• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Oh! Det måste räknas som hårdträning, september!
    Godmorgon på er alla denna vackra måndagsmorgon. Solen strålar, snön gnistrar på taken och måsarna flyger på rosa vingar i soluppgångens skär. Man borde inte gå ut idag , men vi är redan försenade, så nu ska jag locka två lekstugan barn i varma kläder och overaller och mössor och vantar och underställ och mig själv också och ut och brottas med snöblasket... 27min till samling och nu basar minsten.... jag vägrar stressa!

• Fru E

Ninnis-hur har det gått med vovven!?! Kan ju inte ta sådana där beslut utan att konsultera oss först

• Fru E

Förresten kom vi fram till någon fikadag? Än så länge är det inte så mycket i kalendern framöver

• muggles
    Heloise skrev 2012-02-11 23:34:28 följande:
    Skål hvidis för att du är så duktig!

Fru Sy: ja precis Orvar stannade ju inne jättebra med vila, trots att du hade det så jobbigt. Jag ska verkligen på fullaste allvar försöka vila så mkt det bara går och släppa på lite måsten här hemma. Jag är väl van att hinna med massor av saker och ha välstädat, kanske får släppa in lite dammråttor

September: Hur fungerade Lergigan för dig? Blev du itne trött? Jag är så rädd för att jag ska bli ännu tröttare med lergigan, vet itne hur det skulle gå då men å andra sidan spy hela dagarna är ju inte så kul det hleler. Jag har inte funderat på lergigan eftersom ajg mått prima på den fronten i flera veckor, förstår inte varför det ska komma tillbaka nu för
    Jag hade dåligt samvete när jag låg där som en pascha i soffan medan maken lagade mat, dammsög huset, nattade Moa etc. Men då sa han "ditt jobb nu är att vara kuvös. Jag städar mkt hellre hela huset i x antal veckor än tillbringar lika många veckor på neo". Tänkvärt! Och det fick mig att slappna av. Att tänka att mitt "jobb" var att behålla barnen i magen. Du har ju en guldman, utnyttja det!
  • muggles

Tror det var någon barnmorska som sa till mig att normala SD inte är ngt att vara rädd för, det är livmodern som övar sig inför förlossningen. Det är SD som går över ganska snabbt. Men går de inte över, ska man lägga sig ner och vila. Ett ganska bra förhållningssätt som funkade för mig. Och kör Lergigan Comp - det har hjälpt otaliga i vår förra tråd!!! It is the shit!

Sept: 4kg sedan nyår?! Det är ju jättemycket! Grattis!

Jag vägde in mig på 56 kg på hälsokontrollen via jobbet idag (160 cm lång/kort). Vägde 60 kg i somras tror jag. Nu är jag rätt nöjd med vikten, ska bara omfördela den lite => flytta över lite fett till muskler Ikväll blir det dubbelpass igen (först 60 min spinning, sedan 60 min gympa).

• muggles

Jag ska på årets avrapporteringsmöte i Tyskland till veckan, åker tis kväll och kommer hem fre kväll. Jag har lite ångest över att lämna framförallt småtjejerna. Inte för deras skull, de kommer ha det kanon med pappa och Moa  men för min. Speciellt Beda är väldigt "mammekär" just nu. Hon kramas otroligt hårt, håller sig fast som en liten apunge och trycker sig emot Igår när jag matade henne tänkte jag "älskade älskade unge" och det var bara stor kärlek i hela mig

• Klockarbol

*vinkar*

Idag firar vi en nybakad 10-åring hemma så Yngsta är inte så liten längre *här hade jag velat haft en smiley som ser ut som en tårta...*

Dagen ska firas med tidig hemgång, tårtätning och paketöppning, sedan in till staden på första danslektionen och som avslutning äts det ute på Yngstas favoritrestaurang.
    De "stora" presenterna har hon fått i förväg, danskursen och ett alldeles eget marsvin, men lite paket ska det ju också vara!

Min privata dator krashade hej och hå förra veckan  
    Förhoppningsvis kan jag rädda mina data ur den idag, sedan blir det inlämning.

Mest är jag trött "innuti"och känner mig himla låg. Drömmer en hel del mardrömmar så jag har en massa skräp i huvudet som dräller kvar under dagarna.
    Jag har bestämt mig för att motverka lågheten med en djupdykning i mina hudvårdprodukter. Låter kanske ytligt men jag är så less på att möta ett gråglåmigt benigt medelålders vrak i spegeln. Medelålders är jag gärna, benigheten får jag väl ha tålamod med men det gråglåmiga kan jag ju faktiskt göra nåt åt!

Rena porer = nytt liv? Flört

Skämt åsido, förutom känslan av att vara lite snäll mot sig själv och vardagslyx (10 minuter ansiktsmask med fötterna på en pall är mumma för själen!) så ger det vardagsrutiner som jag känner att jag behöver. En förberedelse för att gå och lägga sig och läsa en bok innan jag somnar. Ett slags nedvarvning om ni förstår vad jag menar? Så kanske jag kommer i säng i bättre tid. Och på ett bättre sätt. Å då kanske jag slipper mardrömmarna?

Igår var det minsann dagsmeja med takdropp hemmavid. Sån't gör mig glad i själen.
    I dag var det snorhalt på gången till bilen... Så nästa gång det är tö ska jag kosta på mig att sanda

• muggles

Klockarbol: låter sunt med vardagslyx och nedvarvning! Jag har sedan i våras börjat med hudvårdsprodukter, bättre sent än aldrig I våras sålde an kompis på mig lite Mary Kay-produkter och nu kör jag MD med AHA-syra för att slipa huden. Nästa gång jag gör ansiktsbehandling blir det portömning, uäk!

• ingenjörsbruden

Hej tjejer!

Hoppas ni har haft en härlig helg!

Blommis: hur var nu semlan...var den ok ändå?

Hvidis: Va du är duktigt! Skål väl värd en skål i bubbel!

Heloise: Fy för illamåendet....har det blivit lite bättre? Panzer är guld som kommer hem så du kan få kräka ifred!

Fru E: HEJ! Hur är det med dig? Orolig inför op?

Skåne-fika! jag fick ett sms av solde att hon kunde bäst 25/2 o 3/3.......jag kan både lör o sön båda helgerna.
    Hur ser det ut för er andra? Vill o KAN(tänker på transport möjligheter, Hvidis) ni så kan vi vara hos mig, annars kan jag ta mig vart som.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård