• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Ska se om jag hinner göra chokladkolan ikväll, borde kanske inte göra mer godis eftersom det ska ätas upp med men det är så roligt att pyssla!

• ingenjörsbruden

Fru E: Skönt med planer, bra samtal, hoppas att cystan minskar av sig själv!
    Chokladkolan är ju förfärligt god....dregglar

Blommis: Klart du ska prova kolan igen! Det är den värd!

Maken glömde helt o totalt bröllopsdagen.....tur att jag hade köpt ngt litet till honom.......perfekt hållhake på honom i många många många många år! *moahahahhahahaha* Gud vad han skämdes........ måste erkänna att jag gottar mig liiiiiiite i att han skäms.......bara så där en lite näsknäppare att han nog bör ta o stanna upp o bara fortsätta springa i ekorrhjulet utan även ta sig tid att uppskatta det vi har o vårda det ömt o innerligt.

Nu ska jag sticka iväg o plundra ica....storhandla gigantus massor...pust....mormor här o leker med busan!

• muggles

Heloise: härligt att ni verkar mogna i ert beslut, vad skönt! Oavsett vad ni väljer så är det rätt för er och jag tror inte heller att det är något "fel" på ert barn! Precis så där gör Ada och Beda också Luftjuckar alltså. Alternativt intar "fallskärmsposen". Beda är något nöjdare för hon orkar mer och hon rör sig ganska obehindrat som en solfjäder åt sidorna och kan snurra runt. Imorse satte maken henne framför tv:n en liten stund och när han tittade efter en minut senare så låg hon på mage 180 gr åt andra hållet Hur gick det till undrade maken. Jag vet, för jag har sett hur hon gör hehe...

Har lämnat Moa på dagis sista dagen innan julledigt, behöver den här dagen till att packa så mkt som möjligt, ikväll ska bilen packas klar för imorgon efter frukost bär det iväg. Nu sover tjejerna ute en kvart till så jag borde sätta fart, men hänger istället här med en kopp kaffe

Ingis: fick du ngn present från maken? Om inte annat får du väl kräva något in natura HEHE!

Fru E: hur gick besöket igår?

• muggles

Oj då, glömde bort att jag inte läst sista sidan innan jag postade...

Fru E: skönt med bra läkarbesök! Men plussade kollegan verkligen, vet du det el anar du bara? Förstår dig helt med avundsjukemonstret, man är bara mänsklig! Som ni kämpat och så går hon och plussar på första ivf-försöket...?

• muggles

Nu fick jag bekräftelse på blommogram fr Interflora men bara min best till kompisen nämns, inte det jag beställt till mamma

• muggles

PB: skit med kolan! Men den låter helt klart värd att göra om. Jag brukar alltid göra ett julpyssel som luktar jul för mig. apelsiner med kryddnejlikor intryckta i något fint mönster och så hänger man upp dem i röda band i gardinstången (man skulle kunna lägga några i en skål också om man vill). Men det har jag inte hunnit i år. Får bli nästa år. Nästa år behöver vi inte göra ischoklad för det gjorde vi i år Man måste ju inte göra allt varje jul eller hur?! Det var ju det där med att släppa ner axlarna osv...

• ingenjörsbruden
    muggles skrev 2011-12-22 09:31:15 följande:
    Heloise: härligt att ni verkar mogna i ert beslut, vad skönt! Oavsett vad ni väljer så är det rätt för er och jag tror inte heller att det är något "fel" på ert barn! Precis så där gör Ada och Beda också Luftjuckar alltså. Alternativt intar "fallskärmsposen". Beda är något nöjdare för hon orkar mer och hon rör sig ganska obehindrat som en solfjäder åt sidorna och kan snurra runt. Imorse satte maken henne framför tv:n en liten stund och när han tittade efter en minut senare så låg hon på mage 180 gr åt andra hållet Hur gick det till undrade maken. Jag vet, för jag har sett hur hon gör hehe...

Har lämnat Moa på dagis sista dagen innan julledigt, behöver den här dagen till att packa så mkt som möjligt, ikväll ska bilen packas klar för imorgon efter frukost bär det iväg. Nu sover tjejerna ute en kvart till så jag borde sätta fart, men hänger istället här med en kopp kaffe

Ingis: fick du ngn present från maken? Om inte annat får du väl kräva något in natura HEHE!

Fru E: hur gick besöket igår?
    Hrmmmm jo så att.....han försökte det.....men det gick inte vägen det heller.....ni vet Magnus Ugglas 4 sek?...... släng dig i väggen...hahahahahahahah Gud va jag tyckte synd om honom!!! Men lite roligt var det också....hihihihi.....o lite mitt fel så klart....hahahahaha.......men jag har MKT till godo på mitt "konto" nu! Moahahahaahaha
    Alltså jag är för en gångs skull inte martyr eller skadeglad utan på ngt sätt helt enkelt bara trygg i mig själv o att jag vet hur mkt han har haft på sistone, kräksjukan har inte minskat på arbetsbelastningen direkt....suck......
    Tror att jag "börjar" växa upp lite.....kanske.....men bara lite....
  • Norrskensflamman

Ännu ett egoinlägg:

Igår var barnens pappa förbi och hämtade en låda med glas. I samma låda hade jag lagt ungarnas presenter till farfar, till pappa, teckningar med "Jag älskar dig pappa" och så vidare. Små, små grejer. Han slet upp allt (inför barnen) och sa att han inte kan ta med sig det, har inte plats. T försökte säga "men pappa du kan ju ta med dem när du kommer i januari och hämtar resten av grejorna, med den stora bilen". "Nej" Säger han "Jag har ingenstans att förvara dem, för jag vet inte ens var jag ska bo." Hon försökte, jag försökte, men nej. Sen bara pussade han T snabbt (K hann inte ens med för hon satt och lekte) och sa vi ses sen och drog. Sen ringer han och säger att han inte tänker träffa mig o barnen imorgon fredag och ta farväl. Barnen började storgråta. Han sa åt mig att han inte kommer träffa varken mig eller barnen nånsin mer och att det blir bäst så. Att jag kan säga till dem att han dött.
    Nu har han avslutat alla mobilabonnemang verkar det som och blockat oss på Skype.
    Martyr!!! Drama queen!!!!

Såklart kommer han höra av sig sen efter ett tag, men bara att göra så och säga så där!!!!!
    Han hade väl kunnat ta flickornas presenter och sedan lämna dem hos nån kompis eller nåt, slänga dem ja va fan som helst. Men inte inför dem uppträda på detta vis.

Så det var många tårar igår kväll...

Den här låten har bitit sig fast i mitt huvud och jag vill bara gråta....

">

Lyssna på texten...

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-12-22 13:55:18 följande:
    By the way: En död person behöver väl ingen adress??? {#emotions_dlg.djavulsk}Demon
    Moahahahahahah!

J-VLA AS är han, han borde få ett badkar med kokande socker över sig, köras genom flismaskinen, doppas i ättika.....bara så att det gör jävligt ont.....rullas i salt o få glasskärvor inopererade i båda ringmusklerna o under ögonlocket, sen är det lika bra att lobotomera honom för det verkar ändå vara HELT håltomt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård