Hihi! Och snart ska ni träffa MIG! Visst är det på söndag va? *sneglar på dammtussarna*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Fru Sy roligt det låter med evenemanget. Hur känns det att börja jobba igen? Någon särskild anledning till att du byter skolor?

• lanovia 08

Blommis söndag stämmer bra. och du vi är vana med dammtussar så låt dem ligga kvar, får oss bara att känna oss mer hemma.

• Ninnnis

Hej Blommis! Lite sent, kanske Fru Sy, spännande med nytt jobb! Lanovia och Fru Bygg, ha det så trevligt idag!

• Fru sy

Lanovia: Vad mysigt med semester! Hur länge är ni nere i Fru Byggs trakter? Vi ska ner dit på student på fredag nämligen men då kanske ni inte är kvar... Vad synd att jag inte hade koll på att ni skulle ner dit, då hade ju jag och E kunnat åka ner några dagar innan.

Det känns bra att börja jobba igen, men visst känns det konstigt att E ska börja på förskola till hösten. Men jag ska jobba 80% på fem dagar så det blir ju inte så långa dagar för honom och det känns skönt! Jag ska byta skola för att det blev övertalighet på den skolan jag var på. Så jag blir flyttad inom kommunen, och jag tror det kommer bli jättebra på de nya skolorna!

• ingenjörsbruden

Hvidis: Va tråkigt med din brors skiljsmässa! Hoppas att de kan skilja sig juste o inte bråka. Att du finns där för din bror o brorsbarn tror jag är det bästa....stötta honom att sköta det snyggt även om där är mkt sårade känslor eller annat som pyr...... kanske be att få passa barnen så att brorsan o frun kan få möjlighet att prata o reda ut saker ang skiljsmässan i lugn o ro så att barnen slipper höra det.....även om gossarna är stora o förstår ändå så kan det vara skönt kanske att få ventilera saker utan att oroa sig för att barnen mår dåligt.

Fru Sy: Du verkar ha full tupp! Grattis till nya jobbet

Lanovia: Duktiga barn o va härligt det låter! Hoppas vädret är med er o att ni får en riktigt härlig semester. Hälsa fru bygg! Hoppas att läggningsgisslet vänder snarast!

Im yours: va mysigt att bo så nära brygga o vatten!

• ingenjörsbruden

Heloise: Gulle dig! Jag är i v 27 nu o mår toppen! Liten är en sprallegök o magen går i vågor! Stark o sparkar som tusan.....o är en riktig illbatting som kan hitta riktigt ömma punkter att snöa in sig på! Namnfunderingar ligger på Isac (stavning ej utredd) o så ngt mellannamn från min pappa (Arne eller Rudolf) o ngt från makens sida...

Ja du... du kanske inte orkar prata om det för det har du gjort o det förändrar i sig inget som hänt.....men du kanske kan få hjälpmedel/annan vinkling eller något annat som kan hjälpa dig från en kurator eller psykolog.
    Har en väninna som är psykolog o hon säger att man ska vara uppmärksam på kuratorer.....inte alla är bra o har rätt utbildning osv.....

Tycke du är jätteduktig som hållit vikten så här långt! Verkligen jättebra!
    Jag tror att du kommer att klara skivan med två små princessor helt fantastiskt galant o MKT bättre än många andra föräldrar tom pga er erfarenhetsbagage.

Namnen är jättefina allihopa...utom Nora...namnet i sig är jättefint men rimning på namn blir bara ledsamt....o visst ska det inte förekomma mobbning....men när det bråkas o i stridens hetta så kommer det många fula saker... jag kanske är lite tradig....

Va roligt med så fina omdömmen från neurologen!

Ditt o Panzers löfte att leva i nuet låter väldigt klokt. Oroar man sig för hålen i vägen så missar man den fina utsikten utmed färden.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård