• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-07-02 00:28:15 följande:
    GRATTIS Syrinx! Vilken bröllopsyr och härlig berättelse! Vad häftigt att den är sann!
    Och vilken otroligt fin klänning! Jag älskar att den har ärmar! Fasen vilken figur du har dessutom! Men jag fick läsa två gånger vid stycket om håret, för ajg läste först att du hade mormors tygtrosor i håret och DET fick jag inte riktigt ihop till något passande i min skalle...
    Fniss Det hade varit en syn att ha mormors tygtrosor på huvudet! En ny variant på slöja, kanske?

Och bravo för flera springrundor! Imponerande! Det påminner mig om att mina planer om regelbundna springrundor gick om intet där ett par veckor före provspelning, csn-klydd/skoltrassel (trots att det var ett år sedan jag tog examen!) och bröllop... Jag kanske skulle plocka fram springkläderna och ge mig ut imorgon.
    - Det låter förresten som att vi har väldigt lika springstil, à la släpa sig fram med tungan hängande ner till knäna. Just vid de tillfällena är det lite knäckande att se min gasell till make sträcka ut långa, smala ben och dra iväg. Helt otränad, någon mil eller sådär. Suck.
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-07-02 00:28:15 följande:
    Hvidis, jag vänder hjärtat mot universum och den jag hoppas lyssnar och ber tyst om bra och glada ställen för oss båda att jobba på i höst och framöver. Det är vi väl tusan värda!!! Och vi kan gott få tjäna lite vettigt med pengar också! Så det så!
    Det gör jag också!

Kära Universum, trevliga, stimulerande och välbetalda jobb med bra arbetskollegor, vettiga arbetstider och fin arbetsmiljö önskas härmed till Hvidis och Blomman. Helst redan i höst. 

För min egen del önskar jag en fot in i min bransch. Tack på förhand. 
  • Syrinx

Nu ska jag ignorera dammtussarna lite till och istället fortsätta med operaövning, innan jag har spammat ner hela sidan.

Om det förresten är någon som har vägarna förbi Ystad i juli, så blir det nog en väldigt trevlig operauppsättning. Operan är superitaliensk (=supersmörig och massor av smäktande melodier) och bara en akt, så den är inte mycket mer än en timme. Ystad teater, där den spelas, är en riktigt vacker gammal teater - och så sitter en viss Syrinx och tutar i diket.

• Soldemor
    Syrinx skrev 2012-07-04 14:06:58 följande:
    Det är en duktig dekorativ surskalle, iallafall! Spännande med möjlig titel - håller tummarna!

Och ooooohhh, kissebebisar! Det låter fullkomligt livsfarligt, jag försöker hålla mig långt bort från sånt... Jag är inte helt säker på att vår lilla drottning skulle uppskatta den typen av sällskap, heller. Du måste rapportera, hur som helst!
    Kolla www.safarikittens.se under nyheter. Jag tar nog en stoor väska med (och lämnar maken kvar, he he!)
  • Fru sy
    Syrinx skrev 2012-07-04 14:23:06 följande:
    Hvidis, har förresten inboxat dig om facebook! 
    Jag vill oxå veta vad du heter på fb
  • Soldemor

Det där med att köra lånebli är inte riktigt bra, blir grymt sugen på ny bil, med betoning på ny. Gärna någon sådan jag haft provat på dessa dagar. Chevroleten var INTE dum och jättevolvotraktorn jag har nu är en riktig glidarbil med skinnsäten och allt. Så, nu slutar vi att drömma och jobbar lite kanske...

• lanovia 08

Syrinx har skickat en vänförfrågan på BT. Hitta dig via Hvidis.

• Syrinx
    Fru sy skrev 2012-07-04 21:06:45 följande:
    Jag vill oxå veta vad du heter på fb
    Har skickat meddelande till dig!
    lanovia 08 skrev 2012-07-05 09:33:43 följande:
    Syrinx har skickat en vänförfrågan på BT. Hitta dig via Hvidis.
    Kollade facebook innan jag kollade BT, så jag ägnade mig åt förvirrat detektivarbete först. Men när jag såg klarinetten gissade jag rätt!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård