• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Hmmmm....jag måste nog vara hemma till tvåsnåret tror jag på lördag.......får besök vilket jag glömt men hinner vara med er ett tag

• Soldemor

Så roligt detta skall bli! Och Caroli blir jättebra, maken kan lätt llämna av mig där och sedan åka och göra något annat (läs: åka till jobbet)

Så: Espresso på Caroli, det skall jag nog klara av att hitta till!

Amaretto var jättecool på sjukhuset igår och gosade väldigt med veterinären. Han är glad och pigg, har ungefär samma aptit som vanligt (liten) och har inte gått ner i vikt (4,3 kg. bara två kg för lite). De tog lite blodprov och så är det bara att be till Gud att han får må bra nu! När vi kom hem var han så hungrig att han åt en hel skål med intestinala torrisar, bra!

På söndag skall maken och jag på ett heldagsföredrag med en utställningsdomare, skall bli spännande!

• Norrskensflamman

Åh, nu är jag riktigt, riktigt avens på er som ska ha trådträff!!! Jag vill också!!!!
    Lite långt att åka bara...

Jaja... själv så planerar jag en dag i en slalombacke 12 mil härifrån på lördag.
    Musikern har inte åkt slalom på 20 år (men som de flesta andra här uppe har han åkt mycket som barn och tonåring), men det ska väl gå bra   Han är ju verkligen inte den sportiga typen, men när han förstod att vi är slalomfantaster så insåg han att det är bara att ställa sig på laggarna

Han har dock dragit på det här med att skaffa utrustning. Kollat runt lite begagnat, men det är ju en djungel!!
    Jag har föreslagit att han ska hyra första gången och prova hur det känns, men han har knorrat lite.
    Nu sa jag åt honom att blir det okej väder till helgen så åker vi. Vi kan inte vänta på att han ska hitta utrustning, utan han får hyra.
    Hehe... igår efter jobbet så svängde jag förbi sportbutiken, som hade rea, jag behöver en ny täckdress/slalomdress, då jag blivit för FET för mitt gamla. Vem kommer ut därifrån och stolt visar upp en påse?! Just det
    Han hade inhandlat täckbyxor att åka i och ett par pjäxor på rea Så han ska hyra skidor imorgon och sen fortsätta kolla på Blocket etc efter lämpliga begagnade. Gud vad jag gillar den karln! Hjärta

Åh det ska bli så roligt att få åka. Packa med sig varm choklad, mackor och vara tillsammans ute hela dagen. Håll nu tummarna att det blir hyfsat väder. Idag är det soligt men 19.5 grader kallt!!! Imorgon har de lovat varmare (-10 ca) men mulet. BAra det inte är svinkallt eller snöstorm så är det bra.

Annars så rullar det på i rasande fart. Ungarna var på sin street dance igår och de älskar det! Själv var jag på kören och vi har verkligen fullspäckat program denna termin. Kul, kul!
    T ska sjunga en egen sång nästa fredag på skolan när de har "Småstjärnorna". Tyvärr får inte föräldrar komma, det är bara för klass 1-3 samt förskoleklass. Hon skrev texten själv i somras och nu har musikläraren hjälp henne med en melodi till. Vill ju så gärna höra men hon vägrar... Måste skicka iväg nån spion till skolan och filma henne. Eller nåt. Eller jag kanske får höra när hon väl uppträtt med den.

Solde, skönt att Amaretto verkar bli bättre o bättre. Nu håller vi tummarna för Isolde också.

Ingis, stor kram till dig. Jobbiga tankar, men ibland måste man tillåta sig att tänka dom. Ja man nästan bör göra det ibland. Förbereda sig. Reflektera.

BS: Så bra att det inte blir värre för dig, och att du inte lider av sprutorna. Vore ju ännu bättre om du märkte en förbättring också, men det kanske tar sin tid?
    Hoppas ni får den hjälp ni behöver med Iris och att det inte är något allvarlig med hörseln.

Fru Bygg, hohooooo, var är du?!

Och Leksi var det ju evigheter sedan man hörde nåt från.

Villemoa, dig ser man ju på FB, men du får gärna kika in här också

Nu kallar jobbet. Fel. Kafferasten och Kaffe, SEN jobbet!!

Kram!

• Heloise

Hoppas ni får en härlig trådträff! Mugglan: just 1år i USA skulle jag gärna göra men 2år långt. Roddigt med småttingarna också. Lättare när de är i skolåldern. Fast fet finns ju även ngn förmedling som har äldre kvinnor som vill vara au pair, typ hyr en farmor på långsikt:). Spännande ich smickrande att de var så imponerade av dig:), säg det till chefen;). Finfin uppvaktning, presentkort till min favvounderklädes -affär, ska ge mug intill stan för att köpa en ny bh. Mina tuttar har svällt bortom allt sans och vett. Maten vart väldigt bra, folket var på strplande humör och svärmir fuxade en 2år gamnal spis till oss som kommer idag . Ibland är livet himla härligt!

• Norrskensflamman

OJ, glömde ju:
    Ni som känner mig vet ju att jag med min skruttekonomi får en halv orgasm när jag hittar nåt på REA...

Hittade en helt okej jacka som kostat 1400 för 690 kr. Inga byxor till, men jag gick till juniorstället och där hittade jag ETT par byxor i en av färgerna som jackan (inte världens snyggaste färg, men man blir glad och jag kommer synas bra i backen), exakt samma nyans, för det var samma märke som på jackan. I 170 cl. Och de funkar!! Lite stora i midjan men de har hängslor och det går nog att fixa om jag skull bli smal igen. De hade kostat 600 kr och var nedsatta till 420. En hel dress för 1110 kr!!! Nog mycket pengar för mig ändå, men va fan, för ett skidställ är det jättebra pris.
    MARTHE SKIDJACKA

Det är den trefärgade jackan och byxorna är snorgröna. Hade hellre velat ha turkosa eller orangeröda, men det fanns inte. Ungarna kommer iaf inte ha problem med att hitta mamma i backen

• Norrskensflamman

Fanns en jättesnygg svart jacka, och en blekrosa. Men jag känner att jag har nog mycket som är svart... Vill ha FÄRG!!!! Musikern är också en svartmänniska så jag tycker det behövs en färgklick som motpol

• ingenjörsbruden
    muggles skrev 2012-02-23 19:04:56 följande:
    Åh och just det: när jag ringde upp kollegan och sa att chefen sagt att han "reagerat mycket starkt" (chefens ord) över att inte blivit informerad, så sa kollegan att det hade han inte alls utan han skyllde på min chef. Som om min chef skulle ha hittat på hela grejen. I don't think so... Att han först snackar skit bakom ryggen på mig bara för att svartmåla mig och sedan inte ens vågar stå för att han gick till chefen... Ynkryggar har jag svårt för.

Jag är iaf så NÖJD över att jag sa till honom precis vad jag tyckte och tänkte.
    You go girl!!! *pompoms i vilt viftande o hejar på för glatta livet*

Bara kläm åt´n!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård