• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Mugglan, skönt att ni tagit beslut ang USA iaf. Verkar klokt och övertänkt. Och väldigt smart av dig att lämna dörren öppen. Är det tänkt så, så då finns chansen kvar om ett år. Och då kan mycket te sig annorlunda. Kanske ni då känner er ännu mer jättesugna och allt är lättare med tvillingarna. Eller tvärtom. Ni är övertygade om att ni vill stanna i Sverige och jobba max 40 tim/v. Vem vet?

Tack ang jackan alla. Den är väl okej. Men byxorna är verkligen... gröna... men man blir glad av dem

Hörni, fredagsmys ikväll. Yey!!! Men måste packa lite också innan jag kan slappna av.
    Vi måste nog åka senast 9 tror jag.

• muggles

Flamman: jag gillar grönt! Och gärna illgrönt. Makens uttryck är att "den där var ganska ill" men han menar det alltid positivt

• start september

Hata influensan. Efter en vecka är den akuta sjukan över men fy vad trötta alla är. Friska skulle jag inte kalla oss.

Estelle ja. Bryr mig inte så mycket men är glad att de inte tog något av våra barns namn ( inte så sannolikt, men man vet ju uppenbarligen inte), de kan ju få heta något eget.

Ha ha Heloise, Panzer tSkrattandeyckte det var billigt .

Flamman - åk och njut! Du blir jättefin.

• start september

Muggles, det låter som ni bestämt er. Det låter klokt att inte stänga dörren - sug på det, vem vet hur det känns om ett år?

• start september

Heloise - sök, men var ärlig vid direkt personlig kontakt. Försök sälja in dig själv så att du hamnar i minnet.

• Fru E

Tack för trevlig fika Tänk vad 3 1/2 timme går fort!! Nu är det snabbt hem till nästa fika med svärmor och majens moster m sambo.

• Hvidbrud

Ja, tack för en jätte mysig fika! Som vi har ynglat av oss :-O! Och vilka fina ungar! Och fina mammor och blivande mammor! Vi hade lyxen att träffa fina familjen Lanovia på sagolekplatsen med "lekpappa" så vi kunde stå och snacka lite extra. *hjärtar*. Idag har jag och lillsnuttan bakat vita pepparkakor och använt hennes lerformar till mått. Så det blev nog hundra små flygplan, hundar, bilar och fjärilar. Och fiskar! Tur vi bara gjorde halv sats. Så övertrött tjej stupade i säng och mammig gosse somnade i min famn. Morfar ska få äran att smaka kakorna i eftermiddag.

Våren har kommit till oss förresten! Hurra! Ljuset, luften, fåglarna...

• Hvidbrud

Ja, tack för en jätte mysig fika! Som vi har ynglat av oss :-O! Och vilka fina ungar! Och fina mammor och blivande mammor! Vi hade lyxen att träffa fina familjen Lanovia på sagolekplatsen med "lekpappa" så vi kunde stå och snacka lite extra. *hjärtar*. Idag har jag och lillsnuttan bakat vita pepparkakor och använt hennes lerformar till mått. Så det blev nog hundra små flygplan, hundar, bilar och fjärilar. Och fiskar! Tur vi bara gjorde halv sats. Så övertrött tjej stupade i säng och mammig gosse somnade i min famn. Morfar ska få äran att smaka kakorna i eftermiddag.

Våren har kommit till oss förresten! Hurra! Ljuset, luften, fåglarna...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård