• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Tack allra finaste Hvidis för igår! Dina små gryn är ljuvliga båda två Tänk om J faktiskt lärde sig något av Mini! Själv hoppades jag ju att Mini skulle lära sig krypa av J

• Ninnnis

Jag ber om ursäkt för korta kommentarer utan radbrytningar, jag hatar att skriva på ipaden. Dessutom måste jag strax mata och lägga en snorig och otålig Mini. Kram på er allihop! Skönt att det känns ok på jobbet, Mugglan! Går det bra för maken och tjejerna hemma? Ingis, när är det du har tid hos BM?

• MSW

Ja, grattis till E!!

Ninnis: tack för input! Skönt om det kan räcka med helt stopp i en vecka! Har bara sett många långa månader framför mig!

• Heloise

Grattis E! Hoppas det löser sig solde! Här är det uschligt, E är sjuk och grinig. Jag har väldigt ont i ryggen, ska lämna urinprov för koll imorgon samt gp t sjukgymnast på måndag. Jag är helt slut, det måste vara nått fel för jag har så ont att jag knappt kan gå. Jag har sällan längtat efter helg och avlastning så mkt som nu!

• Ninnnis

Heloise, usch och fy för så ont! Hoppas du kan få hjälp så du slipper ha så ont, så kan du ju inte ha det.

• Ninnnis

Msw, han hade ont och knip i magen, var jätteledsen och skrek i flera timmar ibland. Han hade även ganska mycketbprickar i ansiktet, det kan tydligen också ha blivit förstärkt av mjölkkänslighet. Han verkar oavsett ha växt ifrån det för både vällingen, gröten och en del burkmat innehåller mjölk tror jag. BVC tycker dock inte vi ska ge honom ren yoghurt förrn han är ett år ungefär.

• Ninnnis

Msw igen, jag hade också ett ganska högt mjölkintag innan stoppet, typ ett par glas mjölk och en tallrik yoggi om dagen plus diverse mjölkprodukter i mat och annat. Det kan helt enkelt ha blivit för mycket. Min mamma hade likadant med in syster, fast för henne hjälpte det att bara sluta med mjölk och yoggi direkt. Det var BVC som tyckte att vi skulle sluta med allt i en vecka och sedan återinföra successivt för att se var gränsen gick för var han tål.

• start september

Grattts till lilla stora E!

Solde, det lät inte alls som din dag. Hoppas på ljusare nyheter på alla fronter snart. Amaretto ska såklart bli bra, och kanske öppnas någon jobbmöjlighet du inte ser.  Hoppas hoppas.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård