• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    start september skrev 2012-02-12 17:03:37 följande:

37 kg vagn i snömodd i 1,5 h. Puh. Just nollgradigt gör inget kul före.

*gör vågen* Starkt jobbat!
  • ingenjörsbruden
    muggles skrev 2012-02-13 10:00:05 följande:
    Tror det var någon barnmorska som sa till mig att normala SD inte är ngt att vara rädd för, det är livmodern som övar sig inför förlossningen. Det är SD som går över ganska snabbt. Men går de inte över, ska man lägga sig ner och vila. Ett ganska bra förhållningssätt som funkade för mig. Och kör Lergigan Comp - det har hjälpt otaliga i vår förra tråd!!! It is the shit!

Sept: 4kg sedan nyår?! Det är ju jättemycket! Grattis!

Jag vägde in mig på 56 kg på hälsokontrollen via jobbet idag (160 cm lång/kort). Vägde 60 kg i somras tror jag. Nu är jag rätt nöjd med vikten, ska bara omfördela den lite => flytta över lite fett till muskler Ikväll blir det dubbelpass igen (först 60 min spinning, sedan 60 min gympa).
    fick du en ok stämpel på skinkan?! Bra med hälsokontroll via arbetet tycker jag.
  • ingenjörsbruden
    muggles skrev 2012-02-13 10:02:26 följande:
    Jag ska på årets avrapporteringsmöte i Tyskland till veckan, åker tis kväll och kommer hem fre kväll. Jag har lite ångest över att lämna framförallt småtjejerna. Inte för deras skull, de kommer ha det kanon med pappa och Moa  men för min. Speciellt Beda är väldigt "mammekär" just nu. Hon kramas otroligt hårt, håller sig fast som en liten apunge och trycker sig emot Igår när jag matade henne tänkte jag "älskade älskade unge" och det var bara stor kärlek i hela mig
    Naaaaaw Hjärta! Känner igen den där känslan av att kärleken fyller en o bara väller över o fortsätter att välla över alla gränser o kanter!
  • ingenjörsbruden
    Klockarbol skrev 2012-02-13 10:21:50 följande:
    *vinkar*

Idag firar vi en nybakad 10-åring hemma så Yngsta är inte så liten längre *här hade jag velat haft en smiley som ser ut som en tårta...*

Dagen ska firas med tidig hemgång, tårtätning och paketöppning, sedan in till staden på första danslektionen och som avslutning äts det ute på Yngstas favoritrestaurang.
    De "stora" presenterna har hon fått i förväg, danskursen och ett alldeles eget marsvin, men lite paket ska det ju också vara!

Min privata dator krashade hej och hå förra veckan  
    Förhoppningsvis kan jag rädda mina data ur den idag, sedan blir det inlämning.

Mest är jag trött "innuti"och känner mig himla låg. Drömmer en hel del mardrömmar så jag har en massa skräp i huvudet som dräller kvar under dagarna.
    Jag har bestämt mig för att motverka lågheten med en djupdykning i mina hudvårdprodukter. Låter kanske ytligt men jag är så less på att möta ett gråglåmigt benigt medelålders vrak i spegeln. Medelålders är jag gärna, benigheten får jag väl ha tålamod med men det gråglåmiga kan jag ju faktiskt göra nåt åt!

Rena porer = nytt liv? Flört

Skämt åsido, förutom känslan av att vara lite snäll mot sig själv och vardagslyx (10 minuter ansiktsmask med fötterna på en pall är mumma för själen!) så ger det vardagsrutiner som jag känner att jag behöver. En förberedelse för att gå och lägga sig och läsa en bok innan jag somnar. Ett slags nedvarvning om ni förstår vad jag menar? Så kanske jag kommer i säng i bättre tid. Och på ett bättre sätt. Å då kanske jag slipper mardrömmarna?

Igår var det minsann dagsmeja med takdropp hemmavid. Sån't gör mig glad i själen.
    I dag var det snorhalt på gången till bilen... Så nästa gång det är tö ska jag kosta på mig att sanda
    Ompyssling av lekamen o nervarvning är verkligen toppen för själen! Man blir som en ny människa nästan!
    Kan verkligen rek att åka på spa, slappa, basta, bada varmt o göra någon behandling.....så fantastikst skönt o nervarvad jag känner mig!
    Datorer som ger upp... *går o hämtar en informationsutsugare o en gigantiskt metallstrimlare o extraherar först alla info på datorn o kör den sedan i flisen o låter som någon dålig gangster i Austin Powers...... Moahahahhahahaa*

Grattis till stora tjejen! Var hon nöjd med sin dag?
  • muggles
    ingenjörsbruden skrev 2012-02-13 13:35:47 följande:
    fick du en ok stämpel på skinkan?! Bra med hälsokontroll via arbetet tycker jag.
    Vet inte än. De tog en massa prover idag; blodprov, urinprov, ekg, blåsprov etc. Så får man en full genomgång nästa vecka med läkare.
  • ingenjörsbruden
    muggles skrev 2012-02-13 15:51:00 följande:
    Vet inte än. De tog en massa prover idag; blodprov, urinprov, ekg, blåsprov etc. Så får man en full genomgång nästa vecka med läkare.
    hahahahaha läste att man fick en full omgång av läkaren.... spännande!
  • Fru E

jag kan fika båda helgerna med imorgon är det dags för inskrivning inför operationen, evigt flängande....... september-inte illa att rodda 37 kg i snö!

• start september

Alltså, jag hade nästan stått stll i vikt sedan Lilla var några veckor, åt för mycket godis under senhösten. Sen  blev jag sjuk över jul och slutade äta så mycket onödigt. Maken har varit riktigt noggrann så inget gemensamt onyttigt och han äter nästan inga kolhydrater så jag äter en del som honom. Så de 4 kg gick rätt lätt.

Nu är jag tillbaka på innan gravid-med-Lilla vikt, men det är fortsatt 5 kg över BMI-gränsen (174 lång, då ska man vara under 75 kg). Där var jag före alla barnförsök men inte rikrtigt emellan. Och nu äter jag mer godis igen, behövde för att få igång amningen och sen var vanan där. Så skärpning! Bikini om en månad drygt på en semesterresa...Och så är jag alldeles för otränad.Har köpt Charlotte Perellis träningsbok med hemmaprogram så nu är förkylningen är borta ska jag minsann köra igång. Typ imorgon.  

• lanovia 08

Fru E lycka till! Var det operation på onsdag?

• lanovia 08

Jag är så snurrig så hoppas jag inte fattat detta fel?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård