• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Du har ju både småtting o vildbasar o känner bäst till fiken i Malmö så du kan väl bestämma var vi träffas bäst! Lekhörna är ju att föredra!

• Hvidbrud

Ska upp och kolla på espresso house över akademibokhandeln, det finns hiss, men jag ska kolla upp om de har lekhörna där också. Det kan ju vara roligt att titta ut genom fönstren där. Hansas espressohouse är inge vidare med tvååringar, hittills väger Caroline tyngst, inte så mysigt men 4 2vååringar har det absolut roligast där. Och kaffet är bra

• Hvidbrud

Å du- se till att krya på dig så att du kan träffa oss på lördag. Du vet att du måste komma. Annars! jag måste klappa på magen! Och nu kan 3e+1i träffad för första gången och kanske leka lite bättre än tidigare? Tänk- 8,5 br barn på samma ställe irl!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-02-23 13:41:04 följande:
    Ska upp och kolla på espresso house över akademibokhandeln, det finns hiss, men jag ska kolla upp om de har lekhörna där också. Det kan ju vara roligt att titta ut genom fönstren där. Hansas espressohouse är inge vidare med tvååringar, hittills väger Caroline tyngst, inte så mysigt men 4 2vååringar har det absolut roligast där. Och kaffet är bra
    Träffar gärna tunga Caroline Litar på ditt omdöme!

SS: tack för tipset! *redan inne o kikar.....*
  • ingenjörsbruden
    ingenjörsbruden skrev 2012-02-23 14:23:17 följande:
    Träffar gärna tunga Caroline Litar på ditt omdöme!

SS: tack för tipset! *redan inne o kikar.....*
    Pluss att det är så smidigt att parkera under caroli!
  • Heloise

Tack för grattis-hälsningar!
    Pappa är hemma men mår så där. Hans njurar är ju dåliga och den nya medicinen har inte riktigt börjat kicka in än.

Tja vissa får blommor på sin födelsedag, jag fick en prinsessa Iofs har jag ju redan en alldeles egen liten prinsessa, en ganska billig prinsessa Hon vill inte alls sova, och jag ska laga matåt 12 pers på en spis utan ugn och med endast 1 platta, då vill jag itne ha bebbehjälp!

Ingi: hoppas pappa mår bättre!

Nu måste jag hasta vidare, det är tyst ifrån sovrumet, kan de månde etyda att E gett upp och överlämnat sin mulliga lekamen till John Blund?

Puss på er!

• Ninnnis

Jag tycker vi tar Caroli! Akademibokhandeln har nog lite för många spännande böcker för småttingar med spring i benen och kli i fingrarna

Ingis, hoppas hoppas du kan komma!

Klockarbol, fy sjutton så dyrt! Men bra att du kan börja på ny kula med nytt namn. *kramar*

BS, hoppas Iris hörsel går att åtgärda utan hörapparat. Eller att det inte är så dåligt som ni tror. Hoppas även att du slipper symptomen snart. 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård