• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2012-02-23 14:26:54 följande:
    Tack för grattis-hälsningar!
    Pappa är hemma men mår så där. Hans njurar är ju dåliga och den nya medicinen har inte riktigt börjat kicka in än.

Tja vissa får blommor på sin födelsedag, jag fick en prinsessa Iofs har jag ju redan en alldeles egen liten prinsessa, en ganska billig prinsessa Hon vill inte alls sova, och jag ska laga matåt 12 pers på en spis utan ugn och med endast 1 platta, då vill jag itne ha bebbehjälp!

Ingi: hoppas pappa mår bättre!

Nu måste jag hasta vidare, det är tyst ifrån sovrumet, kan de månde etyda att E gett upp och överlämnat sin mulliga lekamen till John Blund?

Puss på er!
    Skönt att höra att din pappa fått komma hem, hoppas medicinen gör susen för honom.
    Heloise: hoppas du kan rodda ihopa middagen utan eminent bebbehjälp, hoppas E leker med John Blund!
  • ingenjörsbruden

Har inte hört ngt nytt om pappa, men det är ju hans parkinson som försämrar honom stötvis o gör medicinering svår o jobbig, ev kan han bli lite bättre, men inte riktigt bra.....det är dags att bereda sig på att inte ha honom hos oss så länge till.......
    han kan inte prata i telefon längre så det är inte lönt att ringa honom....för han kan inte svara, o kontakten med brorsorna är lite sisådär....storebror har ju sagt upp bekantskapen med mig o syrran.....på inga grunder alls....hans fru ligger nog bakom en hel del.....hon är en riktig jävla räpa.....eller skrabba....eller bara rätt upp o ner ett jäkla skåp o surmuff för att inte vara alltför vulgära!
    Lillbrorsan är lite bättre....han e gudfar t busan......men kontakten med honom är ju inte på daglig basis....typ en gång i kvartalet eller så.....nåja....kontakten med syrran är o andra sidan på daglig basis så det kanske är tur att jag inte har samma kontakt med fler av syskonen för då skulle jag inte hinna med ett jotta!

Har börjat fundera på om jag orkar/klarar/vågar sjunga samma visa som Blommis gjorde på sin morfars begravning......den är ju så fin o passar så bra...när det väl är aktuellt så måste jag vara beredd.

Tunga tankar en torsdags em......

• lanovia 08

Ingis skickar en stor kram i dina tunga tankar.

• lanovia 08

För mig som är vilse i pannkakan i Malmö, var bor denna tunga Caroline? Ska vi ses där?? Hvidis går du dit o sätter upp varningslappar inför invasionen?? 8 barn med barnvagnar o grejer. ojoj!!!

• lanovia 08

Ingis hoppas du kan komma. Fru E hur gör fu?? Vore kul om du kommer!!!

• passionsblomman

OJ! Här vare lite nedknattrat sedan jag kikade sist!

Kul!

Mindre kul att det är krassliga föräldrar och att livet gör den andra sidan av myntet påmind. Det är inte småsaker att tänka på.
    Inte att åka eller inte åka utomlands och jobba heller för den delen.

Annars, ha den äran Heloise och välkommen till världen lilla prinsessan!

Klockarbol, inte i det oändliga! Snart är alltihopa klart och då kan du gå vidare! Tur föressten att det finns glada gubbar med traktorer när vägar håller på och svänger helt olovandes!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

Fy fan vad arg och irriterad jag var idag! Jag fick en kniv i ryggen av samma manliga kollega som reste med mig till Tyskland. I Tyskland var stämningen jättebra och vi hade görbra samtal om allt möjligt och så drar han en kniv i ryggen på mig veckan efter. Alla som säger att män är så mycket rakare och bättre att jobba med snackar BULLSHIT! Jag vet för jag jobbar i stort bara med män. De snackar precis lika mycket skit bakom ryggen och intrigerar precis lika mycket som kvinnor. Dvs VISSA män gör det och VISSA kvinnor gör det. Jag blir så irriterad på kvinnor som säger att män är lättare att jobba med. Varför snackar vi skit om vårt eget kön? Och när det dessutom inte är sant?!

Det som hände var att jag fick en uppsträckning av min chef för att jag inte informerat min kollega om ett kundmöte jag var på idag. Jag ser ingen som helst anledning till att jag borde ha informerat kollegan om det (det var ett rent tekniskt möte, han jobbar inte med teknik utan sälj, jag har alltid bokat och genomfört sådana möten själv tidigare) och det har jag sagt både till chefen och till kollegan direkt. Jag ringde upp kollegan och sa att nästa gång uppskattar jag om han säger till mig direkt om det är något som han blir irriterad över (underförstått inte springer till chefen med skitsnack).

Jag förstår mig inte på sådant där tjafs. Kan vi inte bara jobba, måste vi hålla på med internt skit...

• muggles

Åh och just det: när jag ringde upp kollegan och sa att chefen sagt att han "reagerat mycket starkt" (chefens ord) över att inte blivit informerad, så sa kollegan att det hade han inte alls utan han skyllde på min chef. Som om min chef skulle ha hittat på hela grejen. I don't think so... Att han först snackar skit bakom ryggen på mig bara för att svartmåla mig och sedan inte ens vågar stå för att han gick till chefen... Ynkryggar har jag svårt för.

Jag är iaf så NÖJD över att jag sa till honom precis vad jag tyckte och tänkte.

• Ninnnis

HEJA Mugglan! Jag är tyvärr alldeles för dålig på att ryta ifrån. Din kollega förtjänade verkligen att få höra vad du tycker och tänker. Bra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård