• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Fyller ju år i slutet på månaden o så fyller ju busan år i september men det får nog bli tidigt firande i år tänker vi.....
    går nu o drömmer om smaskiga tårtor.....

Funderar på om man kan göra en kladdkaka o dela den i två bottnar, sen varvar man dessa med vanlig sockerkaksbotten o så några goda fyllningar på det....tror ni det kan vara gott?

eller

Rosa marsipantårta med hallon- och chokladmoussefyllning.......

eller

Klassisk gräddtårta med färska jordgubbar i mängder......dreggel
    ...fungerar bara en kort tid till mtp jordgubbsbeståndet.....

• Norrskensflamman
    ingenjörsbruden skrev 2012-07-09 15:44:37 följande:
    sexlöshet är inget jätteskoj....men visst går det bra utan det, men man märker hur mkt den fysiska närheten betyder för en, inte konstigt att nyfödda mår bäst hud mot hud med sina föräldrar....

Åhhh så ARG jag blir på dina föräldar o faktiskt också på dina morföräldrar att de inte kan själva förstå att du som höggravid behöver AVLASTNING o def inte mer belastning. Samtidigt förstår jag din vilja att hjälpa mormor så mkt du bara kan. Önskar att det gick att få din morfar att ta sitt förnuft till fånga o få avlastning hemma o def kanske färdiglagad mat hemlevererad. Förstår också att du inte kan säga ngt till dem, men kan inte någon annan ta upp det med dem/din morfar? Panzer? O att han då säger att du älskar att ha dem där men att det sliter mkt på dig..... ja bara en tanke.

Förstår att dina morföräldrar hellre går hem till dig än till din mamma....för....förlåt...men de verkar ju inte riktigt vara som de ska vara i bollen när de köper bil för pengar de är skyldiga dig o sen går omkring o skryter om det...... ja herre min je.....mkt ska man höra innan öronen trillar av.....
    Samtidigt blir jag fasinerad av hur du kan vara så omtänksam, fantastisk, STARK, empatisk och rättvisetänkande....alltså med tanke på generna.....förlåt om jag trampar på några tår...men jag tycker verkligen att du är helt fantastisk, Helosie! Du är en av de starkaste kvinnor jag någonsin träffat! Hoppas du kan känna alla oss stötta dig, som en stor, solvarm o mjuk mur att luta sig lite mot, som hjälper en stå upprätt o som inte rubbas för något. KRAAAAM!
    Heloise, Ingis skriver nästan på pricken det jag tänker o känner. Blir så ledsen för din skull att du ska måsta ta den där skiten. Du har ju annat att koncentrera dig på nu...
    Så spännande föressten!! Inte länge kvar nu

Blommis, om jag inte sagt det förut så är du en kämpe. Springa Jag har fortfarande inte tagit mig iväg... Men jag cyklade imorse till o från jobbet.

Jag ber om ursäkt att jag är lite frånvarande, men det är en sån period just nu. Jag kikar in och läser iaf, och tänker på er!!

Skickar kramar i massor till alla!

Denna vecka blir det trådfika (går det bra med köpesfika Daa, om jag inte hinner baka??) här hos mig. Hihi, minitrådträff minnsann, med Knoll o Tott o Parvlarna
  • lanovia 08

Ja jag sa ju att jag högst troligt var helt ute o cyklade...

Men nu är det banne mig nära!!

Heloise så mycket tankar o så mycket som händer hos dig just nu. Alltså dina föräldrar kanske borde ha lärt sig det där med ekonomi och att tänka efter vid det här laget?? Fy vad tråkigt.

Förstår alla dina tankar o funderingar. Kan bara säga vad jag sagt förut, tankarna är fullt normala o många har man även om storasyskonet är syndromfrtt. Men jag är helt säker på att ni kommer klara detta helt galant!!

Heloise skrev 2012-07-06 22:59:58 följande:
    Nej, inte den 7e den 11e på onsdag!
  • lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2012-07-09 15:20:38 följande:
    hoppas det inte var två "par" skor du har på dig....känns som stor risk för att stuka fötterna.

Jag är osså glad att mitt huvud sitter fast....för annars hade jag nog glömt det någonstans....jobbigt att leta efter det när man inte kan se o höra det snacka oavbrutet....
    Haha! Ja så går det som det går också.
  • lanovia 08

Jag är helt jäkla slut nu o tänker nog gå o lägga mig istälet för att kommentera mera. A är inne i en superjobbig nattfas, han vaknar mitt i natten o ligger vaken o babblar o sparkar i flera timmar innan han somnar om någon kort stund innan det blir morgon. På dagarna får jag ingen chans att vila, är i stugan o här är även bror med familj, så 4 barn o mina är de minsta. Jag har o göra även om jag får hjälp...

• MSW

Heloise: lycka till!! Hoppas på en så underbar och smärtfri upplevelse som det bara går! Och att allt bara flyter på så smidigt man kan tänka sig!

Vinkar till alla andra, och hoppas ni har det bra!!

• Fru E

Heloise-håller alla tummar och tår inför imorgon

Och håller med Ingis om att tårta är gott

Hvidis-bara att sätta igång så du kan rulla barnvagn med oss i vår fast idag känner jag mig oerhört ogravid måste jag säga.........

• Klockarbol

*vinkar förbi väldigt snabbt men väldigt innerligt!"

Vill egentligen mest veta om Blommis är torr om fötterna eller inte????

Eller ja, jag vill veta massor och kommentera ännu mer men tid och ork räcker inte just nu...

Nu vill jag oxå ha tårta... Rackarns Ingis!

Pöss på er alla Hjärta

• passionsblomman
    Klockarbol skrev 2012-07-10 14:36:57 följande:
    *vinkar förbi väldigt snabbt men väldigt innerligt!"

Vill egentligen mest veta om Blommis är torr om fötterna eller inte????

Pöss på er alla Hjärta
    Ganska torr.
    Men jääääädrar i min låda vad med vatten det är i ån!
    jag hoppas det inte blir något skit med byns avloppsystem och sådant. Det är folk ute på alla möjliga håll och rekar, mäter och håller beredskap kan jag säga. Och jag är glad att vi har liten bit kvar innan det är så högt vatten att det rinner över  hos just oss. men på vissa håll i byn är det gaanska överrunnet, med bryggor under vatten och så. Vi får se, än har det inte slutat stiga.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård