• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Soldemor, det här med jobb är faktiskt verkligen inte småsaker-utan sådant som tar enormt på en när man inte vet och måste undra hur det ska bli. Det påverkar ju de flesta områden i ens liv, hur ens arbetssituation ser ut. Jag hoppas det är en riktig drömtjänst på gång någonstans runt nästa krök på vägen för dig.

Fast jag tror du är mer orolig och nedstämd över katten, om jag känner dig rätt? Så jag hoppas de kan hitta vad som är knas, så du får ro att ägna dig åt det du behöver din energi till.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

I´m yours, vad kul att se dig!{#emotions_dlg.flower}

Jag skrattade när jag läste att Dexter gör samma som du. dvs "jag lyfter upp honom och snusar honom i nacken" det var en jäkel till stark 2-åring som fixar att baxa farmor...

Ska du alltså flytta igen? För du köpte väl hus? Eller blandar jag ihop allt nu?
    Och vad spännande och roligt med boken! Har du inget smakprov att skicka? Du har min mail, vet jag!

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2012-02-03 13:17:05 följande:

Soldemor, det här med jobb är faktiskt verkligen inte småsaker-utan sådant som tar enormt på en när man inte vet och måste undra hur det ska bli. Det påverkar ju de flesta områden i ens liv, hur ens arbetssituation ser ut. Jag hoppas det är en riktig drömtjänst på gång någonstans runt nästa krök på vägen för dig.

Fast jag tror du är mer orolig och nedstämd över katten, om jag känner dig rätt? Så jag hoppas de kan hitta vad som är knas, så du får ro att ägna dig åt det du behöver din energi till.

Du är alltid så klok och insiktsfull! Jo, just nu är det Amaretto och oron för honom som upptar nästan all tankeverksamhet och energi. Jobbet löser sig nog på något sätt, som maken sade igår: "Du har ju i alla fall en examen!" Det har jag, och en del erfarenhet. Men framtiden och olika möjliga lösningar snurrar i huvudet. Jag är sådan, försöker hela tiden komma på lösningar på allt!
    Hoppas verkligen också på den där drömtjänsten!
  • lanovia 08

Tackar för kramar de får mig att orka en stund till.

• Fru E

Livstecken

Men nu måste jag jobba för att komma ikapp allt, blir nog jobb ikväll med om maken ändå är borta

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM

• Syrinx
    lanovia 08 skrev 2012-02-03 13:34:10 följande:
    Tackar för kramar de får mig att orka en stund till.
    Här kommer en till! Kram!!! Hoppas du får styrkan och orken tillbaka snart!
  • Soldemor
    Fru E skrev 2012-02-03 13:45:04 följande:
    Livstecken

Men nu måste jag jobba för att komma ikapp allt, blir nog jobb ikväll med om maken ändå är borta

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM
    Kyss   Kram tebax!

Ha nu en riktigt god helg, alla trådisar! Ikväll skall jag gotta mig åt M Wiehe, förhoppningsvis få hem  herr A på lördag och fira Änglamässa på söndag, då alla fjolårets dopbarn skall få sina små glas-skyddsänglar, en sprattelängel att hänga vid sängen (exempelvis!)  och en välsignelse!

Tack för att ni finns! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • BrudSommar2006

Jodå, jag är på jobbet, tackar som frågar.

Sjuka djur är inte roligt och när man inte vet vad som är fel dessutom, usch.

• Syrinx
    Soldemor skrev 2012-02-03 13:49:51 följande:
    Kyss Kram tebax!

Ha nu en riktigt god helg, alla trådisar! Ikväll skall jag gotta mig åt M Wiehe, förhoppningsvis få hem herr A på lördag och fira Änglamässa på söndag, då alla fjolårets dopbarn skall få sina små glas-skyddsänglar, en sprattelängel att hänga vid sängen (exempelvis!) och en välsignelse!

Tack för att ni finns! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

God helg och hoppas att misen får komma hem på lördag!

Hej Fru E, hoppas allt är bra trots mycket jobb!

• Heloise

Blomman: Ja ungefär så har jag ont, det är verkligen fruktansvärt, jag kan knappt lyfta E eller sitta eller ligga eller stå, det bara maler på hela tiden Banala problem men när man är ensam hemma med en tjej på 10.5kg som inte kan gå då blir det ett liiiiitet problem om man inte kan lyfta henne.

Ang det sorgliga med mamman och barnet; ja man vet nog vad som hände men jag vet inte. En bekant till mig har sagt att det hände på vårt sjukhus( hela stan undrade efter dödsannonsen som var formulerad somså att man genast tänkte mamma+barn+ förlossning). Det hände för bara 2 veckor sen, jag skulle tippa att om en månad eller så så kommer det att stå i tidningarna om hur och varför, verkar konstigt om hennes familj inte skulle anmäla sjukhuset. Enligt bästa H dör det ca 4-5 kvinnor i förlossning varje år...  1/25 000 ungefär. Hennes man och familj måste vara helt lamslagna, hur går man vidare från något sådant? Nä usch sådant sorgligt ska vi itne tänka på en vacker vinterdag som denna. Här snöar det lovikavantar och det är -10, underbart. Jag hatar ju vinterna egentligen men sådana här dagar gör mig lycklig. Jag önskar att jag hade en häst, rida i mjuk nyfallen nysnö är bland det bästa som finns!

Men eftersom E är sjuk och hostar, snörvlar och rosslar så stannar vi inne. Jag har också börjat hosta, det stod itne med på önskelistan, att vara gravid och sjuk är så himla tråkigt, eftersom man inte kan ta något bra för att må bättre!

Solde: om du inte blivit lugn av att stryka ditt lass så kan du få ta mitt med Hoppas verkligen de klurar ut vad som är fel, han kan inte ha magkatarr? Det hade vår ena katt och fick då losec för katter, vart som en ny katt. Han kräktes också i intervaller och så vart han bra i andra. Tog ett tag innan de kom på vad som var fel. Hur gammal är han? Det kan inte vara något åldersrelaterat?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård