• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

I torsdags var det urnsättning. Jag o syrran åkte dit. Det tog 10 min o så klart så var det väldigt kasst med att hälsa ordentligt (iallafall storbrorsans fru o barn). Storbrorsan sa i allafall hejdå när han gick.
    Känns bra att pappa fått komma tillbaka i kretsloppet igen.
    Hoppas nu jag slipper träffa brorsans fru på länge..... men vi får se....lillbrorsans dotter fyller 1 år vid midsommar....undras tro om man blir bjuden på födelsedagskalas?!..... Obestämd

Har idag bestämt mig för att gå på bal i sommar! Ska bli roligt, har inte varit med de senaste 2 åren så det ska bli attans kul!

Det är fullt ös på jobbet, hade lönesamtal idag.....kom inte riktigt dit hän jag ville.... men fick o andra sidan inget skambud....alltid ngt.....mkt att göra o bara några få veckor kvar att jobba....galet så fort tiden går!

Fick idag en spontaninbjudan från en mamma i föräldragruppen...ska dit på fredag.....ska bli jättekul! Älskar spontanbjudningar.....önskar jag kunde spontanbjuda fler själv....men maken är så jäkla.......ANTI så det är väldigt svårt.....bara han slipper typ....suck!

Busan är duktig o vill mer o mer ha trosor o gå på pottan så jag hoppas hoppas slippa ha två blöjbarn i höst....men men.... det löser sig sa han som sk-t i badkaret.

• Norrskensflamman

Lanovia: hoppas sömnen rättar till sig.
    Heloise; läste om din funderingar och jag förstår att såna tankar dyker upp, Men glöm inte att det finns ingen bättre mamma till E och lillasyster än DU!!! Du är bäst, det vet du väl?! Hjärta Jag beundrar dig enormt mycket, min vän. Du är så stark, intelligent, varmhjärtad, klok och MÄNSKLIG!

INgis: V27 !! Jag hinner inte med... Vet ni att det är en lillebror eller gissar du?

Var är Synrinx?

Fru Sy, så spännande med ny arbetsplats och skönt att du har positiva vibbar!

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-06-13 12:59:06 följande:
    Lanovia: hoppas sömnen rättar till sig.
    Heloise; läste om din funderingar och jag förstår att såna tankar dyker upp, Men glöm inte att det finns ingen bättre mamma till E och lillasyster än DU!!! Du är bäst, det vet du väl?! Hjärta Jag beundrar dig enormt mycket, min vän. Du är så stark, intelligent, varmhjärtad, klok och MÄNSKLIG!

INgis: V27 !! Jag hinner inte med... Vet ni att det är en lillebror eller gissar du?

Var är Synrinx?

Fru Sy, så spännande med ny arbetsplats och skönt att du har positiva vibbar!
    Vi vet....det var så attans tydligt!

Är osså en stor beundrare af Heloise!
  • Norrskensflamman

Jag har också full tupp precis som alla andra...
    Verkar som att jag blir fotbollsmamma jag också :-/ Det var inte vad jag ville, men när jag ser hur kul T tycker det är så... tja, vad ska man göra?? Hon var och provade spela med laget som ryckt och dragit i henne. Hon har två klasskompisar som spelar där och så kände hon ett par till tjejer i laget. Ett härligt litet gäng, endast 12 st förutom T. Hon tyckte det var såååå kul och de ville att hon skulle vara med och spela match redan imorgon!!
    Så jag har fasiken inte hjärta att neka henne..

På fredag är det kulturevent i stan, då kommer vi vara upptagna från kl 15:30 och framåt. T ska delta i invigningsceremonin (tvåspråkig) och klippa banden precis som förra året. Sedan har hon anmält sig till talangtävlingen. Då får mamma vara både nervös och stolt... ♥.
    På kvällen är det artister och annat skoj som jag och flickorna ska på, och förmodligen hakar en viss musiker på också. För att hjälpa mig att hålla rätt på busfröna.

Skolavslutningen är avklarad. Lilla K:s första i förskoleklassen/skolan. T:s klass sjöng hennes sång som hon skrivit och hon fick vara leadsinger med mick och allt... Hon gjorde det jättebra Hon sken som en sol när hon såg att M slitit sig från jobbet för att komma enkomt och lyssna på henne... ♥.

Mamma är risig... väldigt trött och ligger mest. Behandlas först med hormontabletter i två mån, sen ska de kolla om tumörerna stannat av/minskat i storlek och sedan blir det väl op. Jag har dock svårt att se hur hon ska klara av en operation när hon är i så dåligt skick. Dessutom har hon diabetes och sedan tidigare vet vi att hennes läkkött är oerhört dåligt... Inget kul alls. Jag förbereder mig för det värsta faktiskt. Vill dock inte att hon ska behöva lida mer än hon redan gjort genom alla sjukdomar....
    Det är så sorgligt alltihop.

Exet har deklarerat inför vänner att han aldrig mer kommer prata med mig någonsin, han har kapat bort mig från sitt liv, att han INTE vill ha mig på hans lands territorium öht och att han vill att jag bara kommer dit, lämnar flickorna och åker. Det kan han glömma.
    Jag lämnar dem inte i det där landet, särskilt inte hos en pappa som vägrar kommunicera med mig. Hur skulle jag kunna göra det?!
    Vilket rövhål han är.

Trots att jag nu mår bra och är lycklig så bär jag fortfarande på en stor sorg i mitt hjärta. Över att det blev som det blev... Vi som älskade varann så mycket. Nu finns det bara hat från hans sida och stor sorg och besvikelse och sårade känslor från min sida. Jag försöker svälja mina "bekymmer" för barnens skull, men han låter sitt ego vara viktigare än barnens väl och ve

Ikväll ska jag med K o T på cirkus!!! Ska bli jättekul.

Kram!

• Norrskensflamman

Kids up cardigan - Unna turkis
    KIDS ISRA STRAP DRESS, VIBRATION, large

ImYours, du som är modebloggerska...  i sista stund kom vi på att T inte hade examenskläder... Nu är hon dessutom i åldern då det inte får vara för sött... utan lite tuffare....
    Blev dock väldigt glad nrä jag i vår lilla hålas barnklädesbutik hittade ovan klänning och kofta. Till detta vinröda skor som hon hade sen förut. Tack o lov!!! Hon var så fin, så fin... Precis som du så älskar hon TURKOS!!

• Norrskensflamman

....och så blev det den här som hon visst ska ha  på talangtävlingen.

Klänning - Klänning 104

Blev förvånad att hon valde en så pass "romantisk" klänning

• Norrskensflamman

Alltså... barnkläder... man skulle kunna slösa hur mycket pengar som helst på det. Finns så mycket fint!!! Men plånboken tillåter ju tyvärr inte några större utsvävningar. Och utbudet här i stan är mycket begränsat.

Så man blir glad så fort man hittar nåt. Men det jag köpte nu var INTE på rea, så nu är klädbudgeten för sommaren snart slut

Lilla K har mer att välja på, hon ärver ju av storasyrran.

• lanovia 08

Fru sy vi åker härifrån imorgon o vidare till Öland. Hade inte en tankr på att du skulle kunnat tatt dig hit. Du får komma till blommis. * blink*

• Fru sy
    lanovia 08 skrev 2012-06-13 22:39:58 följande:
    Fru sy vi åker härifrån imorgon o vidare till Öland. Hade inte en tankr på att du skulle kunnat tatt dig hit. Du får komma till blommis. * blink*
    Det hade varit jätteroligt att åka till Blommis, men jag får tyvärr inte ihop det. Vi ska iväg hela fredagen, är bortbjudna lördag em/kväll och söndag måste jag sy precis hela dagen om jag ska hinna få ihop något.
  • Fru sy

Sen måste jag bara berätta en rolig sak som hände igår!

E hade precis somnat när jag hörde en bil utanför, vi bor ju så man reagerar när någon kör förbi och framförallt stannar på vår uppfart. Jag var uppe så jag gick ut på balkongen och sade hej. Det var två damer från Tyskland och de undrade om jag var "fru sy" som syr ....kläder. Och så ville de komma in och titta.  Tur att vädret var så fint så vi kunde mötas på altanen, var inte så sugen på att ta in dem i ett kök med diskbänken full med disk och ett golv som borde dammsugits. Men de var supernöjda och köpte flera plagg, så nu har jag haft min första försäljning endast iklädd morgonrock. Kanske är dags att börja klä på sig lite tidigare än till lunch nu då

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård