• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

lanovia- helt rätt är på väg till inskrivningen nu stod att de skulle ta hela förmiddagen så har laddat med lektyr

• Hvidbrud

Lycka till fru e! Var är det du blir opererad? I fru byggs trakter eller i soldes eller min?

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2012-02-14 07:36:05 följande:
    lanovia- helt rätt är på väg till inskrivningen nu stod att de skulle ta hela förmiddagen så har laddat med lektyr
    Hoppas att allt går bra, lätt o smidigt o du slipper onödig väntan. *STYRKEKRAM*
  • Fru E

hvidis-hos fru bygg känns skumt att dela avd med små nyfödingar hmmmmmm

• ingenjörsbruden

Start September: De sista kg är alltid knepigast o tar längst tid.....tycker du är duktig som skrivit in dig på normal bmi vid varje graviditet!

Hviids: *vinkar*

Är hemma med busan idag.....hon var totalgeggig i ögonen i morse o det tog en stund att få rent med ljummet vatten.....hon är lite rosa i ögonen osså....så vi ska knata iväg till distriktssköterskan o hoppas på att få salva.
    Själv är jag inte pigg heller....tjock i halsen....snorig.....o rätt slut.....pust.....maken fixar middagen ikväll....avocado med räkröra, varmrökt fläskfile med god sås o haricotverts till....mumma!

Hoppas ni alla får en underbar alla hjärtans dag!

Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta Hjärta 

• start september

Glad alla hjärtans dag!

Lycka till fru E

Usch för ögongegg ingis, hade ju en del sånt här. Tänk på handsprit och egna handdukar så du slipper själv. Om det nu är den där smittsamma och inte vanlig förkylningsbiverkan.

Och jag kanske uttryckte mig lite förskönande om startvikt - innan alla barnförsök var alltså 2006. Sen vart det några MF-kilon 2007 innan jag blev gravid med stora, efter stora stannade de 3 sista kvar och när jag skulle göra något åt dem efter ett år, var jag gravid igen. Sen tre MF där jag gick upp något kg för varje, ett av dem var i v 14 och då hade jag nog gått upp nästan fem kg för jag måste pest och åt hela tiden. Några hann försvinna innan Lilla blev till men inte mycket. Så det jag ska ner nu var ett tag sen...

• Hvidbrud

Start september: då är vi lika långa och jag låg fast runt 80 jättelänge! Jag har bestämt mig för att det tar ett år efter födseln innan jag får börja slå mig i huvudet för att komma till startvikt igen. (fast jag har lyckats att tala illa utkik mig själv ändå ett par gånger.) Man får ta det med ro. Du är säkert jättefin om en månad även om du fortfarande är på den vikt du har idag!

• start september

Tack Hvidis, klokt tänkt. Och vad duktig du har varit  som tog de där sista fem!  Jo, det känns som en platåvikt ungefär. Lilla är ju bara fem månader, så jag har tid på mig. Det är nog klokare att fokusera på träning , det behöver ryggen nu när hon blir tyngre och inte är nöjd på så många andra ställen än i famnen.

• Ninnnis

Tittar in som hastigast för att önska Fru E lycka till imorgon! Kraaaaam på dig

DUKTIGA September och Hvidis som kämpar framgångsrikt med gravidkilon. Heja!

Vi hämtade vovve nummer två i söndags Det är en tik, drygt ett år, kommer från Irland precis som vår andra vovve, terrierblandning och helt bedårande ♥

Idag firar jag och maken 13 år, vi har min lillasyster på besök också så nu vaknas det go´middag

Kram på er alla, hoppas snart hinna in igen. 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård