• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Sedan Youg blood... var det bara hela familjen här som satt o rös över deras falska toner???

• lanovia 08

Vi är hos mina föräldrar nu, pappa fyller idag. Min bror med familj är också här. Tyckte faktiskt det var mysigt när vi alla satt framföt TVn 10pers, äldsta 69år yngsta 2,5 mån.

• lanovia 08

FruE hur mår du? Kan du ses nästa helg??

• Fru E

Lanovia-bättre och bättre men är inte van vid att vara så orörlig , går inte på några byxor utan går i tights och klänning. Fick låna gravid strumpbyxor av en tjejkompis för de andra är inte tillräckligt töjbara . Trodde aldrig jag skulle använda sådana . Än så länge kan jag nästa lördag

• muggles
    lanovia 08 skrev 2012-02-18 23:08:11 följande:
    Ehhh ja... Svenska folket tyckte alltså att Ranelid var bra...
    Nej jag tror han fick fyllerösterna Men det var ju udda iaf!
  • muggles

Fru E: hoppas op gick bra!

Grattis till Blompojken i efterskott!

Heloise: usch då för pappsen

• ingenjörsbruden

Lanovia: 10 funkar utmärkt för oss....det är  bara det att jag nog får hoppa träffen på lördag.....pappa har blivit markant mkt sämre o får inte behålla mat (slapp magmun) o äter skruttigt o får inte i sig medicinen....som det är nu så ligger han ner mest hela tiden.....kommer inte ihåg gamla grejer...han som alltid haft minne som en elefant.....är fortfarande smådäckad av förkylning from hell......så jag vågade o orkade inte åka ut o hälsa på honom i helgen....han fyllde år i fredags......så jag känner att jag verkligen måste åka ut till honom till helgen....frågan är bara om jag orkar med fler grejor på helgen.....bestämmer mig inte rikigt än....

Maken stukade foten rejält när han kommit halvvägs på löprundan i morse....obra....tur att han inte bröt ngt! Nåja....ingen träning på 3 veckor=dags att köpa en kramvänlig tröja till honom redan nu.

Helsoise: Va tråkigt med din pappa. Det där med att lämna sina barn.....det är aldrig lätt....men man får träna o träna.....ta det i små etapper o när det passar dig!
    Foglossning...jippie....suck....jag hade ett superbra elastiskt brett band/skärp som jag kunde vira runt höfterna o fästa med kardborrband....hjälpte mig otroligt mkt..... gult rehabband.....men sjukgymnasterna kanske inte gillar sånt....hoppas akupunkturen gör nytta!

Av alla era kommenterar så har jag insett att jag inte bör se på melodifestivalen.....björn ranelid....jisses....

Blommis: Hälsa o gratta blompojken!

• passionsblomman

Ingis, vad jobbigt och tråkigt att pappa är så krasslig!
    Vi satt här i gårkväll och pratade om hur det ska bli när ens föräldrar är borta och hur snabbt det kan gå. Min svärfar har blivt mycket påtagligt gammal och orörlig under de 13 år jag varit med i familjen. Han är hjärtopererad, väldigt överviktig och alla har hela tiden varit rädda att han ska dö. men nu sa vi verkligen att chansen att han får bli vidare gammal ser ju minimal ut. Det är så sorgligt-och onödigt!

EA, vad skönt att op tycks ha gått bra! Men vilken BEIGE anledning att gå i grav-brallor!

Ranelid? jamen det fattade ni väl att det skulle gå så? Det var ju lika självklart som Flincks avancemang. Får man så mycket press så har man ju halva inne. Jag  prickade för övrigt in hela röstningsresultatet på alla fem låtarna inklusive slutröstningen-svärfar var lite impad...
    Fasen vad snygg Molly har gått och blivit, när hon blev vuxen kvinna! Värsta bejben bá!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Just ja- min son hälsar och tackar lite generat och stolt för alla grattis.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård