• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Idag har jag sovmorgon utan A för första gången sedan A föddes. Nu äter han gröt till frukost o funkar att jag ligger kvar själv Jag har lite dåligtsamvete, känns som jag borde upp o kicka upp dagen men främst njuter jag. Lilleman har varit heltokig i natt. Lekat o pratat o sparkat runt som en överspeedad sedan typ halvfem.

• Ninnnis

Glad midsommar alla! Tittar in som hastigast, imorgon åker vi till stugan så jag är internetlös fram till fredag. Kram till alla, ingen nämnd och ingen glömd!

• start september

Glad midsommar! Nöjd och trött efter en midsommar med en gästande familj. Mycket barn och mycket hatf men oj så kul alla haft. Jag vill också ha en storebror sa storan när de åkt hem. Hm.

• Im yours

Jag har firat midsommar hos minstingen i Umeå.  Helt fantastiskt underbart har vi haft, tagit dan som den kommer, ätit gott  etc etc. Så Blomman vi hade tyvärr inga badkläder med oss, men folk hoppade i sjön däruppe igår så ....... det borde väl vara ungef samma i Jämtland. Min pappa bor i en by mellan Sundsvall och Östersund föresten. Och jag har en massa kusiner i Östersund. Givetvis har jag oxå varit på storsjöyran, och b.la sett Winnerbäck. Han är verkligen bäst live ......

www.finest.se/lizbloggar

• Norrskensflamman

Ho-hoooooooooooooo?!?! Är det någon där???? Har ni överlevt midsommarhelgen????

Jag har då haft en toppen midsommar som avslutades med att M kom hem med en 5 kg lax som han fångat med flugspö i älven. Najs, najs

Och så Daa: Vi väntar er!!!! Minitrådträff i norr, yey!!!

• Hvidbrud

Ho hoooo från söder! Har överlevt och laddat batterier. härligt med lax flamman! Mums!

• Fru sy

Vi har oxå överlevt midommar! Vi hade en lugn och härlig sådan hos goa kompisar. Annars är det fullt ös här nu inför evenemanget som börjar till helgen. Vi började bygga utställning igår och idag på fm var det en reporter och fotograf här. Det skall nämligen skrivas ett reportage om mig och min sömnad, kommer nog i vår tidning på torsdag. Verkade bli jättesöta bilder med oss och mina kläder.

Kramar!

• ingenjörsbruden

"ragglar in med midsommarkransen rejält tilltufsad o på sniskan"

Glad midsommar godingar! Har överlevt, spännande att vara den enda vuxna som var helnykter....men rätt skoj var det. Dock fick loppan rejäl frossa mitt i natten o feber som uppskattningsvis låg på 39+, ta tempen var INTE att tänka på..... men nästa dag så var hon trött men ok.

Har fullt ös på jobbet o fullt ös i magen....den går verkligen i vågor!
    Var på blodflödesultraljud o ul i torsdags o allt var bra.

Hemma är det knaggligt, mkt gravidkänslor o hormoner o så klart kombo med en korkad karlslok som tror att allt löser sig av sig själv om han håller sig på avstånd...... BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Jubelidiot!
    Så mao samma procedur som de andra gångerna.....men denna gången ger jag mig dj-vlen på att dra ut det till max så att det FASTNAR i mellan öronen...... har hört att man inte får banka in det....morrrrmorr...

Har skördat mina första 2 gurkor! Smaksens o så fina o stooooora! säkert 20-25 cm långa!
    Tomatplantorna har börjat få rejält med gröna tomater....ska osså bli smaskigt hoppas jag! O chiliplantan dignar av chilifrukter!

Stort minus på trädgårdssidan är första räden av mördande.....klippte säkert över 50 sniglar i går i störtregnet, maken klippte ca 20 i morse osså....ända framme vid huset....... UUUUSCH!!!!Guld i mun
    O vi som inte har sett en enda snigel tidigare! snyft!

Blommis: Låter som en riktigt mysig semester ni ska ha!

Fru sy: va spännande o så mkt att stå i!

Fru E: hur mår du? När ska vi fika?!?!?!?!?!

Flamman: Wow va gott med lax! Låter som ni hade ett riktigt ljuvligt midsommarfirande!

Lanovia: sovmorgon är du definitivt värd! Men jag känner så väl igen känslan av att man borde få ngt gjort istället.... Hoppas att ni alla mår bra! Vilken semestertripp!!! Låter mkt härlig!

SS: Storebror är kanske lite svårt att fixa....Låter som ni haft det härligt!

Im yours: låter riktigt ljuvligt!

• ingenjörsbruden

Heloise: Hur mår du? allt bra i smurfhuset? Trött på att vara gravid? Har tänkt så många gånger att jag ska få till en magbild o visa......ska se till o få tummarna loss asap!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård