• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Jag tycker på ett sätt att det är bra att det itne är übertempo för då hinner jag hänga med... ego jag vet   Jag tycker det är skönt att man kan vara borta några dagar men ändå hinna läsa ikapp.

• passionsblomman
    muggles skrev 2012-02-27 16:11:29 följande:
    Jag tycker på ett sätt att det är bra att det itne är übertempo för då hinner jag hänga med... ego jag vet   Jag tycker det är skönt att man kan vara borta några dagar men ändå hinna läsa ikapp.
    DET tror jag de flesta skriver under på! Men UJ vad lätt det är att "jag ska bara kolla tråden" och så liksom bara råka glömma att skriva "hej" åtminstone, när man varit på "avvänjning" under en period! Så är det för mig iaf. Jag får liksom skärpa mig och se till att skriva något, istället för att bara kolla läget, och sedan fortsätta med vad jag nu gör.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Hej! *lämnar livstecken*

låter som trevliga träffar på flera håll!

• Norrskensflamman

Finns lite foton i mitt galleri i mappen Vinter 2012. Är det nån som inte kan se, säg till. Och så får ni lägga huvet på sned ibland, för jag har inte lyckats vrida dem rätt.... Teknikgeni som man är... NOT!

G'day!

• passionsblomman

Hej där MSW! Hur är läget?

Har influensan knäckt din familj med eller är ni på benen?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Flamman: vilka fina bilder! Och så lugn du ser ut i ansiktet ja i hela ditt väsen! Vacker är du!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2012-02-27 19:19:55 följande:
    Flamman: vilka fina bilder! Och så lugn du ser ut i ansiktet ja i hela ditt väsen! Vacker är du!
    OJ, tack Hvidisen. Vad fint att höra

Jo, jag känner mig mycket lugnare mentalt, även om jag är mycket stressat pga jobbet. Men nuförtiden tankar jag lugn och harmoni på hemmaplan istället så att jag orkar.
  • Norrskensflamman

Sådärja! Då har man varit och provat nyskidorna 3,5 km på elljusspåret. Det är så vackert i skogen att man vill gråta av lycka.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård