• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Men fy Solde. Hur ser det ut med jobb runt omkring, hade du inte sökt något? Håller tummarba för Amaretto.

• Soldemor

Hart sökt två tjänster och postar den tredje idag. En av de två är i princip redan tillsatt, den andra gick ans tiden ut 20/1. Hoppas de  hör av sig, det är i min gamla hemstad. Fast vad jag förstår, så hade de redan en "het" kandidat som de uttryckte sig.
    Finns inte jättemycket just nu. Blää!
    Har ringt djursjukhuset och Amaretto har börjat äta lite och de har beställt massor av undersökningar på honom. Varför kan de inte hitta vad som är fel? Blää igen!
    De sa att han är gosig, jo, jag vet, han är underbar!KattKatt

• Syrinx

Usch Solde, stackars dig, så mycket elände samtidigt! Massor av krya på dig-tankar och pussar till misen, hoppas han blir bra snart! Katt Håller tummarna för att det dimper ner ett superbra jobberbjudande för dig!

• MSW

Usch solde! Så trist på alla håll! Hoppas att allt bara löser sig på något sätt!

• MSW

Har sovit dåligt i natt, men kan inte skylla på barnen (inte bara iaf) då jag flera gånger har vaknat helt utan anledning.. Därför är inte tålamodet på topp! Sen misstänker jag att lilla L har ont av mjölkallergi! Sen mitt mjölkintag ökade rejält i och med att jag började äta lchf så har hon blivit mer gnällig och väldigt lös i magen, Så nu blir det nog stopp/paus på obestämd framtid för lchf, och till att börja med dra ner på all ren mjölk, och se om det hjälper! Någon som har erfarenhet?

• Soldemor

Nu skall jag snart åka hem och vara struts, tror jag...iaf fram t jag skall gå på aerobic i kväll, behöver det mer än någonsin just nu. Fast ännu hellre hade jag behövt ett boxintensivpass...

• Ninnnis

Solde, usch så mycket jobbigheter! Jag håller tummarnanför att det ordnar sig på alla plan. Lanovia, vi har ju hörts på annat håll, så skönt att A mår bättre nu. MSW, jag slutade med all komjölksprotein under en vecka när Mini var liten och hade ont i magen. Det gick över nästan på dagen! Sen återinförde jag allt utom ren mjölk och yoggi och magontet höll sig borta.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård