• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-02-24 09:15:26 följande:
    Och jag tippar Desirée som namn till lilla prinsessan ♥
    Det namnet har jag också av någon anledning gissat på! Blir spännande....brukar inte de kungliga ha en hel drös med namn? Nästan som kompensation för att de inte har något efternamn...

Din musiker är verkligen värd sin vikt i guld! Kul o underbart med slalomdag!
    hörredudu.....vadå köpa byxor på rean....i JUNIORSTÄLLET?!?!?! *morrar* Fasen va petit du är!
    Pigg o färgglad jacka! Stor fördel med att lätt kunna hittas!
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2012-02-24 09:04:48 följande:
    Hoppas ni får en härlig trådträff! Mugglan: just 1år i USA skulle jag gärna göra men 2år långt. Roddigt med småttingarna också. Lättare när de är i skolåldern. Fast fet finns ju även ngn förmedling som har äldre kvinnor som vill vara au pair, typ hyr en farmor på långsikt:). Spännande ich smickrande att de var så imponerade av dig:), säg det till chefen;). Finfin uppvaktning, presentkort till min favvounderklädes -affär, ska ge mug intill stan för att köpa en ny bh. Mina tuttar har svällt bortom allt sans och vett. Maten vart väldigt bra, folket var på strplande humör och svärmir fuxade en 2år gamnal spis till oss som kommer idag . Ibland är livet himla härligt!
    låter som en riktigt härlig födelsedag! Svärmor får def guldstjärna för spis-fixet!
  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2012-02-23 21:27:08 följande:
    Hmmmm....jag måste nog vara hemma till tvåsnåret tror jag på lördag.......får besök vilket jag glömt men hinner vara med er ett tag
    Inte lätt att vara populär!

som det ser ut idag så åker vi ut till min pappa i morgon lördag fm .....men jag roddar för att vi åker dit på söndag istället......
  • Heloise

Jag röstar på Alice eller Astrid, Eleonora vore fint oxå:) Desiree heter ju både kungens syrra och en kusin, fast det kanske inte spelar ngn roll. Jag tror inte att de haft lätt att väljanamb. De är ju sist ut med barn ich det har fötts massor m orinsessor senaste åren. Norge har ingrid alexandra, belgien elisabeth och eleonore, spanien sophia, holland louise, amelie. Jag har helt klart flr mkt tid hemma haha. Men jag tror inte att det kommer att finnas två arvsptonsessor i samma ålder med samma namn:)

• Heloise

Jag hatar att skriva på iphone:( Fin dress flamman!

• Heloise

En fråga till er alla: hag har hittat ett jobb jag så gärna vill ha. Ingen kommet anställa en föräldraledig kvunna gravid i v20, men frpgan är om jag ska söka ändå och vara ärlig med att jag fattar att jag inte är attraktiv oå marknaden just nu men att jag inte kunde låta bli att söka eftersom det faktiskt var precis ett sånt jobb jag vill ha. Tänkte att de kunde vata yrevligt om de kunde stoppa mitt brev och cv i en låda och ta fram vid nästa rekrytering? Korkat eller fungerar det?

• ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2012-02-24 11:01:34 följande:
    En fråga till er alla: hag har hittat ett jobb jag så gärna vill ha. Ingen kommet anställa en föräldraledig kvunna gravid i v20, men frpgan är om jag ska söka ändå och vara ärlig med att jag fattar att jag inte är attraktiv oå marknaden just nu men att jag inte kunde låta bli att söka eftersom det faktiskt var precis ett sånt jobb jag vill ha. Tänkte att de kunde vata yrevligt om de kunde stoppa mitt brev och cv i en låda och ta fram vid nästa rekrytering? Korkat eller fungerar det?
    Det skadar aldrig att söka!  Jag hade nog ringt o pratat med dem ....få lite personlig kontakt.....o kanske då kunna förklara barnläget muntligen...........o därefter skickat in en ansökan.....kanske....jag är ingen baddare på att söka jobb.....men söker man inte så finns man inte med i rullorna....
    Håller tumme för dig om du vill!
  • ingenjörsbruden

Nu ringde maken.......vi åker till min pappa ¨på söndag ....... o i morgon så kommer jag o myser järnet i Malmö!

Maken frågade försynt om jag inte skulle stanna hemma o vila....väntade inte på mitt svar utan suckade o sa att han gav upp.... hihihihi

• Heloise

Tji fick vi! Estelle har jag m på min namnlusta m panzer tyckte det lät billigt så jag strök det haha Coolt att gå sin egen väg!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård