• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    ingenjörsbruden skrev 2011-12-22 14:46:23 följande:
    Moahahahahahah!

J-VLA AS är han, han borde få ett badkar med kokande socker över sig, köras genom flismaskinen, doppas i ättika.....bara så att det gör jävligt ont.....rullas i salt o få glasskärvor inopererade i båda ringmusklerna o under ögonlocket, sen är det lika bra att lobotomera honom för det verkar ändå vara HELT håltomt!

Skriver under på vartenda ord och varenda   !!!!
  • MSW

Flamman: vilket pucko han är!!! Och att man kan göra så mot sina barn till och med..!

Annars tänkte jag egentligen bara kika in för att önska er alla en riktigt god jul!! Och hoppas att era julhelger blir precis vad ni behöver och önskar er! Kram!

• lanovia 08

Flamman detta as till AS!!! Han mår nog inte så bra när der kommer till att lämna sina barn, men man får inte beye sig som han gör!!! Massa kramar till dig o tjejerna. Så skönt att veta att ni har musikern.

• lanovia 08

Fru E vax bra att få kollat ordentligt o att det finns någon som lyssnar ordentligt.

• Ninnnis

Flamman, jag har inga ord för hur skitstöveln beter sig. Jag blir förbannad bara jag tänker på det. Stor varm kram till dig, T och K

• Ninnnis

Där skulle det ha varit ett hjärta... Fru E, härligt med kompetenta människor som tar er på allvar. Nu jäklar är det er tur!

• Ninnnis

Vi är hos mina föräldrar i grannlandet. Ikväll kommer lillasyster hem från studielandet och imorgon kommer även min bror med familj hit. Mysigt! Det har tydligen varit snö här fram tills igår, men den är borta nu. Stor julkram till alla fina trådvänner!

• Soldemor

En stor och varm julkarm till alla! Tittar (som vanligt, känns det som!) in som hastigast för att kolla läget och säga hej innan stora helgen börjar. Tänkte åka hem nu vid 12, hämta maken som är helt ledig och åka en sväng till Malmö. Där var några affärer som börjat med rea redan, tänkte kolla dem. Sedan blir det IKEAS julbord.  Och i morgon skall vi nog äta räkor...vi har en sådan underbar och kravlös jul, tralala (förlåt jätteego, men det är så skönt i år!)

Jobbar julnatt och annandagen, sedan åker vi till Göteborg för att fira makens födelsedag och kolla rean där uppe och åka till ULLARED på vägen hem!! Sedan jobbar jag nyårsafton. Skall nog försöka skriva en ny jobbansökan då. Nu är drömtjänsten, den riktiga, ute!

Skall också passa på att skicka några atommissiler efter Flammans pucko-ex, blir så makalöst arg när jag läser om hur han beter sig! Morr! DemonDemon

Till den som eventuellt känner sig träffad, så är snuttarna mycket förtjusta i sina nya naturtroget gröna rasslande manchestermöss! Och i morgon när vi skall till Tassebo, katthemmet som Solde kommer ifrån, skall vi ha med oss sticksar till katterna där, från Solde då, eftersom det är det godaste hon vet. Och så skall de få fina nya fleecefiltar och blötmat.

*sätter fram chkladglögg och en stor ask med choklad (det måste vara världens bästa uppfinning, ja, choklad alltså!) och härliga filtar att gosa in sig i*

Ha en välsignad jul, alla goa trådisar!Baby (det närmaste ett Jesusbarn jag kan hitta här!) Tomte

• Villemoa

Flamman; ditt pucko-ex alltså!! Fyyyyyyy faeeeeeen!!!! Snacka om att spela martyr, tänk om jag finge rycka ut alla hans finger- och tånaglar långsamt, långsamt Demon Demon Demon Demon

Kikar in för att önska alla en riktigt God Jul! Hjärta

Många julkramar!

• Fru E

God jul alla! Här har vi landat i mitt föräldrahem och njuter av brasa och lugnet Pappa m sambo har åkt vidare så vi är ensamma ikväll. Imorgon bär det av till makens bror en halvtimme bort för julafton.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård