• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    passionsblomman skrev 2011-12-20 15:25:51 följande:
    SkålSkål Jag tar två tack. Because I´m fuckin worth it! Tungan ute
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    *gillar* (för att prata FB-ska)
  • muggles

Ingis: beställningen gav dig rysningar, que? Gillar du inte chili el vaddå? Jag gick hem med en liten termos - perfekt!!! Vi har ändå pratat om att köpa en liten till för att tex ha kall mjölk i (en som vi har kaffe i har vi redan, man vill ju inte blanda).

Har roddat 3 barn själv med den äran måste jag säga - inte mycket skrik alls. Nyckeln är att ligga 2-3 steg före hela tiden. När vi kom hem så var det sovtid för twinsen (bara en halvtimme) och då åt Moa och jag middag. Värmd färdigpaj för mig (så där god iofs) och gissa-vad för Moa (=köttbullar och makaroner). Brutalsallad (=upskuren tomat, gurka, paprika) till båda. När twinsen vaknade var det kvällsgröt. Sedan fick jag för mig att bada alla tre vilket var så där lyckat för småtjejerna var alldeles för trötta men men man lär sig...

Nu är jag på upploppet. Moa ska i säng och sedan tar jag mig ett glas Roodeberg - så det så!

• passionsblomman
    muggles skrev 2011-12-20 19:31:18 följande:
    Ingis: beställningen gav dig rysningar, que? Gillar du inte chili el vaddå? Jag gick hem med en liten termos - perfekt!!! Vi har ändå pratat om att köpa en liten till för att tex ha kall mjölk i (en som vi har kaffe i har vi redan, man vill ju inte blanda).
    Ingis menar nog Interflora-haveriet tror jag?

Skål på´re Mugglan, när du väl får sätta dig! Skål 
    Själv ska jag äta lasange strax.

..väääääänta nu........

-HA! Det finns lite vin kvar i flaskan vi hade h'romdagen. Den slurken måste väl mest vara till mig, jag som har uträttat förtiarton ärenden idag? Oskyldig
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

Jag kan rekommendera den här tjänsten: www.posten.se/m/egnabilder Perfekt för mig som inte hunnit köpa julkort. Jag skickar iofs bara till släkten, har slutat skicka till vänner och bekanta (så tråkig är jag men julkort tillhör inte ett av mina julmåsten).

Nu ska jag och Herr Roodeberg sätta oss och kolla på tjejfilm tror jag när barnen sover och maken är ute och rullar hatt!

• lanovia 08

Muggles bra roddat ikväll. Blir impad.

• lanovia 08

Ev skall jag vara själv med barnen i morg on kväll. Men har inte bestämt mig om jag vågar ännu. E ör helt omöjlig att lägga just nu.Bråkar o skriker. tänk då om A får för sig att äta mitt upp i det. Samtidigt vet jag hur gärna maken vill iväg...

• ingenjörsbruden

Muggles: Blommis hade rätt...jag upplevde scenariot i mitt huvud...hemsidehaveri....skikande barn....samtal från Interflora....svetten lackar....barnen skriker.......något trillar....illvråll.....mera skrik.......
    Nä asch...det blev nog värre i mitt huvud än vad det var!
    Bra roddat med 3 kids! *gör vågen*
    Vad gör man om man rullar hatt?! *intressanta visioner flashar förbi i skallen*

Blommis: Du är fucking worth it A LOT! *BAMSEKRAM*

Ang julkort......jag äääääälskar julkort!....i år är jag jätteavis på alla som har sina gullungar på korten....det får bli nästa år.....eller nåt....men jag tycker det är så mysigt att skicka kort.....visar att jag tänker på personen......försöker skriva ngt mer än bara gott nytt år osv....men bara om jag känner för det.......jag är inte så pysslig av mig....men göra julkort eller kort över huvudtaget.....DET passar mig....lagom projekt så jag inte har glitter/klister eller annat mojs över hela mig o huset...

Lanovia: Svårt att vara själv med barnen......men jag är rätt säker på att du klarar det om du vågar.....skulle amning o nattning sammanfalla så kan du ju alltid vänta lite med nattningen....du grejar allt för du är världens bästa mamma!

• ingenjörsbruden

Idag är det 3 år sen jag blev fru.....undras tro om maken kommer ihåg det.....nåja.....vi lär vara gifta i morgon också........strunt samma!

Idag går mina tankar till Fru E! Tänker på dig! Hoppas allt går bra! KRAAAAM!

• ingenjörsbruden

Ikväll ska jag göra Julgodis har jag tänkt.....Blommis gjorde en mörk kola förra året o den provade jag också....så nu heter det receptet Blommis mörka kola!

Ska iväg till stadsbyggnadskontoret o kika på förändrad detaljplan, grannhuset ska rivas o man vill uppföra ett enbostadshus där. Trevligt tycker vi o efterlängtat, men måste kolla var på tomten det är tänkt ligga o hur högt det får lov att bli.

på er alla

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård