• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Jag är så sugen på att baka (läs äta) kladdkaka att jag håller mig i bordskanten så jag låter bli. Jag vet nämligen hur det går om här plötsligt finns en hel sådan på köksbänken. Det säger swisch bara och så är det soprent på kladdkaka på bänken och fulla magen på PB med son av densamma.

Kanske gör jag en imorgon till fredagsmys. Drömmer

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-01-26 16:33:52 följande:
    Ingis, klart att läkaren har rätt! Det finns inget annat alternativ. Punkt.
    .
  • Ninnnis

Blommis, så himla jättespännande med ditt starta-eget-på-gång! Jag vet ju att du har filat, funderat, vridit och vänt på detta länge, så nog tusan GÖR du något. Jag bli alldeles glad när jag tänker på att du kanske inom en inte alltför avlägsen framtid kanske har en egen Firma Blommis

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-01-26 16:33:52 följande:
    Ingis, klart att läkaren har rätt! Det finns inget annat alternativ. Punkt.
    .

Menar jag!
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-01-26 16:36:18 följande:
    Blommis, så himla jättespännande med ditt starta-eget-på-gång! Jag vet ju att du har filat, funderat, vridit och vänt på detta länge, så nog tusan GÖR du något. Jag bli alldeles glad när jag tänker på att du kanske inom en inte alltför avlägsen framtid kanske har en egen Firma Blommis
    Ja, tänk om!
  • Ninnnis

Och visst är det underbart med gnistrande frost och lite snö, solstrålar som lyser upp och alldeles ren och klar luft. Jag kände en annalkande (stavning?) huvudvärk och testade promenad med vagn och hund istället för huvudvärkstablett, och jag tror banne mig det fungerade!

• passionsblomman

OM jag startar.....

...då måste jag ju ha firmafest väl? Drömmer

Vill ni kick-offa med mig då?

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-01-26 16:38:29 följande:
    annalkande (stavning?)
    riktigt.
  • Fru E

Hej vänner!

Tiden bara springer iväg så jag hinner inte in här så ofta jag vill utan mest läsa det ni skriver och sen glömma allt som skulle kommenteras.

Idag var det dags för ny titt på cystan som upptäcktes den 21 december.
    Resultaten blev inte riktigt som jag hoppats på utan nu har vi fått en remiss för tid till titthålsoperation :( dvs ingen FET i februari och troligtvis inte förrän vår/tidig sommar. Efter titt av ny läkare, överläkare och den förra läkaren jag hade kom de fram till att det var en dermoidcysta som var 6*4.5 cm som sitter på äggstockens vävnad (tror jag, hängde inte riktigt med i deras interna snack) och inte kommer att försvinna av sig själv utan kräver operation. De ska försöka skrapa bort cystan men kan inte garantera att äggstocken får vara kvar eller är oskadad.
    Jag har inga symtom av den därför det känts så konstigt att helt plötsligt få en operation när vi sökte för missfallsutredning.
    Hoppas bara att remissen till operation kommer SNART och vi hinner göra ett försök innan sommaren annars vet jag inte riktigt var jag blir av!

Aw:n här hemma igår var väldigt trevlig men är lite tröttmössa idag ;)

Blommis-hur  mår Truls tassar nu i snön och det blöta vädret som varit? Ninnis??

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård