• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2012-06-29 10:49:49 följande:
    Kram till alla andra också! Jag hinner inte skriva så mycket nu, vi kom hem från stugan i går kväll och har massor av tvätt och städning som väntar. Men först ska vi bruncha med bacon och äggröra. Vi har varit på vul idag och fick se lilla Pyret, 11 mm långt med ett hjärta som tickade så fint Lycka!
    HjärtaGlad
  • Norrskensflamman

Grattis, grattis GRATTIS Syrinx det ett fantastiskt bröllop!!! Allt låter precis underbart, härligt och fantastiskt Har kikat på dina bilder här i galleriet och de är helt sagolika. Du strålar!!! Din håruppsättning med rosorna är helt underbar. Finns du med i BT-gruppen på FB? Måste kolla!

• Ninnnis

Heeeeeeeej Syrinx! Vilken underbar bröllopsberättelse och vilka fantastiska kort! Du är verkligen strålande vacker ♥

• Ninnnis

Fru E, tänk vilka barnvagnspromenader och långfikor du, jag och Ingis ska ha nästa vår

• Hvidbrud

Syrinx: tack för att du delade med dig av din underbara bröllopsberättelse! Så strålande vackra ni var. Klänningen blev ju jättebra, härligt att se en med armar på. Och så bra målande beskrivning på er hemfärd All lycka i framtiden önskar jag er! Och Inboxa gärna var man kan hitta dig på fb.

Jag vill också gå på barnvagnspromenader med er nästa år!!!! *glömmeralltomfoglossningskrikandetrotsungarochsömnlösanätterochgårochsätterpåmakenibästaägglossningstider*

• Daa

Syrinx: vilket underbart bröllop ni verkar ha haft! Och vackra var ni. Stort grattis till er!

• Daa

Skönt att slippa något av den kalla klumpen i magen.

Heja dig som knåpar ihop CV!

Hvidbrud skrev 2012-06-28 20:02:25 följande:
    Tack för alla kramar, underbaringar! Jo, jag är ju bra på att inte ha måsten här i livet. Tvätt och städ tar malen alltid, för det är han så bra på Men, jag har knåpat ihop ett CV som gav mig lite mer plats i lungorna att andas med och jag fick be mamma om ett lån (som hon själv erbjudit sig) och fått betalt en sur sur sur räkning som har spökat i över två år nu- räkning betald=case closed! Hurra! Frihet! Och human avbetalningsplan till mamma. Så kan jag känna något annat än en kall klump i magen, när jag märker efter, Hittade ett ställe som jag kan tänka mig att söka oombedd (vad det nu heter på svenska). Man vet aldrig. Kanske behöver de just mig just 1sept! Det skulle vara i samma branch som i kph. Det gillar jag ju. Och känner mig bra på och tycker att det gör en större nytta. Värre med avlöningen, men man ska ju börja någonstans?
    Ingis och trosorna!!! :-0:-0:-0 (inte samma trosor eller våta trosor var ett tag sen....)(i vått och torrt väl att märka) Ser fram emot att se vad som dimper ner i inboxen!
  • Daa

Jaså. Det var det du menade...

Jag måste verkligen börja skärpa mig och våga tro att jag har något sånär koll på vad parvlarna behöver.

Under några iskalla vinterdagar fick parvlarna lära sig att sova middag utan att promeneras till sömns. Inte för att jag tror att de behövde lära sig det, utan snarare behövde parvlarnas föräldrar våga testa hur det skulle gå.

Hvidbrud skrev 2012-06-28 20:02:25 följande:
    Daa: med att förbereda j för förskolan är bara en sån enkel sak som att lära honom somna utan att amma honom till sömns.... Det har de flesta avklarat vid dagisstart... Parvlarna kommer klara det galant!
  • Daa

Men hur disträ får man bli? Höll ju på att glömma Ninnis stora nyhet.

HURRA för att ni fått se Pyret! *hjärtar*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård