• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Så jobbigt med stssen, Flamman. Skönt att du har din klippa hemma! Solde, vad trist att katterna inte får vara friska allihop.

• Ninnnis

Nu ska jag strax flyga till Oslo för tjejhelg med mamma. Det hon inte vet är att lillasyster följer med också Kommer säke att sakna Mini (och vovvarna), men det ska bli så lyxigt att komma iväg! Kram på er allihop

• Norrskensflamman

Min mens är snart två veckor sen... Har testat och det är Minus  så jag är inte Gravid iaf *pustar ut* Men va f-n är det för fel?? Känner mig inte ett dugg gravid, så det är jag inte speciellt orolig för. Men jag känner inte en tillstymmelse till att mensen är på G heller...
    Alltid är det nåt rackel med nåt....

• Soldemor

Hej!

Vi fick träffa både veterinär och tandläkare på djursjukhuset. Soldis har två rejält infekterade kindtänder som skall tas bort på onsdag. Det ser vi fram emot, för olyckligare tjej har väl sällan skådats. Hon får smärtstillande (metacam, super!) och med dubbel dos i onsdags kväll så klämde hon sammanlagt en och en halv påse blötmat. Med ordinerad dagsdos blir det inte så bra. Det blir mest sås hon får i sig. Fast hon tog två av Amarettos ratade intestinaltorrisar i morse. Hon är väl jättehungrig men det är svårt att äta när man har ont. Vi provade att mixa blötmaten för att få den riktigt mosig, men det var inget hon ville ha, vi fick bara en hemskt lidande blick. Så nu har vi två med "matsjå". Det är knappt jag ville åka hemifrån, när hon låg på sängen och tittade eländigt på mig.
    Amarettos mat kan stå framme nu, blir bara glad om hon tar lite av den. Och han äter ju hellre lillasysters mat än den han skall ha. SUCK!! Katt

Ser fram emot träffen nästa lördag, skall bli jättekul!

Nehej, om jag skulle jobba lite. Tänkte åka hem vid 14.30, har tvättstuga och sedan jour från kl 18. (Nu tror ni att präster inte jobbar så mycket, mem jag ligger hyfsat väl framme med planeringen och fortfarande kring 200 övertidstimmar.

Jobba, jobba, jobba!

• passionsblomman

*kikar in*

Mes för att säga trevlig helg till er alla!

Idag fyller min son 11 (!) år.
    Farmor och farfar och en morbror kommer hit och nattar över två nätter och helgen avslutas med "Handbollens Dag" så nu ska vi först göra ett ryck och plocka undan lite hjälpligt, för att sedan umgås i storfamilj. Alltså kommer tiden inte att tillbringas framför datorn, utan mestadels i köket tror jag.

Kram på er, sjuka, PMS-iga, gravida, ogravida och mattar, mammor och allt vad vi är.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2012-02-17 10:57:00 följande:
    *kikar in*

Mes för att säga trevlig helg till er alla!

Idag fyller min son 11 (!) år.
    Farmor och farfar och en morbror kommer hit och nattar över två nätter och helgen avslutas med "Handbollens Dag" så nu ska vi först göra ett ryck och plocka undan lite hjälpligt, för att sedan umgås i storfamilj. Alltså kommer tiden inte att tillbringas framför datorn, utan mestadels i köket tror jag.

Kram på er, sjuka, PMS-iga, gravida, ogravida och mattar, mammor och allt vad vi är.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Kram på dig också och grattis på lille pojkens födelsedag! Det borde väl  innebära att Trulsen är kring året nu också?
  • Norrskensflamman

Åh, Grattis Blompojken {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}SoligSoligSolig !!!!
    Och grattis till hans fina Blom-mammaSkål  Hipp hipp hurraaaaa!

Ha en mysig helg Blommis

Solde: Stackar små kissarna... men bra att ni vet vad det är iaf.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård