• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • BrudSommar2006

September, jag tror inte att hon kommer att välja bort dig bara för att hon får ersättning också, de brukar gilla att ligga och snutta. Det gjorde i alla fall mina.

• BrudSommar2006

Fast vad är det för dag idag, tisdag va. Nix, ingen spruta idag!

Muggles, aha, så det är nu du börjar jobba igen!

• BrudSommar2006

Angående en trea så säger jag som Piggelin, nu är jag för gammal! Plus att jag tar bromsmedicin som jag i så fall skulle få sluta med, plus att vårt hus är för litet, plus att jag väger för mycket och har diskbråck. Nej nu har det tåget gått. Har inte hälsan att orka med en tredje bebisperiod.

• start september
    BrudSommar2006 skrev 2012-01-31 13:55:41 följande:
    Fast vad är det för dag idag, tisdag va. Nix, ingen spruta idag!

Muggles, aha, så det är nu du börjar jobba igen!
    Helt dagvill är jag ju!
  • start september

Tack Hvidis, släpper mitt kolhydrattänk. Semla slank just ner.

BS, hoppas också på snuttandet. Ger det till ikväll innan det blir ersäätning. Inatt sov vi inte mcket, hon snuttadet hela natten men ändå kändes det tomt på förmiddagen.

• passionsblomman

September, ge det några dagar!
    Rent biologiskt sett, vore det inte smart av kroppen att bara sluta producera och punkt slut, utan det borde rimligen styras av efterfrågan så att säga. Klart det säkert händer att det "tar tvärslut" men nog fasen borde det komma igång mer igen efter att hon begär mer! Tycker jag.

Nu tänker jag helt på att du själv uttrycker att du gärna hade velat amma längre, att lillasyster klarar sig även om det är slutammat, vet vi ju. Men jag tror inte du ska behöva sluta så tvärt om hon faktiskt vill ta bröstet.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Fy fadriken vad ämligt det är att vara sjuk!Rynkar på näsan

Huset ser ut som ett katastrofområde, hunden är understimulerad och själv är jag så uttråkad så jag dör, samtidigt som jag verkligen inte orkar något alls. Som att elda. man är ju helt klart tvungen, inte minst eftersom det är rätt kallt just nu, men jävlar vad ett vedträ väger när man är sjuk jämfört med annars! All kraft igår gick åt till att få upp värmen i huset, och så att steka ett stackars ägg och lägga på en macka, så min arme son skulle få något att äta innan hans pappa kom hem och kunde laga mat.

Vilken evinnerlig tur att man inte är ensamstående, utan att någon faktiskt kommer hem, om än sent!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Tack för all support. Pratade med BVC också och fick lite tips. Men hungrig ska hon inte behöva vara, så jag erbjuder 100 ml efter de mål när hon verkar missnöjd och jag känner att det är tomt.

• start september

Muggles, förstår precis känslan av vemodighet. Men tänk, du får längta efter barnen! Inte det sämsta. Och kanske lunch i lugn och ro. Och träna hjärnan.

• MSW

Start: vid de tillfällen när bebisen vill/försöker öka upp produktionen så tycker jag också att det känns tomt hela tiden! Men jag tycker att det brukar ta ett par dagar innan det ordnar till sig! Heja heja! Men håller med passion, det är juh inte lilla som far illa av "ofrivilligersättning"!

Ang trea, så är det inte aktuellt förrän om ett par år (om det blir aktuellt), men jag tycker att jag tänker på hur jag vill ha det hela tiden iaf.. Nåja, det ger väl sig!

Vinkar till alla! Läser juh typ allt, men sen när jag väl skriver så vet jag inte vad jag har kommenterat och inte! Hoppas iaf att alla sjuka kryar på sig!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård