• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-02-27 12:18:40 följande:
    Mugglan och blommis: så roligt att bi också hade trådträff!
    Nästa gång får vi försöka ha lite skype eller videokonferans! SToooooorträff!
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-02-27 12:58:39 följande:
    1500 spänn fattigare... men ägare till längdåkningsskidor och pjäxor

Ingis; vilken härlig dröm. Vill också va med, hahaha!
    Yes va roligt att du hittade skidor o pjäxor! Det var väl ett bra pris för skidor o pjäxor! Välinvesterade pengar tror jag!

Klart du är med i drömmen osså!
    Det enda som drömmen saknade var ju faktiskt väninnorna, god mat o mängder med vin (viss abstinens)!
  • lanovia 08

Vilken härlig helg de flesta verkar ha haft.  Fler som träffats inom tråden, slalomåkning o promenad etc etc.

Även jag vill tacka för en mysig trådfika. Helt ljuvligt underbart att träffa er alla igen. E var så trött efter träffen att hon inte kom till ro att sova ordentligt. Slumrade lite men så fort vagnen stannade slog hon upp ögonen.
    Och sedan den stora äran att träffa Hvidis lite till. Tur att vi hade lekpappan med oss så vi kunde babbla lite.
    Tyvärr blev gårdagens planer inställda då det var något som lät som influensan i det huset vi skulle till. Först hade vi planer på att stanna kvar lite längre i Malmö istället, men kom fram till att vi alla var rätt trötta o åkte istället hemåt. Båda barnen var oroliga igår natt så det var úpphackad sömn.
    Men så mysigt vi har haft det. Bara släppa alla tider och måsten o bara vara, det borde man göra oftare. Vi var hemma hos Fru Bygg i fredags o då började jag tänka att nu måste vi åka så att vi hinner äta innan E skall sova etcetc. Då sa Fru Bygg till mig att vi skulle ju inte tänka på tider den här helgen, då släppte jag det o sket i att E inte somnade förrän sent.

Oj nu är hon vaken här måste gå.

• lanovia 08

Så där ja nu sitter vi i soffan jag o E, myser framnför Postman Pat på norska (postis per på svenska)

• lanovia 08

Måste instämma i hur mycket ni betyder för mig! Synd att vi inte bor närmare varandra. Tycker också der är synd stt vi inte skriver lika mycket här. Men det är ju det där med tid o att skriva på mobil. Men haade det inte varit för mobil hade kag inte hunnit med här alls.

• lanovia 08

Ingis ja det är Bruttans man som är synsk. Bruttan är det tråkigt att vi tappat här.

• passionsblomman

Hallå i lådan!

Vad cooolt att vi träffats i kubik den här helgen!

Vi får helt enkelt värna gemenskapen så tillvida att vi tillämpar samma devis som den vid träning:
    den enda bra träningen är den som blir av!

Alltså, skit i att planera inlägg dr allt ska kommenteras, och bjukka på en rad ur ditt liv rakt av bá...eller typ.
    För, ska man få med allt hela tiden, så är det lätt att man inte skriver alls. och när man inte skriver på ett tag, är det lätt att bli smygläsare, och dåblir det ännu svårare att skriva igen. man blir faktiskt lätt lite lat också.

Men, allt går ju i faser och allt i livet har sin tid. Inte fanken kan man sitta som vi gjorde i början hela livet!
    Men det är ju kul om vi fortsätter finnas här, som ett centrum och nav att hålla kontakten i.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Ingis, dina drömmar är heeeelt skruvade och det är ju en evig tur att det inte är mardrömmar-det hade jag under min graviditet. Vidriga sådana. *ryser*

Flamman, fynda på rea är en kick!

Idag var jag iväg och besiktigade min lilla bil. Besiktningskillen och jag pratade så mycket att han glömde att ta betalt. Och inte tänkte jag på det heller. De ringde och upplyste om saken, och eftersom  jag inte hade åkt hem igen än så var det ju lugnt att åka tillbaka och betala. Bra att jag har hittat en kompis på min kurs, så vi var ute och gick istället för att jag bara skulle åkt hem redan.

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2012-02-27 13:47:29 följande:
    Nästa gång får vi försöka ha lite skype eller videokonferans! SToooooorträff!
    Eller en årligt återkommande "fira in våren-helg" här hos mig! Alla kan sova över och vill man ha barnen med går det utmärkt! En ny tradition som ger vår-energi. Kanske?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård