• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Duktige lille J som kryper! Och söta E som visar vägen Jag hör av mig när jag är utanför dig ikväll, Hvidis. Nu vaken mini!

• passionsblomman
    Heloise skrev 2011-12-19 18:21:08 följande:
    Blomman: hur går det med villavagnen?
    SkrikandesDemon(/&(/¤&%¤"%/&¤(&

*frustrerad väntan i ingentinget.*

Som sagt, jag tror inte det kommer hända ett ))(/%(&%¤(& jota.
    Det hade ju annars varit skönt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Tittar in på ett snabbesök. Blommis vas tråkigt med din morfar. Flamman hoppas du o tjejerna får lite julro o glädje i allt det jobbiga. * kramar om*

• lanovia 08

Har inte ens hunnit läsa här sista dagarna så känner mug riktigt off i vad som händer.

• lanovia 08

Här har vi att göra. Lilleman är snorig o storasyster förkyld med feber. Hon är hängig o riktigt gnällig vill bara vara i våra famnar.

• ingenjörsbruden

Ankan: härligt med vuxenmys! Ni är värda att få sitta ner o glögga o ta det lite lugnt!

Hvidis: Håller tummen för att ni får 2 härliga veckor o att du inte behöver rabbla ditt mantra så många gånger.

Blommis: Vad är det för fel på folk....suck! Hur mår din mage nu?

Lanovia: Förkylda småttingar är inte roligt Hoppas det går över fort.

Fru E: Fikar väldigt väldigt väldigt gärna i mellandagarna eller efter nyår, är hemma till den 9e.

Ninnis: Va ljuvligt det lät med riktig sovmorgon! Det är du väl värd! Va mysigt att ha besök i flera dagar....då hinner man verkligen prata!

Näsfrida är väldigt bra, men fy va de kan skrika....men det är väl inte så konstigt eg.....jag hade INTE uppskattat om någon försökte suga ut hjärnan på mig!

Mugglan: Oj! Redan dags för att börja jobba igen! Tiden går fort när man ha roligt! Va surt att Ada o Beda inte har knäckt krypkoden....förstår att både småttingar o föräldrar är frustrerade. Men det kanske är bra om de knäcker koden efter jul.....så överlever granen o pyntet lite...... Busans kusin knäckte koden hemma hos farmor o farfar på deras mjuka stora matta...där halkar ju inte benen o händerna iväg på samma sätt som på parkettgolv. Bara en tanke....

Ang gran...när jag hade två katter så turades de om att sitta under granen o lurpassa......sen rivstartade de o for runt....ända tills den gången när granen kom farandes ner efter kattskrällena.......men gud va kul katterna hade med alla julgranskulor....glitter gick fet bort....ena katten försökte bra äta upp det hela tiden....glittriga bajsar i kattlådan är ju lite piffigt kanske tyckte katten....

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård