• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Hej tjejer!

Tyvärr hinner jag inte in här så mycket, och när jag väl hinner läsa så hinner jag inte skriva Nu ska jag få lite egentid vid symaskinen  

Jag vill jättegärna ta mig neråt i landet och hälsa på er fina tjejer och barn! För mig skulle v. 8 vara kanon! Som det ser ut nu är det inte mycket inbokat där. Skulle det funka för er andra tro? vilken dag isf? Eftersom jag tar tåget ner skulle jag gärna träffas någonstan ganska centralt om det skulle funka... 

Massa kramar till er alla. jjag tänker på er!

Ni missar väl inte melodifestivalen ikväll Nästa vecka ska jag gå med syster och titta på det i Gbg  

• lanovia 08

Fru sy säg till om du har tid att ses något nån gång när du är i götet

• lanovia 08

Daa jo tack går väl lättare då maken är på bena o hjälper till. Me jag är fruktansvärt trött. Skulle vilja kommenteracenhel del men kan inte tänka klart nu.

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2012-02-04 12:17:16 följande:
    Efter ett samtal jag och Ninnis hade om ödet och förutbestämt liv och hur och så vida, har jag fått lust att tänka om. På det där fotbollslaget blommis talade om en gång i tiden... )
    Jag talar fortfarande om det där fotbollslaget vad dig beträffar gumman. Tro inget annat. Jag tror du är en sådan där som passar att ha en hel skock.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden

*stapplar in väl omvirad av yllefilt med en rejäl hög snytpapper till hands*

Hej.....snörvel..... jag är förkyld....inget konstigt mer än att det känns som att jag har så mkt snor i huvudet att antingen så kommer hjärnan att bli konstant komprimerad eller så måste jag hitta ngt sätt att lätta på snortrycket.... *fräser*

annars är allt ok här, ska till BM på måndag fm, maken följer med, inget vul bokat med det är ju SMV så det blir nog VUL på ngt vis när vi är där....
    Knäppta byxor slutade jag med för nästan 2 veckor sedan....tuttarna gör ont så in i bängen, humöret/hormonerna är tämligen mer än lovligt snabba på att reagera....på allt... så jag är positiv.

EA: Skönt med ganska snabb tid till op...men va f-n tänkte de på när de tog det datumet? Skrivas in på alla hjärtans dag.... nåja....skönt du har fått tiden.

Fika är jag med på om jag kan o har möjlighet, tänkte förresten bege mig mot Norrköping i v 20 om det är någon som är i krokarna o sugen på att kramas! Ska våldgästa lite väninnor från universitetstiden, tar tåget tillsammans med busan är tanken.....stannar ons-sön.

Tycker synd om alla som är sjuka, har ont eller närstående som inte mår så bra (både missar/vovvar, barn o karlslokar)

BS: jag gruvar mig alltid för alla sprutor....kvittar hur många jag kommer att få/ ta i mitt liv....men med glädje i tanken kommer jag aldrig att tänka på sprutor.....

Nä...nu får jag kasta in handduken.....snoret tar över totalt här....
    *BACILLFRIAKRAMAR TILL ALLA*

• Heloise

Blomman: då ska jag investera i en sådan. Jag ska till sjukgymnasten på måndag, blir spännande att höra vad han tror, jag hoppas så klart på att det går att knåda bort och kanske akupunktera bort lite fort och kvickt men jag har haft den här värken till och från i massor med år.

• Norrskensflamman

Hej på er alla!
    Kul att höra från er, EA, Daa och Fru Sy!!
    Finns fler jag saknar: Leksi, Fru Bygg, Fjällbruttan, Andbeyond m fl.

ImYours Kul att höra från dig! Om jag förstått det rätt så flyttar du från en lägenhet till alla eller hur? Närmare centrum i Ö-vik.

Här är fortfarande -30. Brrr....

Igår kväll blev man påmind om att vara tacksam och glad för det man har. Det kan vara borta i ett nafs...
    www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx
    Äldsta pojken går i T:s klass och hon var jätteorolig när vi förstod att det var deras hus som brann (de bor en liten bit bort). Skönt att ingen kom till skada iaf, men vilken chock för familjen. Tur att det inte var på natten när hela familjen låg och sov. De andra barnen är ganska små.

• Heloise

14643 inlägget påbörjade jag igår.

Åh vad skönt att grav.symptomen håller i sig INgis, då är det nog en minibus därinne ska du se!
    Daa: <3 småparvlarna som börjar bli stora parvlar nu. Hur känns det att jobba? Hahahaha -35 grader, här går jag runt och oroar mig för att -16 ska vara för kallt för E...

Idag har varit en ganska produktiv dag, skönt och så åt vi villemoas överbakade lax, ljuvligt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård