• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    muggles skrev 2012-01-26 12:48:15 följande:
    Ingis: men vad säger du?! Såg de inget hjärtpick????
    Nope o den var väldigt kort...bara 2 mm mot förmodad 8-10 mm i v 7.
    Så om dr trodde v 5 så har ju inget hjärta börjat picka än.... får se vad som händer de närmsta 2 v....har tid hos bm den 6e februari......
  • passionsblomman

Till alla vintertrötta, förkylda, skumögda blekansikten:

Först NU tändes gatlyktorna!
    Klockan är 16.17 och ännu är det så ljust att det bara är början på skymning.
    För bara någon vecka sedan var det mörkt klockan 16. HURRA; snart kan jag gå kvällspromenader i skogen igen! Snart är det vitsippor, fågelungar och träningsverk efter krattning. Vänta ni bara!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

träningsverk?

Nog för att man bott i Stockholm i rätt många år, men nog fasen värker det med Ä, åtminstone i mina armar...

• ingenjörsbruden

Flamman: Men SUCK för ditt ex o bilskatten, kan väl svara dig åtminstone. Härligt med bra handläggare som vågar ta egna beslut utan att vänta på SKV. O du.....du ÄR VERKLIGEN värd din musiker!

Blomman: Oj va mkt information du får......stackars lilla blompojken....man äääääär förkyld o kass om man inte orkar lyfta armarna.......*hjärtar*
    Jag undrar också hur det är med alla som du raddade upp.

Mugglan: Va härligt med besök! Riktigt avis!

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2012-01-26 16:17:11 följande:
    Nope o den var väldigt kort...bara 2 mm mot förmodad 8-10 mm i v 7.
    Så om dr trodde v 5 så har ju inget hjärta börjat picka än.... får se vad som händer de närmsta 2 v....har tid hos bm den 6e februari......
    Hoppas doktorn tror rätt och det bara är en mindre krabat än förra beräkningen.
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-01-26 16:20:10 följande:
    Till alla vintertrötta, förkylda, skumögda blekansikten:

Först NU tändes gatlyktorna!
    Klockan är 16.17 och ännu är det så ljust att det bara är början på skymning.
    För bara någon vecka sedan var det mörkt klockan 16. HURRA; snart kan jag gå kvällspromenader i skogen igen! Snart är det vitsippor, fågelungar och träningsverk efter krattning. Vänta ni bara!
    Jaaaaaaaaaaa! Gud va jag längtar!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-01-26 16:22:50 följande:
    Hoppas doktorn tror rätt och det bara är en mindre krabat än förra beräkningen.
    Hjärta Japp.....har ju hört att doktorer har läst o pluggat en himla massa o ska vara kunniga i sitt ämne  Så jag hoppas hon har rätt.
  • ingenjörsbruden

Har en duktig skit-unge faktiskt! Hon är duktig o gör både nr 1 o 2 på pottan på morgonen....får ett klistermärke för varje gång.....o med det lockbetet så sitter hon väääääääldigt gärna på pottan o vill sitta lääääääänge.....får se om det kan locka henne att "producera" när hon sitter på pottan på dagis också.....hon sitter där men det blir inte ngt......ingen stress eller tjat om pottan....mer en liten morot.....

Nä nu får jag nog ta o jobba lite osså.....har varit på möte nästan hela dagen idag o i morgon är jag på besiktning hela dagen.....men snart är det heeeeelg!

KRAM

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2012-01-26 16:25:32 följande:
    Hjärta Japp.....har ju hört att doktorer har läst o pluggat en himla massa o ska vara kunniga i sitt ämne  Så jag hoppas hon har rätt.
    Har man ju hört ja.

Nu blev skymningen alldeles blå. Å vad vemodsvackert det är!
    Och förut idag, på promenaden-gnistrande vit snö med extra solglitter och DÅÅN från vattenfallet med skummande brus och fors. Roliga spår i snön efter olika djur och så en liten galen hund som skuttar som en besatt kanin mitt i alltihop.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård