• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

Här hoppas jag att all amning ger lite resultat. Tror inte hon är hungrig och lite mer kommer det nog nu. Gröten hon får på kvällen (några skedar bara) glufasr hon i sig med stor aptit men det är ju inget fel. Ingern ersättning igår eller idag, men känns hon hungrig ska jag såklart erbjuda.

Sen har det varit en grinig dam utan like ändå, att sova ute i minus 15 med förkylning får man inte. Hon hostar lite idag och lyckas inte hosta upp riktigt, så man vill ju ha koll, resultatet blev inte mycket sömn och arg tjej.

• muggles

Solde: usch vad jobbigt med jobbet! Hoppar verkligen du får en annan tjänst!

• Ninnnis

September, vad skönt att ditt kämpande med amningen verkar ge resultat. Tråkigt med krasslig och grinig tjej dock. Mugglan, hur känns det med en jobbfredag?

• Ninnnis

Jag sitter iordninggjord och väntar på att Mini ska vakna. Vi ska egentligen till öppna förskolan men vi får se hur det blir. Han var lite varm igår kväll och har hostat en del inatt och tidigt imorse. Sedan somnade han om och har ännu inte vaknat. Har han feber eller är dålig stannar vi så klart hemma. Han borde väl åtminstone vakna av att han är hungrig snart, han har ju inte ätit sen kvällsvällingen klockan halv sju igår...

• Ninnnis

Ikväll kommer maken hem efter att ha varit borta sedan i söndags. Veckan har gått bra och vi har haft en hel del sociala aktiviteter inbokade, men det ska ändå bli skönt att få hem honom.

• Soldemor

Läser här, men kreativiteten ligger på sparlåga. Väntar bara på att klockan skall bli tolv så jag får ringa och höra hur det är med lille mannen. Katt

Ett litet ljus i en för övrigt kall och dyster tillvaro, är att vi skall gå och lyssna på Mikael Wiehe ikväll.

Tror jag skall övertala kamreren att fika nu...

*vinkar till alla*

• Norrskensflamman

Solde; styrkekramar till dig. Hoppas Amaretto mår bättre!

Grattis lilla E i efterskott ♥

Läser här men hinner inte kommentera så mycket. Vabbar o jobbar 50/50. Lilla K har varit hemma hela veckan.Igår o idag har musikern löst av mig, han är själv rätt snorig o hostig.

Här håller kylan oss i ett fast grepp. -30 imorse. En klar o kall dag och solen föröker ta sig upp ovanför trädtopparna. Det är så vackert så det nästan gör ont att titta på den gnistrande vita vintervärlden därute. Man vill UUUUT... men så fort man sticker ut näsan så fryser snoret i den och det är så kallt att man börjar hosta när man andas in.
    Men vackert är det!

Kram alla!

• Im yours

Hej alla!

Här i Ö-vik har vi 27 hela minusgrader, så min klädsel bygger på kära lagerpå lager-metoden. Igår var jag o tittade på en lägenhet, lite mer in the city om man säger Så håll en el två tummar för den. Nu är affärsplan och budget fixat inför företagsstarten, så nu blir det till att få min bok tryckt. Äntligen!!!!

Längtar kolosallt mycket efter barnbarnen .......... men det vankas snart 2-årskalas för Dexter, jordens mesta charmtroll. Jag brukar lyfta upp honom o lukta lite i nacken på honom, ni vet så där gosigos som kan göra med småbarn, och nu gör han samma sak med mig Att Smilla ska fylla 4 år i sommar känns konstigt ............ tiden rusar verkligen iväg.

Är så sugen på att kryssa i Caribien, nästa år vid denna tid. Har en kompis som nu befinner sig på en lyxkryssare, och bara har det jätte jättebra. I like ..........

Soldemor: Fy sjutton, för det kyrkrådet! Hoppas att du får en annan tjänst i närområdet.

Kramar och färska tulipaner till alla goa människor i denna tråd.

// Liz

• Im yours

Kolla vad jag hittade i min gamla blogg, scrolla ner till låten m namn; Till morsan. Små lyckotårar ........... älskade lillungen min.

http://rpunktr.blogg.se/

Kramar!!

• BrudSommar2006

Två år och charmtroll är inte en beskrivning jag känner igen mig i. Skrik, gråt, bärandes av barn till och från dagis utan skor och mössa, fasthållen på golvet för att någon gång emellanåt få in tanborsten i munnen, ett ständigt räddandes av alla ens tillhörigheter så att de inte kastas i golvet i något utbrott, allt detta ja, men charmtroll, nix.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård