• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

God morgon! Kom in till op först kvart i tre och tillbaka på rummet halv sju så det drog ut på tiden. Väntar på att gå träffa läkaren nu på förmiddagen förn såppdatering. Smärtmässigt har det varit ok men har inte fått behålla någon mat än äs

• Fru E

bahhh telefonen krånglar......men fortsättning Har en del ont i axlsrna som är vanligt men i övrigt ok. Mugglan-japp det var cystan de tog bort. Skum avd det här för man ser nyfödda, unga och gamla i salig röra

• lanovia 08

Ont iaxlarna? Var det inre en cysta i nedre delarna. Skönt att allt verkar ha gått bra.

• lanovia 08

Hvidis JA kolla upp nästa lördag. Hade varit superkul om du kan.

• ingenjörsbruden

Fru E: Skönt det gick bra.

Hvidis: Stora tjejen! Naaaaaw! *hjärtar*

Lanovia: vilken härlig helg ni har framför er! ....busan går alltid upp tidigt....kanske 7 på helgen......skulle kunna köra härifrån vid 9 o vara i Malmö 9.30 ungefär.....är det för tidigt?

Jag har jättedålig koll på bra småbarnställen med fikamöjlighet.

Solde: hur gick det hos veterinären?

Start September: skumt....kan det vara PMS....alltså kan det komma igång så fort efter amningsstopp?

• start september

Hoppas på bra nyheter Fru E!. Det är nåt med att de tippar en upp och ner som gör att axkalrna känns eller hur?  Och är det inte nån gas de fyller buken md för att komma åt? Minns bara nästan vad andra berättat.

• start september

Kanske kan det vara PMS ändå. Kassa nätter med två barn som vanligt när maken är borta och mycket snöskottning är kanske mer troligt. Igårkväll dök en alla hjärtans bukett upp från maken, blomsterhandeln hade klantat sig på tisdagen. Jag blev genast gladare!

Ökade Lillas grötportion igår och kass i magen idag. Hmm. Får nog ta det lite lugnare igen.

• start september

Eller så är det tänder ändå på g för Lilla, hon har händerna där konstant. Nu även när jag vet att hon är mätt. Men hoppgunga var succé! Lilla tjejen hon är nästan för kort men hoppar och hoppar och vill inte kommer ner.

• ingenjörsbruden
    start september skrev 2012-02-16 10:10:59 följande:
    Eller så är det tänder ändå på g för Lilla, hon har händerna där konstant. Nu även när jag vet att hon är mätt. Men hoppgunga var succé! Lilla tjejen hon är nästan för kort men hoppar och hoppar och vill inte kommer ner.
    Hoppgunga är ju så himla kul!
    Tråkigt att blomsterbutiken glömde leverera buketten från maken. Borde ni ju kompenseras för, tycker jag.
  • Norrskensflamman

Hej, hej!
    Kikar in och säger "pip"...
    Jag läser vad ni skriver men har inte ork o tid att kommentera så mycket just nu.
    Men iaf; EA - hoppas allt gick bra. Har läkaren varit och sagt något?
    Ninnis: Grattis till nya familjemedlemmen!
    Solde: Attans också vad mycket bängel ni haft senaste tiden med era små älsklingar. Vad är det nu med Isolde?? Förstår att du oroar dig... Men jag hoppas ni får rätsida på det där. Vad säger veterinären?

jag har skitstressigt på jobbet och mår inte så bra pga av det. Har därför börjat äta onyttigt och för mycket igen......
    Tur att jag iaf har en snäll och öm man därhemma. Som låter mig vila och inte har en massa krav på mig. Åh, vad jag är glad i honom
    Flickorna suger rätt mycket must ur mig också med skola, läxor (de har jättemycket läxor i tvåan redan) och alla aktiviteter (alla o alla, men 3 st/vecka), kalas, besök hos kompisar, kompisar som sover över, aktiviteter med skolan. Ja det är väl lika för alla ,men eftersom jag är så sönderstressad av jobbet så orkar jag inte riktig med att stressen fortsätter när jag kommer hem. Därför tog jag ledigt från slalomen i tisdags. Orkade bara inte stressa hem och tokstressa med middag och slalomutrustning och alltihop. Jag var så trött så jag ville bara gråta. Jag förklarade för tjejerna och de gick med på att vara hemma. I stället lagade vi mat i lugn o ro, åt, gick ut och skottade snö (är bra att göra av med lite negativitet och skit på en snöräv och snöhögar). Flickorna hoppade o lekte i snön och sen tog dom och jag en promenad. Hur skönt som helst.

Jag upplever stressen med att hämta på fritids, laga mat och äta snabbt samt iväg på aktivitet som otroligt jobbig och påfrestande. Vet inte varför...  Måste styra upp det där på nåt vis.

Ikväll är det dock kör och det ska bli underbart att få ge hals

Nog med ego-neggo-prat.

Jag var och hämtade ut mitt pris i helgen. Har vunnit presentkort på 500 spänn i den lokala klädbutiken. Genom att "gilla" på Facebook bara Fick mig en ny tröja och en blus. Inte illa för en som har 0 kr till kläder just nu, och dessutom inte kommer in sina gamla kläder heller...

Kram o puss!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård