• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Daa, jag är också konstig och orenoverad. Det får gå ändå.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Du är verkligen en förebild för föräldrar, Blommis. Hoppas att de kan lösa allt på skolan så att Blompojken får ett bra nästa skolår.

passionsblomman skrev 2012-06-16 11:05:29 följande:
    Jättejobbigt meed sammandrbbning, men ÅH vad jag är tacksam att det slutade med att vi når varandra och ord som "mamma, jag litar verkligen på dig och det är så skönt att kunna säga saker"
  • Daa

Om du är konstig, Blommis, så är du det i ordets allra positivaste bemärkelse och så skulle jag också vilja vara. Dessvärre är det inte så för min del. Jag är bara konstig på ett långtråkigt, aningslöst och kanske irriterande sätt (okej, i vissa sammanhang har folk sett förbi det där med konstig och tycker att jag är rolig istället).

Jag vill inte att parvlarna ska bli (o-)sedda av sina klasskompisar så som jag blev. Det är min uppriktiga oro och jag kan inte, får inte, vifta bort den. Om jag jobbar rätt med den, så kanske den inte blir verklighet.

passionsblomman skrev 2012-06-16 11:11:20 följande:
    Daa, jag är också konstig och orenoverad. Det får gå ändå.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Daa: det var troligen excem som blivit infekterade, trodde doktorn. Vi fick asolsprit och salva. Det har blivit lite bättre fast prickarna har blivit fler, så vi får kanske gå tillbaka i morgon. Tyvärr snappade båda ungarna upp en hostbaselusk på vårdcentralen i väntrummet, så gnälliga trötta ungar idag. E ville gå på dagis i alla fall, så det fick hon. J håller på att somna och Z (makens systerdotter) är första dagen på sommarjobbet och maken jobbar också. Överväger att träna lite eller vila lite... Hmm. Träna får det nog bli om jag ska komma i min nybeställda kinaklänning, som jag ska ha när vi ska gå på stora jallajallabröllopet i augusti! Den är så fin på bild och jag hoppas att de syr den minst lika bra... Fast man vet aldrig- det är som att köpa grisen i säcken...

• Hvidbrud

Daa: konstig är jag också och det var jag som liten med. Men det gick mina klasskompisar finna sig i... Bra att du tar tag i den känslan och arbetar med den. Kom i håg att du är som bäst när du är precis den du är*hjärtar*

• Norrskensflamman

Blomman; håller med om det där med barnledigheten. Känner att just nu skulle jag behöva vara mer ledig med mina barn

Och ang det du berättar om sonen... de där stunderna när de öppnar sig... ♥ då känner man att man kanske inte är så himla värdelös som förälder  i alla fall. Att man gjort något rätt iaf...
    Du är en underbar blommamma Det vittnar sonens förtroende för dig om bl a.

Själv hade mina barn ett il av intensiv pappalängtan igår, sorg, ilska och hundratals frågor om varför det blev som det blev... Svettigt...

För er som undrar så gick fredagens bravader bra. Lilla K fick kasta sig i Kevin Borgs öppna famn. Han var så glad över att träffa henne, och det var förstås ömsesidigt Han började med att säga: "Katja, förlåt så mycket att jag inte kunde komma på ditt kalas..." VA?!?! Snacka om ödmjuk kille.

T gjorde ett jättefint framträdande och belönades med 3:e pris i talangtävlingen.

">

Ikväll är det sommarfest med jobbet. Hmmm... hur f-n kan man lägga en sån fest på en MÅNDAG?!?!
    *skakar på huvudet*

Tjingeling, puss o kram till alla trådisar!

• lanovia 08

Fru Sy vad roligt att E börjat gå. Men så jobbigt med era nätter. Förstår att ni inte orkar ta kampen nu verkar smart att göra det när ni båda är lediga.

Flamman, va tråkigt med din mamma.

Hvidis, oh förstår verkligen att du är otroligt besviken på din bror. Säger som Flamman hoppas han finner det värt.

• lanovia 08

Nu är vi hemma, la till en natt hos svärisarna så kom inte hem förrän idag. Väl hemma hade vi date med en kompis till Ellen vars föräldrar vi verkligen trivs med. Så kanske ska jag säga några kompisar till oss o deras dotter. Blev alltså en extremt körig dag. Men nu är vi på plats en natt imorgon åker vi nog till stugan för att hinna njuta av den lite innan semestern tar slut.

Vår vecka söderut har varit kanon. Fick några trevliga träffar med Fru Sy och igår träffade jag en väldigt trevlig Blommis med familj. Alltså Blompojken var ju precis en sådan där underbar grabb som han verkar som när du skriver här Blommis.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård