• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Solde lycka till hos vetrinäre. Hoppss de kan hitta felet, kanske är det tanden.

• lanovia 08

September, eller dags för indianerna att kpmma tillbka?

• lanovia 08

Ingis vi åker ner på fredagen, ska njuta max av helgen, o upp på söndagen. Lördag blir kanon. Hur tidig är tidig fm? Vi har inget planerat måste bara hinna äta hotellfrukosten i lugn o ro.

• lanovia 08

Har ni något bra ställe att ses? Tänket stt våra stora kommer nog vilja busa runt lite.

• muggles

Fru E: lycka till i efterskott! VAr det cystan som skulle bort - varför delar du avd med nyfödingar???

• Ninnnis

Lördag förmiddag borde funka för mig också, måste bara dubbelkolla med maken. TGI Fridays har kritor och ritpapper till barnen tror jag, fast det är ju inte direkt något fikaställe. Kommendanthuset är bra men säkert mycket folk på en lördag. Hvidis kanske har bättre koll?

• start september

Lanovia, kanske det. Jag trodde att det skulle vara som sist typ. Då tog det ca 4 veckor från jag slutade nattamma och då var hon nästan 9 månader. Nu hade jag ju amningsuppehåll och ingen pumpning på ca 10 h, kanske räckte?

• Hvidbrud

Lanovia: så roligt att ni kommer ner! Ska kolla upp min lördag!

Har varit på 2 1/2 års kontroll med storstumpan idag *hjärtat* Hon är nu 90cm lång och väger 15,6. Och talar så bra så bra. Hon var så rar och fin och mitt lilla hjärta Hr blivit så stor . *kniper en tår*

Nä, sängen, Hvidis! Trötthets-rörd. Då är man trött! Nattinatti alla guldklumpar här inne!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård